Gå til innhold

Xbox 360 kobler ikke sammen med ny PC


Sveern

Anbefalte innlegg

Har alltid kobla xboxen min på nettverket ved hjelp av bridge via laptopen, dette har fungert bra i 2 år. Men nå har laptopen begynt å dø, så derfor er en ny i hus, men den nekter plent å koble til Xboxen, uansett hva jeg gjør står det at det ikke er koblet i noen nettverkskabel på på tilkoblinga på PCn. Oppsettet funker fint med den gamle PCn, og alt kobler opp med engang, den nye PCn kobler også til den gamle med kablet nettverk. Har sitti med dette i 6-7 timer idag og enda ikke fått det til , løper snart på veggen nå, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd med noe annet idag, sette en router i mellom nye PCn og xboxen. Funker fint å koble på en PC i den routern og få internett via PCn min, men xboxen vil ikke koble skikkelig til routern. Den oppdager at det er en tilkobling der, men kommer ikke forbi Network på testen der, selv ikke med statisk IP.

Hvordan er dette mulig? Portene kan jo ikke være ødelagt siden det funker fint i par med den gamle PCn...

Lenke til kommentar

Prøvd med noe annet idag, sette en router i mellom nye PCn og xboxen. Funker fint å koble på en PC i den routern og få internett via PCn min, men xboxen vil ikke koble skikkelig til routern. Den oppdager at det er en tilkobling der, men kommer ikke forbi Network på testen der, selv ikke med statisk IP.

Hvordan er dette mulig? Portene kan jo ikke være ødelagt siden det funker fint i par med den gamle PCn...

 

Test med en annen ledning dersom du ikke har gjort det.

 

Test direkte til modem i tilfelle router og xbox ikke er kompatible. Resett router. Husk at du tester med dynamisk ip på xbox fordi det skal fungere. Nettverkskortet i en xbox kan selvfølgelig ta kvelden det også.

Dersom det ikke fungerer uansett om man kobler til modem eller router så kan det være feil med xboxen. Da er jeg litt usikker på hvordan du skal fikse det. Kanskje man må kontakte xbox support. Jeg gjorde det i januar og de fikset DVD-drevet rimelig fort.

Lenke til kommentar

Kabelen virker fint mellom to PCer, tenkte jeg skulle prøve den i modemet senere idag. Hadde den nekta og koble sammen med gamle PCn så hadde det gikk mening at det var hardware feil, men siden den virker fint med den syntes jeg det høres litt rart ut.

 

 

Du kan eventuelt prøve dette. Kanskje det er litt problemer med win7.

Lenke til kommentar

reset til default og prøv igjen.

Hva og hvordan? :)

http://support.microsoft.com/kb/967572

 

 

IP settings

The IP settings on your console are Automatic and Manual.

 

If you select Automatic, the Xbox 360 console automatically retrieves an IP address from your router, modem, or Internet service provider. We recommend automatic IP settings.

 

 

tipper at du har dette på manuellt idag, derfor funker det på din gamle pc, men ikke via en annen pc siden denne da får en annen IP (evt. annen macadresse). Altså din løsning vil være å sette dette til AUTOMATIC

 

http://support.microsoft.com/kb/978976

 

Solution 1: Reset to factory defaults

Note Before you reset your Xbox 360 console’s settings, make sure that you document the current dashboard settings in case you need to restore your settings later. You will also need your wireless network password.

 

Reset your Xbox 360 console’s network settings to the default settings. Here’s how to do this:

 

1. Turn off your console.

2. Wireless connection only: Unplug the Xbox 360 Wireless Networking Adapter from the USB port.

3. Turn on your console.

4. Go to My Xbox, and then select System Settings.

5. Select Network Settings.

6. Select Wired Network or the name of your wireless network, if you are prompted to do so.

7. elect Configure Network.

8. On the Additional Settings tab, select Restore to Factory Defaults.

 

Note This will only reset the network settings. This will not affect any other console settings.

9. Turn off your console.

10. Wireless connection only: Plug the Xbox 360 Wireless Networking Adapter back into the USB port (if you are using an adapter).

11. Turn on your console.

 

Wireless only: You will receive a message to configure wireless settings. Follow the on-screen instructions to connect to your wireless network.

12. Test your Xbox LIVE connection. To do this, go to My Xbox, select System Settings, select Network Settings, select Wired Network or your wireless network name (if you are prompted to do so), and then select Test Xbox LIVE Connection.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Har prøvd både med automatisk og diverese manuelle IPer, ingeting funker...

Gitt opp nå, bruker en midlirtidig løsning der gamle PCn rett og slett står som en wifi adapter.

 

Kjørte også en full system reset, hjalp ikke noe, funka fortsatt fint med gamle da :p

Lenke til kommentar

Er litt usikker, har ikke vært bort i problemet selv, og høres merkelig ut at det ikke skal virke med kabel rett i router.

 

Er det kanskje mulighet for å høyreklikke på xbox-connection på gamle PC når du har koblet til XBox'en, og ta en sikkerhetskopi av de innstillingene for så å flytte de enkelt over til nye-PC'n senere?

 

Mener å huske min mor plugget inn en USB-penn med masse utdatert lignende dritt fra gamle maskiner, på den splitter nye laptopen hennes engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

De registrerer ikke hverandre i det hele tatt, slik at du ikke får tatt network testen på x360-maskinen en gang? Selv om instilligen ikke er satt korrekt opp, skal du for eksempel kunne se taskbaren i windows at nettverkskortet prøver å koble seg til. Da høres det ut som hardware-problemer egentlig, x360-maskinen er jo det ikke noe galt med (siden den funker med den gamle), så da er det vel trolig nettverkskortet i den nye datamaskina som ikke fungerer som det skal.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

kommer du på xbox live? Har du en firewall på pcn? Da du hadde oppsettet pc - xbox før. brukte du da statisk ip på xboxn?

 

Har du firewall på pcn. F. eks. Zonealarm eller lignende må du legge til Trusted Site (altså din routers ip range) slik at andre enheter i nettverket får tilgang til pcn din.

 

Hvis xbox klarer å koble seg til xbox live men ikke maskin er dette et sannsynlig scenario.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...