# offline Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Heisann. Jeg har 360 slim og vurderer å kjøpe en PS3 slim med 160 eller 320GB HDD. Men er veldig usikker på hva slags spill PS3 har, tenker på eksklusive titler som kommer kun til PS3. Spiller kun FPS/førsteperson skytespill. Litt online, men for det meste singelplayer. Kommer mest sannsynlig å kjøpe flest spill til 360'en, spesielt de titlene som kommer til begge. Jeg liker følgende spill: F.E.A.R., Half Life, TimeShift, CoD-serien og lignende. Halo Reach var også god, likte ikke halo 3. Hvilke PS3 spill er anbefalt? SPM2: Spiller PS3 det meste av videoformater? Er det noe den ikke spiller av? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 killzione 3 har bra singlplayer mode og online:) om du liker noe alle battlefiel kommer homefront nå som er ganske lik battlefield bare bedre og i framtiden. 2027 og der er det kina som angriper usa så blir sykt bra! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Har Battlefield Bad Company2 + vietnam pakken. Slike spill kjøper jeg til 360 pga onlinespilling. De få gangene jeg spiller online spiller jeg med slektninger som er 10 år yngre enn meg. Jeg er 30++ Killzone 3 er notert. Flere? Funderer om jeg skal legge denne i handlekurven... Jeg kjøper ikke PS3 kun til spill. Det er en grei måte å få en BR spiller + at den skal kunne spille MKV-filer. Noen som vet om det er lett å streame fra en Mac? Endret 8. mars 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 gjør det du;) men annbefaler å sjekke ut homefront uansett. jeg bruker ps3 media streamet til min mac for å streame mkv men hakker så du bør ha god maskin Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Resistance - Fall of man Resistance 2 Killzone 2 Uncharted uncharted 2 Heavy rain Dette er hvertfall noen spill jeg har kosa meg glugg ihjel med. Og de finne vel alle til en bra pris i disse dager. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Det aller første Resistance har veldig bra single-playerdel, og kuule våpen, historien synes jeg er den beste klassiske FPS-historien på PS3, men det er litt mye løp rundt og leit etter intel-opplegg, for å få med deg alt. Synes ikke 2'eren hadde like bra single-player del som eneren, ble litt mere likt CoD-spillene. Men det begynner å bli litt gammelt, ikke å anbefale det rett etter du spiller Killzone 2/3, så spill de først, eller spill noe annet mellom de, så overgangen blir litt mindre brutal. Kom ut på PS3-launch, litt før The Darkness (det nest-beste FPS single-player historien, etter min mening), og har noenlunde lik age-factor dersom du har spillt det på 360. Killzone 2+3, Uncharted 1+2 og MGS4 er også noe jeg vil anbefale til alle folk som liker single-player skytespill. PS! Hvis du også er intressert i PSN-titler, så sjekk ut PS+ medlemskap, og kjøp når det er en spesiell promotion som tilpasser deg, avogtil er det ett gratis spill, eller 3 månder ekstra. Det er enormt masse penger å spare for en som skal handle i bak-katalogen, Sony Europa lover innhold for minst 2500 kroner, årlig om du kjøper alt. I tillegg til dette kommer endel fine features; som automatisk patching av 10 siste spillene du har spillt, og nedlastning av firmware o.l. på nattestid mens du sover. Og nå idag kom firmware 3,60, en oppdatering som gir oss cloud-storage, så vi kan ta backup av gamesaves o.l. i skyene. Endret 10. mars 2011 av KongRudi Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er litt tullete å kjøpe en ps3 for å spille fps, da Men MAG? (MAGcrack..). Koster 250,- på PSN-butikken. Er en del problemer med det - men det er jevnt over "bedre enn COD". Som, som kjent, er gullstandarden nå om dagen.. Større brett, masse spillere, osv, gjør at det er leit å gi seg med det spillet.. Artig med Move-support. Har fått veldig gode klan-funksjoner etterhvert og. Lett å plukke ut folk fra lista, sende venner og fiender meldinger, og slikt. Brettene har blitt "nøytrale" siden sist, forresten. Så det er mange brett, og mange forskjellige vinklinger og strategier.. De har bare servere i USA for tiden (østkysten/vestkysten) - men det betyr at vi har rimelig grei lag herfra (150ms til østkyst-serveren). Det er verre med de som bor lenger unna.. som jo selvfølgelig også spiller spillet.. Ellers.. Killzone 2 er ikke så verst online. Hvis du liker BC2 (eller Killzone 2 lite) liker du sikkert KZ2 også. Lag på random spill er ufattelig og tåpelig, riktignok - så hvis du vil ha noe ut av spillet, slår du deg sammen med noen du kjenner innenfor europa et sted.. finn et forum eller en klan eller noe.. og