Gå til innhold

Ordbøker du kan lagre egne ord i?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om hvilke produsenter, evt. modeller, som lar deg lagre egne ord i ordboka? (utenom nokia)

Er da ikke alle som "er fra oslo og skriver A4" :)

Det er egentlig gunnen til at jeg alltid kommer tilbake til nokia. Jeg bruker den mest til meldinger, og er opptatt av at taster og ordbok skal være bra... any input?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Gamle Nokiaer (så som jeg har, en 6210) så detter dine egenlagrede ord ut når en tar strømmen på den... Er dette tilfellet på de nyere og? En gammel Siemens jeg hadde kunne man ikke lagre noe på, man måtte, hver gang man brukte et ord ordboken ikke kunne, skrive det nye ordet... Vet ikke hva man kan med de nyere.

Lenke til kommentar

ja om du knipser et bilde av den som har det nummeret og kobler det inn i adresseboka så vil bildet visees når noen ringer...

eneste minuset jeg har funnet så langt er at jeg ikke finner noen enkel måte å flytte bare en og en person til sim kortet. det er liksom alt eller ingenting!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg anstrenger meg ikke noe videre for å skrive "perfekt" bokmål, jeg bare "gjør det" (oh hvilken arroganse), enda min dialekt henger mere mot nynorsken. Men men, jeg er nok litt spesiell sånn sett, har aldri skjønt hvorfor folk ønsker å skrive på dialekt.

Bør kanskje ikke snakke for høyt om dette selv siden jeg har en tendens til å velge de vanskeligste ordene jeg finner, og er veldig glad i å skrive dog, og thi og sånn.

Men det jeg har merket er at jeg bruker stadig flere engelske ord i meldingen, dvs skriver en setning her og der på engelsk. Det er derifra jeg finner ut at selv om ordboken tar en del av de så er det flere jeg må legge inn selv som detter ut med en gang jeg slår av mobilen.

Så, skjer dette på de nyere mobilene også?

Forutenom dette liker jeg ordbok funksjonen meget bra, på min første mob (en Siemens s6, som jeg har fremdeles, var det ikke det og da tok det fort en del tid. På min andre mobil, en Siemens C35 var det ordbok men der kunne en ikke lagre egne ord, mine tredje (som jeg bruker fremdeles) er en nokia 6210 som man kan lagre ord på, så har jeg en reservemobil liggende og, en Siemens a50 (tror jeg, husker ikke hva den heter, har ihvertfall et noget stygt gult lys i skjermen), men denne har jeg ikke brukt på aldri så lang tid...

Lenke til kommentar

du er ikke den eneste når det gjelder sånt kompost...

har ofte fått høre det at jeg skriver nærmest feilfritt (minus en og annen stavefeil) bokmål på irc en del ganger, men jeg slår fort over på dialekt når jeg er sløvet eller sammen med rette folka...

noe jeg ikke holder ut er disse merkelige forkortelsene og det siste som har dukka opp: engelsk med norsk stavemåte og dialekt skrift (dvs masse æøå og en del annet rart). og jeg trodde norsklærern min hadde det vondt...

nåja, hva mobiler har jeg brukt tro, en phillips (diga tror jeg), også gikk det over til en siemens m35 om jeg ikke tar feil (den har holdt ut en stund, kunne faktsik brukt den lengre om ikke batteriet fant ut at det skulle gi opp etter en time på standby i det siste), og nå er det se t610 som er kommet i hus for noen dager siden :) lurer på om den holder ut like lenge som de 2 andre...

Lenke til kommentar

Min SE T610 har egne ord-liste.

Det flotte er at dine egne ord som du føyer til legger seg først.

Det var ikke slik på min gamle siemens iallefall.

Og en annen sak jeg har funnet genialt.

Det vanlige er jo at man skal skrive DU men det kommer ET.

på min så setter den det du bruker mest først i lista.

...hvis dåkk skjønner...

:) anyway, ha en fortreffelig dag oss mobilfriker imellom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...