treningspromp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Heisann. Vil først starte med at jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. Kan vel regnes som de 2 beste årene i mitt liv. Men så har vi et problem som egentlig har vært der fra starten, men har utartet seg nå, spesielt nå som russetiden kommer... Jeg kommer fra en kristen familie og har et kristent livssyn, det gjør og har ikke hun. Hun festen noe før vi ble sammen, men sluttet med det da vi ble sammen. Sikkert ikke mange som skjønner meg her, men det får så være. For det som er problemet er at hun har endel venner som fester, og nå i det siste har hun fått litt lyst til å begynne igjen føler jeg. Jeg lot henne dra til en fest for litt siden, og hun lovte å ikke drikke. Noe det viste seg at hun gjorde. Siden jeg er helt uforstående i dette miljøet misliker jeg veldig sterkt at hun drar på slike ting og har mest festevenner, som jeg føler har dårlig påvirkning på henne. Når hun er på fest er jeg bare generelt skikkelig bekymret og klarer ikke å kose meg på noen som helst måte. Spesielt nå som hun ikke er helt til å stole på på fest. Hun kommer sikkert til å feste endel i russetiden vil jeg tro, hun vil blant annet til kongeparken og noen plasser til, samtidig som hun i sommer skal til syden med noen venner og ha det gøy på byen. Som dere ser så er ikke dette en ideel situasjon for meg, vi har snakket masse om dette og hun forstår meg, og jeg forstår hun som ønsker å ha det morro med sine venner. Jeg kommer utvilsomt ikke til å forandre meg på det synet at jeg ikke vil ha en kjæreste som fester, ikke døm meg for det! Så tror jeg ikke hun dropper å feste. Så det er da problemet kommer inn: Hva skal vi gjøre, vi har det jo så supert på fritiden Og neste år ser vi hverandre kanskje maks 2 ganger, pga avstanden. Jeg er jo kjempeglad i jenta, men om jeg skal gå å tenke på dette hele tiden blir jo verden mindre koselig å være i... Men så frykter jeg og at om det blir slutt, så blir jeg helt fra meg, kommer til å bare trene trene trene og litt skole. Så er det faktum at vi går på samme skole og samme klasse og et minus... Så jeg føler at dette er en tap tap situasjon, med mindre hun ofrer festefolka og festen for meg, noe jeg neppe tror hun gjør gladlig, og det skjønner jeg jo godt. Hva tror folk her er det beste for oss? Har fryktelig masse skole nå fortiden, så vil helst få en ordning på det så fort som mulig for å vite hva man har å forholde seg til.. Tar imot tips med et stort takk!!! Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg kommer utvilsomt ikke til å forandre meg på det synet at jeg ikke vil ha en kjæreste som fester Du vil ikke ha en kjæreste som fester, og hun liker å feste. Og det går mot et avstandsforhold. Her må du enten stole på henne når det gjelder festing, eller sitte å la være å kose deg mens hun fester. Avstandsforhold kan fungere, men igjen, hun fortsetter sikkert å feste da? Jeg for min del hadde gjort det slutt mens man har det fint, og avslutte det hele som venner Lenke til kommentar
treningspromp Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 hvordan ville du taklet sorgen da? Du føler jo at dette på en måte er jenta i ditt liv og at verden blir dritt osv osv. Forslag på måter å takle det på. Mulig man angrer seg da, når man får dette på avstand?? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 hvordan ville du taklet sorgen da? Du føler jo at dette på en måte er jenta i ditt liv og at verden blir dritt osv osv. Forslag på måter å takle det på. Mulig man angrer seg da, når man får dette på avstand?? Jeg for min del trener for å komme meg over nedturer som det, men alle er forskjellige. Tenke positivt og tenke at det er flere jenter der ute. Og hvem vet, kan hende det blir dere to igjen en gang Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Tro meg, det går mot russetid; hvis du forventer at hun skal la være å feste og drikke alkohol i løpet av den tiden så er du fryktelig naiv. Jo mer du maser om det vil garantert bare friste henne til å drekke mer, og hardere. Du sier hun har venninner som ikke akkurat spytter i glasset, og mest sannsynlig vil de frame det som om at du er en tørrpinne som ikke drikker( JEG sier ikke at du er det, men det er stor sannsynlighet for at venninnene kommer til å se det slik). Det kan ende opp med at hun må ta et valg mellom venninnene sine, og dine verdier. Hva tror du hun velger? Vanskelig å si hva jeg ville gjort hvis jeg var i dine sko, men mest sannsynlig ville jeg ha gitt henne totalt frihet til å gjøre hva hun ville(innenfor rimelighetens grenser), men driter hun seg ut så veit hun utmerket hva konsekvensene av det vil bli. Endret 8. mars 2011 av NoMoreMrniceguy Lenke til kommentar
treningspromp Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 takker for svar folkens, setter stor pris på det! Så vanskelig dette skulle bli da, aner ikke hva jeg skal gjøre jeg. Hadde jeg vist hvordan jeg ville taklet et evt brudd, ville det gjort saken mye lettere!! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Skulle det bli slutt mellom dere, vil det bli vanskelig å finne en kvinne du kan leve med i dagens norske samfunn, dersom du ikke er villig til å la henne leve sitt eget liv. Du sier at du ikke er kjent med festmiljøet. Er problemet at du er redd det er i strid med kristne verdier? I så fall, hvilke? Jeg tror det er fullt mulig å delta på fester uten å gjøre noe ukristelig, hvis ikke du er sterk fundamentalist. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg vil si det er best for dere begge to å slå opp. Kanskje litt kynisk å si, men kan ikke se noe framtid i de forskjellige holdningene dere har til drikking/festing. Kanskje du burde se etter en kjæreste som er kristen fra før av eller noe slikt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Www.kristendate.no, sånn for å sikre at de riktige verdiene er på plass Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Et ustødig grunnlag for et forhold. Hun virker dog å ha ofret utrolig mye om hun har vært villig til å gå med på betingelsene dine for forholdet, og det er jo et godt tegn. Men jeg tror vel sannsynligvis det kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere å holde henne i tøylene og borte fra fest og moro etterhvert som ukene og månedene går. Du sier du ikke er villig til å bryte med prinsippene dine, men med tanke på hvor langt hun har strukket seg vil det kanskje være rimelig at du strekker deg littegrann i motsatt retning du også? Alt i alt kommer det vel til hva du verdsetter mest av forholdet deres eller disse prinsippene. Det høres ikke ut som en tap-tap-situasjon, men heller en avveining du virker å ha mye kontroll over selv. Det blir lettere om du tenker på det slik tror jeg. Og dersom det ender med brudd, er det sikkert ikke dumt å lete etter noen med et mer konservativt verdisyn neste gang, slik at dere ikke har et like håpløst utgangspunkt som det virker som om du og kjæresten din har nå. Uansett, lykke til! 1 Lenke til kommentar
treningspromp Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 takker igjen for svar folkens Har alltid syntes at det å feste med drikke involvert har bare en potensiel "fare" ved seg, morro klarer jeg å ha det uten å drikke, men tydligvis så er det vell noen som trenger hjelp til å ha d gøy, tar sikkert feil, men slik jeg oppfatter det uten at det trenger å bli en diskusjon ut av det! Har gitt oss selv 2 uker på å tenke igjennom hva vi vil, så får vi da se hva som skjer! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er ingen fare ved å drikke. De aller fleste kommer helt fint ut av det. Du vil ikke diskutere, men inntil du har prøvd det selv, eller i det minste sett noen drikke med egne øyne, så vil det være urimelig å ta det fra dama di på det grunnlaget. 