Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Oppgraderinger du selv senere kan foreta, er: RAM, harddisk eller SSD, optisk drev. Prosessor hvis du starter med en av de svakere og senere vil sette inn en av de sterkere på listen... men å kjøpe mobile prosessorer til stykkpris er som regel temmelig kostbart. Ellers fint lite.

 

Hvordan du skal konfigurere den ellers, blir vanskelig for andre å svare på. Etter min mening er det for eksempel helt avlegs å ha OS og programmer på noe tregere enn en god SSD. Det er ikke der jeg ville ha spart penger. Jeg ville heller ikke ha vurdert HD 7970M nå, med tanke på alle problemene som Enduro-systemet til AMD har. Hvis de fikser problemene, er det en annen sak. Heller da GTX 680M, og det er virkelig synd at Multicom ikke tilbyr GTX 660M på disse maskinene - jeg ville også ha valgt det foran HD 7970M, til tross for lavere ytelse. Som tredjevalg GTX 675M, til tross for eldre teknologi enn Kepler. Men også det foran HD 7970M.

 

Men det er meg.

 

Edit: Får legge til - hvis du vil ha HD7970M, så vil jeg foreslå at du heller ser på Alienware M17x R4. Der har man via Fn + 7 (tror jeg det var) og en reboot, mulighet for å koble ut Enduro. Alienware'n var sist jeg så etter heller ikke så mye mer kostbar enn Multicom Kunshan, som de pleier å være. Så hvis du kan holde ut med Alienware-designet...

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk for svar, ja har sett det er veldig mange som har hatt problemer. Men leste manger mener det er driver relatert. Er en mnd til jeg bestiller så håper det er komt tilbakemeldinger at det ikke er hardware problem.

 

Men 680m kostet 3000 ekstra for å få på den mot 7970 så jeg det som var litt stiv pris:)

 

Ja jeg ville helst bare få pcen med den billigste hd slik at jeg kan bytte den ut med en samsung siden de kun har intel sine som valg.

 

Men garantimessig bryter jeg noe ved å oppgradere pcen selv ?

Lenke til kommentar

Nei. Du kan fint bytte hva du vil uten å bryte garantien. Men selvfølgelig - ødelegger du noe under jobben, så er det jo en annen sak ;)

 

Intel har totalt sett de beste SSD'ene etter min mening, så jeg følger deg ikke helt der. Men Samsung 830-serien er jo god den også, etter hva jeg har hørt/lest.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja er ikke ekspert jeg :) men kjøpte en 830 256gb og bra fornøyd. Men så lenge de er stabile intel sine likesåmye.. Og leste litt nå så er det nok like greit å bare velge den medfølgende.

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10615944;c:100560;fl:0#2806-10616042-1;2807-4710186-1;2808-10577374-2;3175-10501975-1;2817-4603260-1;2872-10501975-1;2813-10582288-1;2815-10500502-1;2809-4479937-1;2811-10616395-1;2874-10611259-1;2818-10582295-1

 

Hvis dette ser bra ut

 

Men takk :) Tror ikke jeg orker røklet med å oppgradere noe selv utenom dvd hvis det de tar i er bra nok

Lenke til kommentar

Nei, hvis du har SSD fra før stiller det seg naturligvis annerledes. Da velger du bare en vanlig snurredisk, en med plass nok, som du kan putte i hardiskplass nr.2 etter at du har satt inn den SSD'en du allerede har.

 

Oppsettet ditt er helt ok, men jeg ville ha kostet på meg 8 GB RAM.

Lenke til kommentar

Det kan også hende at man har muligheten til å oppgradere skjermkort senere, til f.eks Radeon 8***M/GTX7**. Veit at flere folk har byttet til en nyere generasjon skjermkort i både alienware og clevo-maskiner. Men da ryker garantien, med mindre du sender inn PCen til Multicom/Dell og spørr om de kan gjøre det.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

D900F.

 

Jeg har hørt på bærbare der eieren sier "du må høre på denne, virkelig bra lyd til å være bærbar" - men lyden er fremdeles crap. De er alle bare mer eller mindre dårlige på lyden, aldri gode. Et hviket som helst sett (nesten) av billige bordhøyttalere vil være mye bedre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kjøpt gode bordhøyttalere, eller øreplugger/hodetelfoner.

 

Jeg har til gode å være fornøyd med lyden på noen som helst bærbar pc. Har hørt både litt værre en den Multicom'en jeg har nå, og litt bedre. Uansett er lyden shite.

 

Jeg har 5 forskjellige sett hodetelefoner/øreplugger, og lyden er lav og dårlig i samtlige. Det ene settet er faktisk et sett Dr.Dre beats solo som har utmerket lyd fra min ipod nano (!!!!), men ikke fra PCn.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var lyden fra høyttalerne i maskinen du snakket om. Jeg har ingen anelse hva dette problemet kan være - utover at jeg jo er klar over at innstillingene til lydkortet som oftest er årsaken til dårlig lyd. Er det RealTek, og RealTek HD Audio Manager software? Sørg for å sette alt "nøytralt", dvs. ikke noen effekter osv. Du må heller ikke glemme Windows' eget lydstyringsoftware - folk som har for lav lyd kan ofte finne årsaken der, da det er egne innstillinger for diverse lydnivåer der, som har det med å overstyre annen software. Og så videre.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg trodde det var lyden fra høyttalerne i maskinen du snakket om. Jeg har ingen anelse hva dette problemet kan være - utover at jeg jo er klar over at innstillingene til lydkortet som oftest er årsaken til dårlig lyd. Er det RealTek, og RealTek HD Audio Manager software? Sørg for å sette alt "nøytralt", dvs. ikke noen effekter osv. Du må heller ikke glemme Windows' eget lydstyringsoftware - folk som har for lav lyd kan ofte finne årsaken der, da det er egne innstillinger for diverse lydnivåer der, som har det med å overstyre annen software. Og så videre.

 

Realtek audi HD manager og har gjort alt dette tidligere, sjekket alle veier om det kan være dempet på noen områder.. Litt rådløs, og lurer på om jeg bare må akseptere dette. Virkelig ingen andre som har samme problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Viften til mitt 580M står konstant på 100%. Er det noe jeg kan endre på? De fleste viftestyringsprogrammene jeg har vært borti så er viftestyringsbiten "grået" ut.

Kjøpt gode bordhøyttalere, eller øreplugger/hodetelfoner.

 

Jeg har til gode å være fornøyd med lyden på noen som helst bærbar pc. Har hørt både litt værre en den Multicom'en jeg har nå, og litt bedre. Uansett er lyden shite.

Samme her. Lyden er virkelig elendig. Værste jeg har vært borti på noe dataprodukt jeg har eid. Bruker Realtek driver 6.0.1.6307.

Lenke til kommentar

Ja, jeg måtte sende inn min kunshan W870 på service fordi skjermkortet streika. Det tok 6 uker før jeg fikk den igjen. Hørte ikke et ord fra dem, så etter en måned sende jeg mail til dem, og de kom med relativt crappy unnskyldninger og sa at jeg ville få den "snart".

Etter at de sendte den tilbake så fikk jeg heller ikke så mye som en "beklager at det tok så lang tid"-mail eller noe sånt, og jeg er generelt missfornøyd med multicom sin service/kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...