setter opp private spill hos en som har en god og stabil opp-hastighet, osv.. (Private spill er det ikke mulig å sette opp i KZ3.. så det lagger grusomt.. og kommer til å gjøre det - hele tiden, i alle spill - helt til GG begynner å kicke folk som lagger mer enn det spill-motoren håndterer av lag. Samtidig som de begynner å matche folk basert på tilkoblingskvalitet, heller enn å bruke mekaniske filter på region/land.. Og det har de sagt at de ikke kommer til å gjøre - uvisst hvorfor, men det har nok noe å gjøre med Sony HQ's forhold til å sparke ut folk fra spill når de forsøker å joine "vennene" sine på andre siden av planeten, mens de er på wifi.. på en campingplass. Var det samme i LBP - til å begynne med droppet de folk som hadde så mye lag at Sackboyene warpet. Veldig bevisst design, og noe som gjorde at spillet gikk ekstremt jevnt - eller at det var null forskjell online og offline. Tror mange satte veldig pris på det, og det gikk selvfølgelig lett inn på hele "lokk folk online" problematikken Sony gikk for akkurat da. Men i hvertfall noen Sony folk fikk for seg at det var et forferdelig problem at ikke alle kunne koble til alle andre, siden det forhindret folk å spille med venner på den andre siden av planeten i noen tilfeller. Så LBP2, og LBP etter patching, har ikke så jevn online. Og det er den samme tendensen i samtlige Sony-spill online. Men "alle" er jo fornøyde med det, selvsagt. Fordi det fremdeles ikke er så grusomt forferdelig som COD..) Og nå idag kom firmware 3,60, en oppdatering som gir oss cloud-storage, så vi kan ta backup av gamesaves o.l. i skyene. Er mye interessant hos Sony som foregår der Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Heisann. Jeg liker følgende spill: F.E.A.R., Half Life, TimeShift, CoD-serien og lignende. Halo Reach var også god, likte ikke halo 3. Hvilke PS3 spill er anbefalt? SPM2: Spiller PS3 det meste av videoformater? Er det noe den ikke spiller av? Ser du har veldig lik spill smak som meg.....eneste jeg savner på "best likt" lista di er "gears of war" spillene til 360....selv om de ikke er FPS. Killzone3 var megabra....har nå begynt litt på Killzone2 men liker ikke den noe særlig.....spesielt kontrolleren som trekker ned,men vil gi den en sjanse siden 3ern var så knall. Du bør gi Uncharted2 en sjanse......beste spill på PS3 IMO Ligger spillbare demoer av alle på playstation@store så du kan laste ned å prøve før eventuelle kjøp. Synes PS3 er dårlig på film mediafiler da feks mkv ikke støttes fra minnepenn/ekstern harddisk. Fungerer vel med streaming men har så dårlig (gammel) laptop så ikke giddi å prøve engang.....dessuten har jeg en ekstern mediaspiller. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Takker for alle de gode svarene. Hva slags spill er Uncharted? Det er ikke FPS? Det kommer utrolig mye kult til 360 nå, vurderer å vente med PS3 kjøp siden den ikke er noe god på mkv-filer. GoW er kult, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke 3.pers. Får liksom ikke til å spille det. Jeg er ikke noe god i FPS spill heller, har en aim som suger balle. Jeg har flere uspilte/uåpnet spill liggende, Borderlands, Metro 2xxx? og noe annet greier. Kanskje spille de før jeg bruker 2500kr på ny konsoll som ikke takler mkv-filer like godt som 360 takler XviD-HD filer. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hva slags spill er Uncharted? Det er ikke FPS? 3. person, løpe rundt. Det er ganske bra online. Animasjonene er i en klasse for seg... gå i dekning bak forskjellige høyder på dekningen, traversere mellom dem, røske tak i folk som kommer krypende på andre siden, sparke dem ned fra kanter, osv. Og de har norsk snø lol. ..Sjefs-programmereren på prosjektet er norsk, utdannet på ntnu, tror jeg. Jeg har flere uspilte/uåpnet spill liggende, Borderlands, Metro 2xxx? og noe annet greier. Kanskje spille de før jeg bruker 2500kr på ny konsoll som ikke takler mkv-filer like godt som 360 takler XviD-HD filer. ..strengt tatt så er avi/mp4/xvid støtten på ps3.. over snittet. Men du må transkode mkv-containere, og det er skikkelig trasig støtte for sub-filer. Må splittes i et litt snodig format, osv. Allikevel.. ikke fullt så vanskelig å sette opp - en ps3-mediaserver (et gratis program) kan transkode eller kode det du kan sette opp på pc-en via nettverket. Og hvis du har en dårlig pc, kan du "kopiere" filene for å kode dem om - trenger ikke å kode dem på direkten da.. Kunne vært ekstremt mye bedre, selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor er du ikke åpen for TPS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå