nosferatus Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hei treningspromp! Jeg har akkurat det samme problemet i mitt forhold. Jeg er ikke kristen, men jeg har hatt en del vonde opplevelser i oppveksten, med alkoholisert stefar etc. som har gjort at jeg ikke takler alkohol. Kjæresten min har gjort akkurat det samme. Hun gikk bort ifra festing det første året vi var sammen, men nå som russetiden kommer har hun lyst til å begynne med det igjen. Jeg har akkurat samme følelse. Jeg blir veldig urolig, og klarer ikke fokusere på noe hvis hun fester. Jeg selv takler ikke det miljøet, og hvis jeg presser meg selv til å bli med, så er det mest bare for å "passe på hun". Dog har jeg begynt å tenke lysere på det, og lure meg selv, for å si det sånn. Prøve å fokusere på andre ting, og heller prøve å forstå miljøet. Det er absolutt ikke lett, men for min del synes jeg alternativet er verre. Du sier du ikke er villig til å bryte med prinsippene dine, men med tanke på hvor langt hun har strukket seg vil det kanskje være rimelig at du strekker deg littegrann i motsatt retning du også? Alt i alt kommer det vel til hva du verdsetter mest av forholdet deres eller disse prinsippene. Det høres ikke ut som en tap-tap-situasjon, men heller en avveining du virker å ha mye kontroll over selv. Det blir lettere om du tenker på det slik tror jeg. Dette er jeg enig i. Det handler om å sette fokus på prinsippene dine, og hvor langt du kan strekke tøylene dine. Selv sliter jeg veldig å strekke de, men jeg har begynt å skjønne at det ikke vil fungere hvis jeg ikke lar hun få feste slik hun vil. Dere kan arrangere en lettere overgang, så at det blir lettere for dere begge. Dog, hvis du ikke er villig til å være litt mer liberal, vil det nok ikke fungere, det vil bare bli vondt for dere begge to. Du har kanskje gjort på samme måte som meg, prøve å være den beste kjæresten i verden, for å håpe på at hun ikke drar tilbake til det miljøet. I lengden så fungerer ikke dette, noe som egentlig er tåpelig, men det er tydeligvis slik det fungerer. Alle er ikke like sterke, og klarer ikke å stå imot det store gruppepresset ved drikking og festing i dagens ungdomssamfunn, selv om du har alt du kan ønske deg rett foran deg. Personlig synes jeg det er tåpelig at man ikke kan ofre , i mitt syn, noe så uvesentlig som festing, for å fortsette et utenom dette perfekt forhold. Det sies at man sier nei til fellesskapet hvis man sier nei til alkohol, og dette er kanskje slik mange ser det, men det behøver ikke å være på den måten. Jeg sier bare hva faen, festing er en "naturlig" del av ungdomstiden her til lands. At miljøet er ukjent for deg er en ting som lett kan fikses, du trenger ikke engang røre en dråpe alkohol. At du derimot ikke har baller som tåler at dama di drar på fest, nei den sliter du mer med. Personlig syns jeg dama di allerede har gitt fra seg mye frivilig og du er enda ikke fornøyd, nei - det høres ikke ut som noe sunt forhold i mine ører. Det handler ikke om å "ikke ha baller". Hvis du hadde vært i samme situasjon mentalt sett, og bakgrunnsmessig ville du ikke tatt så lett på det. Det handler om den uroligheten du opplever ved å være i et slikt miljø. Hvis din kjære da er i dette miljøet, blir det ikke noe lettere for deg. Det kan sammenlignes som om moren din var i en hule med løver, hvordan ville du følt det? Det høres kanskje teit ut i dine ører, men du forstår ikke følelsen hvis du ikke har følt den selv. Du sier at "dama di allerede har gitt fra seg mye frivillig og du er enda ikke fornøyd". Det handler om noe så uvesentlig som festing, hvorfor skal det være så vanskelig å gi opp en så "uvesentlig" ting som det? Hvis du utenom akkurat dette aspektet er den perfekte kjæreste, forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan ofre dette. Det finnes nok douche bags der ute, hvorfor ikke ta vare på noen som faktisk alltid er der for deg? Jeg tror det beste for hun er om dere slår opp. Det eneste du godtar er at hun gjør som du sier, hun fortjener ikke å ha et slikt liv. Det handler ikke om å bare godta det han mener. Det er vanlig at vanlige festglade ungdommer blåser opp dette temaet veldig, og strekker det så lang til å si at du avgrenser mulighetene til partneren din, og at du er altfor overbeskyttende og ignorant. Det handler ikke om dette. Si at du hatet at partneren din spiste epler når han/hun var sammen med vennene sine, ville det blitt akkurat det samme. Du avgrenser et lite området som du har vanskelig for å takle. Akkurat slik som kjæresten din hater at du glemmer å legge ned do-setet, og kommanderer deg til å ikke å glemme det. Du avgrenser en minimal del av en tilværelse fylt med ubegrensede muligheter. Den eneste grunnen til at temaet blir så oppblåst er fordi det er så mange som baserer umåtelig store deler av sin fritid til akkurat disse aktivitetene, og derfor blir det vanskelig å se et annet alternativ. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Å dra på fest med vennene kan ikke sidestilles med å legge ned dosetet. For noen så er det å dra på fest en veldig viktig sosial del. Hvis damen min hadde nektet meg å dra på fest, så hadde jeg slått opp. Jeg drar ikke på fest for å bli drita, men for å være med kompiser og ha det gøy. Det er ikke noe jeg ville gitt slipp på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå