Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Kunshan i et halvt års tid nå.. Men akkurat nå har den "klikket" litt. Det som skjer er at viften kjører på 90% styrke, deretter 100% styrke, så 90%... osv... så den støyer jo enormt, samt at viftestøyen er utrolig plagsom siden den ikke er konstant, men går fra 90% til 100% (og omvendt) hele tiden.

Det har faktisk skjedd en gang tidligere, men da roet den seg etter jeg skrudde PCen av... Nå har jeg skrudd den av flere ganger uten noe hell.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre ?

Åpen lokket bak, skru av beskyttelse rundt viftene for CPU og GPU, sjekk for støv. Bruk f.eks rødsprit på vattpinne og få bort støv. Min pc ble stillere og temp på spesielt GPU sank etter litt rensing :) Ikke ha på deg f.eks fleece , stå på syntetisk teppe etc for å unngå statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor for oyeblikket i England og fikk meg nylig en Clevo laptop, den samme modellen som Multicom Kunshan P150E. Prisen var paa 1450 pund og jeg er meget fornoyd med kjopet. Den drar alt av spill paa maks uten problemer.

Mine specs:

Processor (CPU)

Intel® Core™i7 Quad Core Mobile Processor i7-3610QM (2.30GHz) 6MB

Memory (RAM)

8GB SAMSUNG 1333MHz SODIMM DDR3 MEMORY (2 x 4GB)

Graphics Card

NVIDIA® GeForce® GTX 680M - 4.0GB DDR5 Video RAM - DirectX® 11

Memory - 1st Hard Disk

750GB SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID, SATA 6 Gb/s, 32MB CACHE (7200 rpm)

SSD CACHE DRIVE

40GB INTEL® 310 mSATA MLC SSD - (mini PCIe SSD for extra storage)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg har et spørsmål vedrørende multicom kunshan p 170. Er det noen som har opplevd at laderen sitter veldig dårlig? nesten som man må presse den litte hardere enn nødvendig for at den skal passe inn?. Utrolig annoying hvor lett den ledningen faller ut. Synes også det er annoying at laderen ikke er lagd slik at den passer begge veier. Andre som har meninger rundt laderen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Har hatt min p150 i to år nå, frem til nå ikke hatt noe problemer!

Plutselig får jeg beskjed på Skype at pcen min er treg, og på spill, f.eks. Arma II har jeg plutselig enormt lav fps (10-20).

Noen som vet hva dette kan komme av? Instalerte windows på nytt i dag og slettet samtidig alt på begge diskene mine (80 Gb ssd og 500 Gb 7200/rpm). Noen som vet om det finnes noe software for å sjekke om alt er som det skal med hardwaren min?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Har hatt min p150 i to år nå, frem til nå ikke hatt noe problemer!

Plutselig får jeg beskjed på Skype at pcen min er treg, og på spill, f.eks. Arma II har jeg plutselig enormt lav fps (10-20).

Noen som vet hva dette kan komme av? Instalerte windows på nytt i dag og slettet samtidig alt på begge diskene mine (80 Gb ssd og 500 Gb 7200/rpm). Noen som vet om det finnes noe software for å sjekke om alt er som det skal med hardwaren min?

Har skjedd noe av det samme med meg også nå. GPUen bruker ikke alle krefter og jeg får derfor veldig lav fps i spill. Har du fått fikset det?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

Har et par spørsmål angående en Multicom Kunshan P150 jeg har hatt i tre år, og tilkobling av ekstern skjerm.

Først specs:

• Multicom Kunshan P150
  • 8GB RAM
  • INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache
  • AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

Skjermen jeg har kjøpt er en AOC G2460PQU, som støtter opp til 144Hz.

Når jeg kobler den til får jeg kun mulighet til å velge 60Hz.

Støtter 6990M i det hele tatt høyere enn 60Hz? Catalyst sier skjermen kan nå 122Hz, men jeg aner ikke hvordan jeg endre det i Catalyst. Windows sitt standard skjermoppløsnings "program" gir meg kun valg opptil 60Hz.

Jeg har koblet til via en DVI-D Dual Link:

post-166351-0-60290900-1412148009_thumb.jpg post-166351-0-63302900-1412148018_thumb.jpg

Endret av Coffinshaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...