Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Siden det ikke er så høy aktivitet her slenger jeg på et par semidumme spørsmål til.

Hvordan klarer 6990M Rage?

Og hvordan antar det vise folket her at det vil takle Skyrim?

Vurderer om jeg skal kjøpe det til denne maskinen eller til 360.

OG til slutt, bestilte på søndag, har ikke fått noe nyss om leveringstid eller når pengene blir trukket. Noen som vet når dette pleier å skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg visste ikke hva kravene for Rage var, så tok meg en tur innom "Can you run it", og der stod det at min PC (P150 6990M 2720qm) er over de anbefalte kravene som Rage har :-P var det samme med skyrim. Men er nok bedre å få et svar fra en som faktisk har prøvd spillene med 6990M :-P

Lenke til kommentar

Siden det ikke er så høy aktivitet her slenger jeg på et par semidumme spørsmål til.

Hvordan klarer 6990M Rage?

Og hvordan antar det vise folket her at det vil takle Skyrim?

Vurderer om jeg skal kjøpe det til denne maskinen eller til 360.

OG til slutt, bestilte på søndag, har ikke fått noe nyss om leveringstid eller når pengene blir trukket. Noen som vet når dette pleier å skje?

Multicom er tom for P170 vertfall, ventet ikke grunnmodellen før om 3 uker eller noe sånt. Så skal pc bygges og testes.

Ser ikke ut som multicom er så flink å holde kundene oppdatert, så er nok lurt å sende epost for å sjekke hvordan lagerstatusen er .

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Hva tror folk om dette:

- 17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, matt

- INTEL Core i7-2760QM

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB)

- 500GB SATA 7200RPM

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- Levert uten operativsystem

- Harddisk 2 (ikke valgt)

- Endre til BluRay (ikke valgt)

- Endring av operativsystem (ikke valgt)

- Office (ikke valgt)

Totalt 15 034,-

+ Crucial M4 128GB,

Veldig usikker på 6990M vs GTX580M. Er ikke helt fornøyd med driverne til AMD, men virker som det er et ganske stort prishopp opp til 580M for nokså lite ...

Blir så og si utelukkende brukt til spilling, desverre går det ikke med stasjonær.

EDIT: Liker ikke at oppgraderingen til GTX580M er 700kr dyrere @Multicom enn Dell/Alienware.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Hva tror folk om dette:

- INTEL Core i7-2760QM

- 500GB SATA 7200RPM

- Office (ikke valgt)

Totalt 15 034,-

+ Crucial M4 128GB,

Veldig usikker på 6990M vs GTX580M. Er ikke helt fornøyd med driverne til AMD, men virker som det er et ganske stort prishopp opp til 580M for nokså lite ...

Blir så og si utelukkende brukt til spilling, desverre går det ikke med stasjonær.

EDIT: Liker ikke at oppgraderingen til GTX580M er 700kr dyrere @Multicom enn Dell/Alienware.

Identisk med mitt oppsett... forbered deg på ventetid da MultiCom er utsolgt for grunnmodellen til P170.

Er veldig enig med deg ang. 6990m vs GTX580m, uansett så er 6990M ett knakende godt kort som yter tilsvarende GTX580m. Har lest litt om 6990m og varme, så håper multicom vet hva de driver med å slenger på godt med kjøleplasma.

Først fikk jeg epost 1. nov hvor de skrev at de var tom for grunnmodellen til P170, og antatt leveringstid på min pc var 3-4 uker.

Så sendte jeg epost å lurte på om det var andre ting i min ordre som ikke var på lager som kunne forsinke ordren eller om det meste var på stell.

Da fikk jeg til svar at de ventet inn grunnmodellen 1. desember.

Min tanke da er at, antatt leveringstid på min pc ikke lenger er 3-4 uker, men minimum 4 uker for å få inn delene + 1-2 uker byggetid.

Altså 5-6 uker leveringstid på min pc. Vet det er litt flisespikkeri fra min side, men tålmodighet er ikke min sterkeste side når det kommer til å vente på ting jeg har bestilt. Egentlig har jeg bare prøvd å være litt realist i forhold til når jeg kan forvente å få maskinen slik at jeg ikke går å venter.

Uansett, så irriterer det meg litt at de faktisk klarer å gå tom for en så viktig del som grunnmodellen til en maskin. Hadde det ikke vært for at Multicom er de eneste som selger denne typen pcer kunne de aldri tillatt seg å tømme seg for en så viktig del. Monopolvirksomhet har en klar ulempe.

Endret av Solsviken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt denne tråden med planer om en Multicom 170p og sett alle forsinkelsene så droppet jeg planen og kjøpte en ASUS G74SX CI7 2.0 16GB/910 GTX560M 3D 17.3" som nå går for 15999.- hos Dustin.

Bedre spec.t på noen områder, men man må klare seg med et GTX 560 GPU. Noe å tenke på for dem som er like utålmodig som meg?

http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-20-16gb-910-gtx560m-3d-173-w7hp/product/5010601212

• Andre generasjon Intel® Core™ i7-2630QM Prosessor 2 GHz (turbo opp til 2.9GHz)

• Ekta Windows® 7 Home Premium 64bit

• Matt 17,3” FullHD 3D LED-skjerm med nVidia 3D vision-briller

• Nighthawk stealthfighter-design med avansert hybridkjøling for stillegående drift

• Gaming-tastatur av høyeste kvalitet

• NVIDIA® GeForce® GTX 560M 3GB GDDR5 VRAM

• THX & EAX Advanced HD 5.0-sertifisert lyd

• 16GB DDR3 1333 Mhz RAM

• 160GB SSD + 750GB 7200 rpm harddisk

• Overfør store filer på nulltid med USB 3.0

• HD webkamera

• BluRay Combo-leser som også brenner DVD-plater

• Lett å oppgradere minne og harddisk

Men så er ikke jeg noen Gamer!

