ZedoRk Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei Lurer på hvor mye tjrner man sånn cirka hvis man jobber som fotograf for en avis, bare helt vanlig jobbing. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Et veldig vanskelig svar. Det varierer veldig mye, da i fra avis til avis. Og mange aviser kjøper bildene av bildebyråer i tilegg. Endret 8. mars 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Kolsaas Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 En godt etablert fotograf med fast ansettelse tjener nok en god gjennomsnitts årslønn. Men, dem blir det færre og færre av ettersom avisene foretrekker færrest mulig faste ansatte og heller kjøper bildematriale av freelancere og bildebyråer. Avisene byttelåner også bilder seg i mellom for å holde kostnadene nede. Som ung fersk fotograf er nok derfor inntektspotensialet relativt dårlig, og det vil kreve knallhard jobbing til alle døgnets tider i lang tid før man har skapt seg en inntektsbase man kan leve av. Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Hei igjen, takk for svar Vet ikke om noen av dere kjenner ØP(østlands-posten) Vet dere hvor mye man tjener sånn ca i året det hvis man jobber fast?? Ikke bli sure fordi jeg spør igjen:P Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Og hva slags utdanning trenger man hvis man vil bli sånn videokamera-operatør for f.eks. NRK og sånt? Lenke til kommentar
langevidar Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hei, jeg har ingen svar på det du spør om, men jeg tror du kan finne svarene på foto.no. På forumet der er det en kategori som heter jobb og utdanning, denne er delt opp i: Foto som yrke, presse og utdanning. mvh. Vidar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå