Gå til innhold

Leiebil USA til sommeren - bestille nå?

Anbefalte innlegg

Skal kjøre rundt i USA, fra LAX til LAX, i 3 uker i juli.

Jeg lurer på om jeg skal bestille bil allerede nå - eller vente til nærmere avreise? Er prisene på slik relativt stabile?

Fra hvor skal man i så fall bestille, er det noen firmaer som ikke er å anbefale? Hva med leiebilguiden.no f.eks. - virker bra på hjemmesiden, men kanskje litt dyrere enn om man ser litt rundt.

Vi er to stykk som skal kjøre, 24 år og 23 år gamle.

Er det noe spesielt man må passe på ved leie av bil i USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv til California med en tur til Las Vegas i mai. Bestilte allerede leiebil i januar samtidig som jeg bestilte med flybilletten min. Sjekka prisen igjen i dag og prisen jeg fikk i januar, er helt likt. Skal et stort salg til før prisene stuper. Forsikringer er viktig, bestiller du gjennom de store utleieselskapene som f.eks avis, hertz, budget osv. Pass på å bestill gjennom .no siden, da alle forsikringer er inkludert på den norske siden. Ser at dere er under 25 år, da blir det nok et ung-sjåfør tillegg ved siden av (aner ikke hvor mye, men det varierer fra selskap til selskap). Stoler ikke helt på tredjepartselskaper som tilbyr leiebil, så jeg bestiller alltid direkte gjennom selskapet selv om prisen er litt høyere. Til ferien i mai, bestilte jeg forøvrig gjennom Hertz, da jeg har god erfaring derfra.

Endret av akira7
Lenke til kommentar

Hadde også bestilt nå, men ikke forhåndsbetalt.

Min erfaring er forøvrig at det er greiest å bestille gjennom norske sider. Dette gir bedre oversikt over forsikringer etc. (de er inkluderte). Jeg kom billigst fra det vis SAS Eurobonus, selv om jeg kun har laveste nivå.

Jeg har forøvrig lagt ut en del råd om bilkjøring i USA tr-fire av de andre trådene om temaet.

Om du ikke finner dem kan jeg sikkert grave dem frem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. har samme "problem" som deg. Skal til Califorina på utveksling, tenker å leie bil fra 2 august til 20 desember, har blitt anbefalt å leie.

Er 23 år, sliter veldig med å finne rimelige selskap med tanke på at jeg er under 25. Er helt skandaløse gebyrer om du er under 25, de dobler rett og slett prisen.. Noen som har noen gode tips til selskap der jeg kan leie bil for ca 20 000 (det prisen ligger på for sjofør 25+

Lenke til kommentar

Hei. har samme "problem" som deg. Skal til Califorina på utveksling, tenker å leie bil fra 2 august til 20 desember, har blitt anbefalt å leie.

Er 23 år, sliter veldig med å finne rimelige selskap med tanke på at jeg er under 25. Er helt skandaløse gebyrer om du er under 25, de dobler rett og slett prisen.. Noen som har noen gode tips til selskap der jeg kan leie bil for ca 20 000 (det prisen ligger på for sjofør 25+

Hvor har du søkt?

Norske nettsider eller internasjonalt?

Lenke til kommentar

Jeg har søkt på alle de store selskapene jeg kjenner. Tenker å finne noe lokalt.

Jeg er ikke sikker på at det lønner seg.

Fant det beste tilbudet på norske sider.

Husk uansett å få med forsikring når priser skal sammenlignes. Det er fort halve prisen.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å sjekke hos www.eleiebil.no, de sammenligner priser fra de fleste selskapene.

Prisene er nokså stabile, men av og til dukker det opp tilbud/rabatter. Jeg ville bestilt tidligst mulig, men bare "reserver", ikke betal alt nå. Noen plasser har også avgiftsfri kansellering, slik at du kan kansellere innen en viss tid før avreise om du finner noe billigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...