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt denne tråden med planer om en Multicom 170p og sett alle forsinkelsene så droppet jeg planen og kjøpte en ASUS G74SX CI7 2.0 16GB/910 GTX560M 3D 17.3" som nå går for 15999.- hos Dustin.

Bedre spec.t på noen områder, men man må klare seg med et GTX 560 GPU. Noe å tenke på for dem som er like utålmodig som meg?

http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-20-16gb-910-gtx560m-3d-173-w7hp/product/5010601212

• Andre generasjon Intel® Core™ i7-2630QM Prosessor 2 GHz (turbo opp til 2.9GHz)

• Matt 17,3” FullHD 3D LED-skjerm med nVidia 3D vision-briller

• Nighthawk stealthfighter-design med avansert hybridkjøling for stillegående drift

• 16GB DDR3 1333 Mhz RAM

• HD webkamera

Da hadde æ heller kjøpt alienware

http://www.alienware.com/Landings/laptops.aspx

men vi har alle forskjellig smak.

Lenke til kommentar

Hva tror folk om dette:

- INTEL Core i7-2760QM

- 500GB SATA 7200RPM

- Office (ikke valgt)

Totalt 15 034,-

+ Crucial M4 128GB,

Identisk med mitt oppsett... forbered deg på ventetid da MultiCom er utsolgt for grunnmodellen til P170.

Er veldig enig med deg ang. 6990m vs GTX580m, uansett så er 6990M ett knakende godt kort som yter tilsvarende GTX580m. Har lest litt om 6990m og varme, så håper multicom vet hva de driver med å slenger på godt med kjøleplasma.

Først fikk jeg epost 1. nov hvor de skrev at de var tom for grunnmodellen til P170, og antatt leveringstid på min pc var 3-4 uker.

Så sendte jeg epost å lurte på om det var andre ting i min ordre som ikke var på lager som kunne forsinke ordren eller om det meste var på stell.

Da fikk jeg til svar at de ventet inn grunnmodellen 1. desember.

Min tanke da er at, antatt leveringstid på min pc ikke lenger er 3-4 uker, men minimum 4 uker for å få inn delene + 1-2 uker byggetid.

Altså 5-6 uker leveringstid på min pc. Vet det er litt flisespikkeri fra min side, men tålmodighet er ikke min sterkeste side når det kommer til å vente på ting jeg har bestilt. Egentlig har jeg bare prøvd å være litt realist i forhold til når jeg kan forvente å få maskinen slik at jeg ikke går å venter.

Uansett, så irriterer det meg litt at de faktisk klarer å gå tom for en så viktig del som grunnmodellen til en maskin. Hadde det ikke vært for at Multicom er de eneste som selger denne typen pcer kunne de aldri tillatt seg å tømme seg for en så viktig del. Monopolvirksomhet har en klar ulempe.

Grunnmodell, vil det si kabinett, hovedkort og slikt man ikke kan velge selv?

Lenke til kommentar

Ringte multicom i dag, og fikk beskjed om at de fikk inn P170 i starten av desember, bet i det sure eplet og bestilte. Har slitt på dette gamle vraket av en maskin i et år nå og klarer vel en mnd til :)

Ble dette:

17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, matt

INTEL Core i7-2860QM firekjernet prosessor, 2.5GHz, 8MB SmartCache

16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (4x4GB)

INTEL SSD 510 120GB

nVidia GeForce GTX580M 2GB GDDR5

Windows 7 Professional

Burde vel kunne klare noe spilling med denne vel?

Rune

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...duct/5010601212

• Matt 17,3" FullHD 3D LED-skjerm med nVidia 3D vision-briller

• 16GB DDR3 1333 Mhz RAM

• HD webkamera

Da hadde æ heller kjøpt alienware

http://www.alienware...gs/laptops.aspx

men vi har alle forskjellig smak.

Skulle gjerne hatt en Alienware, helst en rød, digger designet.

Men hvis du hadde sjekket litt så ville du sett at en Alienware M17x, (kjøpt i Norge) med omtrent samme Spec's som Asusen, så ville den kommet på over 20.000.-

Og da kommer det en 160GB SDD i tillegg for å komme opp i identisk specs som Asuse'n.

:cry: Sånn sett er "desverre" Asuse'n ett mye bedre kjøp. (hos Komplett så koster den samme maskinen 18.995,-)

Lenke til kommentar

Ringte multicom i dag, og fikk beskjed om at de fikk inn P170 i starten av desember, bet i det sure eplet og bestilte. Har slitt på dette gamle vraket av en maskin i et år nå og klarer vel en mnd til :)

Ble dette:

17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, matt

INTEL Core i7-2860QM firekjernet prosessor, 2.5GHz, 8MB SmartCache

16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (4x4GB)

INTEL SSD 510 120GB

nVidia GeForce GTX580M 2GB GDDR5

Windows 7 Professional

Burde vel kunne klare noe spilling med denne vel?

Rune

Blir nok ingen problemer med spilling på den nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...