Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt maskinen min med AMD Mobility Radeon HD 6970M og sendte en mail til Multicom med spørsmål om når den blir ferdig. Her er svaret jeg fikk;

 

"Nå er det bare skjermkortet vi venter på, og det er forventet inn her i løpet av kort tid. Så det er en mulighet for at PC-en din kan bli bygget og sendt fra oss i løpet av neste uke. Vi regner i hvert fall med å kunne sende ordren din før påske"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt maskinen min med AMD Mobility Radeon HD 6970M og sendte en mail til Multicom med spørsmål om når den blir ferdig. Her er svaret jeg fikk;

 

"Nå er det bare skjermkortet vi venter på, og det er forventet inn her i løpet av kort tid. Så det er en mulighet for at PC-en din kan bli bygget og sendt fra oss i løpet av neste uke. Vi regner i hvert fall med å kunne sende ordren din før påske"

 

Sitter vel å sikler litt nå da!? Blir liksom 14 år igjen...

Lenke til kommentar

Sitter å lugger i bestillingsfingeren min her, men "trenger" ikke pcen før i august. Er det noe som kommer som jeg bør vente på, eller vil den være identisk som den de selger nå? Ser for meg AMD kortet, ssd, stock cpu og 8gb ram.

 

Skal brukes som stasjonær erstatning, men også dras med på skolen (har ipad med tastatur til forelesninger)

 

Anyway, bør jeg bare sende avgårde bestilling, eller vente å se om de kommer med noen forbedringer?

Endret av Håk
Lenke til kommentar

Generelt skal alt innen IT bli billigere, og ikke minst bedre. Det som nå rapporteres er at noen komponenter har blitt dyrere, pga jordskjelvet i Japan. Det man ikke vet er hvordan situasjonen er i August, men antar at alt er i skjønneste ordning da. Japsene er kjappe til å få orden på tingene igjen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har nettopp mottatt min Kunshan P150, sitter og installerer osv nå.

Har så langt testet DIRT 2 i FullHD med alt på maks uten AA - og det fikk gjennomsnittlig 43FPS - veldig fornøyd med det!

Jeg valgte GeForce GTX 460, altså det svakeste av alternativene. Angrer ikke :) Har også den "tregeste" av i7 prosessorene på denne PCn (2720QM), 8GB ram, 500GB hybriddisk.

 

Har tenkt å komme med en litt mer utfyllende "forum test/omtale" etter hvert.. noen som er interessert i å lese det?

Lenke til kommentar
' timestamp='1301698272' post='17165750']

Hei

 

Jeg har nettopp mottatt min Kunshan P150, sitter og installerer osv nå.

Har så langt testet DIRT 2 i FullHD med alt på maks uten AA - og det fikk gjennomsnittlig 43FPS - veldig fornøyd med det!

Jeg valgte GeForce GTX 460, altså det svakeste av alternativene. Angrer ikke :) Har også den "tregeste" av i7 prosessorene på denne PCn (2720QM), 8GB ram, 500GB hybriddisk.

 

Har tenkt å komme med en litt mer utfyllende "forum test/omtale" etter hvert.. noen som er interessert i å lese det?

 

 

Jeg er veldig interessert! Sliter nemlig med sjkermkort valg, så omtale av gtx460 er på sin plass! Når Protest får sin med AMD, kan vi jo vite de virkelige forskjellene :)

 

Venter på BF3 og tror muligens gtx460m blir for svak...

Lenke til kommentar

En sammenligning mellom så godt som samtlige bærbarskjermkort og noen spill. Skal ikke tas helt bokstavelig, men en viss pekepinn på styrkeforholdene gir det vel. Lenke

Kryss av for de skjermkortene du ønsker å sammenligne, og trykk så på knappen som heter "restrict".

Endret av thomit
Lenke til kommentar

kan dere ikke ta litt bilder av den :)

 

står å vipper på kjøps knappen, må bare få svar fra multicom om jeg kan få den uten harddisk. har en 120gb ssd liggende. Kjøpte ny laptop i januar, men siba ringte meg å skulle ha maskinen tilbake pga en feil med hovedkortet eller hva det nå var.

Lenke til kommentar

kan dere ikke ta litt bilder av den :)

 

står å vipper på kjøps knappen, må bare få svar fra multicom om jeg kan få den uten harddisk. har en 120gb ssd liggende. Kjøpte ny laptop i januar, men siba ringte meg å skulle ha maskinen tilbake pga en feil med hovedkortet eller hva det nå var.

 

Psst ... kjøp laptopen med den minste/billigste HDD. Det koster deg bare kr 87,- i tillegg. Altså ikke finn på å kjøpe uten. Den som da skjer, er at du da må kjøpe OS i tillegg, og en Win 7 koster da kr 200,- mer enn om du kjøper den med maskinen. Skjønn det den som vil, men jeg ville gjøre det på samme måten.

Lenke til kommentar

nå leverte jeg jo inn en hp maskin med win 7, siden det var noe galt med sandy bridge chipsetet. men da tok jeg likegreit bilde av win 7 koden :p

 

sikkert ondt gjort, men det var fordi laptopen før da var jo koden på undersiden borte etter 1år

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

Klør etter å bestille en Kunshan!!

 

Har samlet seg opp en del spill som skulle testes, så begynner å bli på tide å bytte ut min snart 4år gamle Compal IFL90+ :whistle:

 

 

Jeg tenkte meg dette oppsettet:

Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache

8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 250GB 7200rpm HDD + 4GB SSD

 

Kan hende jeg tolker feil, men det virker som at folk her inne ikke syns hybriddisken med 4gb ssd er noe vits? Tenkte det ville være en god middelvei om man ikke orker å betale over 1000kr for et oppsett med "ekte" ssd disk..

 

Skummet gjennom tråden her (beklager hvis spørsmålet har blitt besvart tusen ganger tidligere) :)

Endret av Radar
Lenke til kommentar

2GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

 

Oppsettet ditt ser "nesten" greit ut. Hvorfor skal du bare ha 2 GB med RAM minne. 4 GB bør da vel være et absolutt minimum.

 

Hehe! Det var en bommert fra meg! Tenkte på å kjøpe ram utenom, men forskjellen var så liten at det ikke ble noe vits. Glemte bare å endre i posten min >.<

 

 

Tenker 8gb ram ;)

Lenke til kommentar

Hybriddisk kan være bra den, bare man ikke venter seg noe i nærheten av "ekte" SSD ytelse - og så er det jo meldt fra noen brukere om noen problemer med Seagate Momentus XT, som gjør at man ikke uhemmet roper hurra og løp og kjøp, akkurat ... merkelige lyder og frys, visstnok. De fleste som har den har ikke merket noe til det, men som sagt, noen.

Men den koster jo ikke så mye mer enn en normal snurredisk, så det er jo et brukbart kompromiss for den som synes SSD er for dyrt - hvis man unngår de nevnte problemene, vel å merke.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det dukket opp en liten sidetråd med P150 spørsmål og svar, HER

I og for seg greie spørsmål som ble stilt, men så utviklet det seg litt i forhold til 1333 kontra 1600 mHz RAM brikker. Synd det var så viktig å få med her, og at en eventuell diskusjon fortsetter her så alle kan få den med seg.

 

Det saken dreier seg om, er om man kan bruke 1600 mHz RAM brikker, og det kan man. Manualen sier dog at kun to av slotene støtter 1600 mHz brikker, og at det kan være maks 2 GB på hver.

Dog er det noen som har prøvd 2x4 GB 1600 mHZ. Man kan lese mer om det her.

Lenke til kommentar

Et lite oppklarende innlegg.

 

Fikk nettopp følgende mail fra Multicom:

Hei!

 

 

 

Angående din ordre på en bærbar PC modell Kunshan P150 eller P170. Vi har nå fått ny informasjon fra produsenten angående støtten for Wireless Display.

 

Det er dessverre ikke støtte for det i disse modellene, så vi har derfor gitt kr. 200,- i avslag på ordren din. Du beholder da det trådløse nettverkskortet fra Intel i ordren din, dette er et bedre kort enn det som er standard i maskinen, noe som gir bedre rekkevidde og hastighet.

 

For mer informasjon angående leveringsdato for DIN ordre, kontakt oss på [email protected].

 

 

 

Mvh

Audun Brekke Sandhaug

 

Så om ikke diskusjonen rundt hvorvidt Kunshan P150/P170 støtter WIDI eller ikke allerede er konkludert og lagt død, kan den altså regnes som det nå. Det er IKKE støtte for WIDI og Multicom har altså, som vi mistenkte, gjort en liten bommert.

Lenke til kommentar

Da har PCworld testet P150 og den har uten noen spesiell overraskelse fått terningkast 6.

 

Selv om Multicom-maskinen er relativt likt utstyrt som Alienware M17x R3, taklet den ikke å krabbe seg opp til helt samme nivå i PCMark Vantage. Et resultat på rett over 11 000 poeng er likevel ikke til å kimse av.

 

Blir spennende å teste om min konfigurasjon med;

- Intel Core i7-2720QM

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz

- INTEL X25-M 160GB SSD

- AMD Mobility Radeon HD 6970M

får bedre resultat i PCMark Vantage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...