2 Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg sier bare hva faen, festing er en "naturlig" del av ungdomstiden her til lands. At miljøet er ukjent for deg er en ting som lett kan fikses, du trenger ikke engang røre en dråpe alkohol. At du derimot ikke har baller som tåler at dama di drar på fest, nei den sliter du mer med. Personlig syns jeg dama di allerede har gitt fra seg mye frivilig og du er enda ikke fornøyd, nei - det høres ikke ut som noe sunt forhold i mine ører. Endret 9. mars 2011 av trollhatt 1 Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Du er kristen, det betyr ikke at du ikke kan feste. Kristne har 10 leveregler, der ingen av dem inneholder noen form for forbud mot drikking, festing, fulle rundt. Nå kan man ikke sette de gamle reglene inn i 2011, men det er de samme prinsippene som gjelder. Jesus blir ikke sint, eller lei seg om du går på en fest drikker, og koser med kjæresten.Sex skal holdes innenfor ekteskapet, men denne regelen tror jeg er mest for den individuelles sikkeret.Å få barn med en du ikke var gift med på den tiden var skam.Jeg tror du har vett til å bruke kondom. Gå på fest, drikk om du føler for det, kos deg. Ingen vil dømme deg Endret 9. mars 2011 av maikzor 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Du er kristen, det betyr ikke at du ikke kan feste. Kristne har 10 leveregler, der ingen av dem inneholder noen form for forbud mot drikking, festing, fulle rundt. Nå kan man ikke sette de gamle reglene inn i 2011, men det er de samme prinsippene som gjelder. Jesus blir ikke sint, eller lei seg om du går på en fest drikker, og koser med kjæresten.Sex skal holdes innenfor ekteskapet, men denne regelen tror jeg er mest for den individuelles sikkeret.Å få barn med en du ikke var gift med på den tiden var skam.Jeg tror du har vett til å bruke kondom. Gå på fest, drikk om du føler for det, kos deg. Ingen vil dømme deg Det finnes millioner av ulike religiøse leveregler folk ønsker å leve etter. Du kan ikke fortelle han hvordan han skal tolke religionen sin. Dette får være opp til han selv. Men han må selvsagt være forberedt på å ta konsekvensene av det, om det så er problemer sosialt eller i forhold. Det er nok utvilsomt mye som kræsjer i møte mellom en streng religiøs kultur og en normal norsk ungdomskultur. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Du er kristen, det betyr ikke at du ikke kan feste. Kristne har 10 leveregler, der ingen av dem inneholder noen form for forbud mot drikking, festing, fulle rundt. Nå kan man ikke sette de gamle reglene inn i 2011, men det er de samme prinsippene som gjelder. Jesus blir ikke sint, eller lei seg om du går på en fest drikker, og koser med kjæresten.Sex skal holdes innenfor ekteskapet, men denne regelen tror jeg er mest for den individuelles sikkeret.Å få barn med en du ikke var gift med på den tiden var skam.Jeg tror du har vett til å bruke kondom. Gå på fest, drikk om du føler for det, kos deg. Ingen vil dømme deg Det finnes hvertfall ikke 50 000 grener av kristendommen og ateister ber til satan og shiva. Amen. Endret 9. mars 2011 av Gabbe Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg skjønner hva du mener, jeg kom fram med mitt synspunkt: Religionen din vil det beste for deg, derfor er det visse leveregler som skal følges. Guden din elsker deg og vil bare ditt eget beste, akkurat som en god forelder Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg tror det beste for hun er om dere slår opp. Det eneste du godtar er at hun gjør som du sier, hun fortjener ikke å ha et slikt liv. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tror jeg ville ha endt forholdet inntil videre, og se om dere er på samme sted i livet når dere treffes igjen etter russetiden. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Bli sammen med ei kristen chick? Der har du verdiene du verdsetter og ser etter i ei dame. At din nåværende kjæreste slipper lenger og lenger mot "det skumle feste-miljøet" som jeg føler at du tror det er, er hennes sak. Det kan du ikke gjøre noe med. Da er mitt tips - hvorfor ikke bli med henne på fest? Altså, Jesus, Gud, Moses og den hellige ånd blir ikke sint om du stikker på en fest. Trenger ikke drikke heller, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå