Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1)

INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache "Sandy Bridge refresh" (FF8062701065300)

Multicom Standardvare (STANDARDVARE)

INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM - kun med PC (GFC-01051-NO-MULTI)

Multicom PC-produksjon (MONTERING)

Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT)

2 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9)

Multicom AMD Radeon HD6990 2GB til Kunshan P150 (P150HM-HD6990)

PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5)

Er dette en god konfigurasjon?

Har lest litt rundt, og dette virker best for meg.

Men jeg er ikke ekstremt datakyndig, så om noen andre har andre innspill er det flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp et meget godt oppsett. Ser du har med brakett for hdd i dvd drevet... Setter du inn ssd der så har du en meget god løsning.

Gikk selv for akkurat samme løsning, bare P170. Såg dem nettopp la til matt skjerm inkl. I prisen uten det 3d dritet (som jeg etterlyste i tråden her litt tilbake). Håper bare ikke at dette er langt unna lager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp et meget godt oppsett. Ser du har med brakett for hdd i dvd drevet... Setter du inn ssd der så har du en meget god løsning.

Gikk selv for akkurat samme løsning, bare P170. Såg dem nettopp la til matt skjerm inkl. I prisen uten det 3d dritet (som jeg etterlyste i tråden her litt tilbake). Håper bare ikke at dette er langt unna lager.

Takk for input.

Hva eksakt vil ssd ha å si for ytelsen?

Det hjelper såvidt jeg forstår kun for å laste inn filer raskere?

Vet ikke helt om jeg har behov for det, hvor mye ca koster en brukbar ssd?

Lenke til kommentar

Ser at utenlandske nettbutikker har p150 med 1866mhz rambrikker.....

Det er ikke noe å hente på det med dagens arkitektur. Selv forskjellen mellom 1333 og 1600 mHz brikker er så liten, at det ikke vil svare seg å bytte. Dog velger man 1600 mHz brikker ved nykjøp da pris forskjellen er marginal.

Hva eksakt vil ssd ha å si for ytelsen?

Det hjelper såvidt jeg forstår kun for å laste inn filer raskere?

Vet ikke helt om jeg har behov for det, hvor mye ca koster en brukbar ssd?

- SSD gjør at OS lastes og starter veldig mye fortere.

- SSD gjør at programmene dine starter veldig mye fortere.

- SSD gjør at det blir litt mindre støy.

- SSD gjør at det er litt mindre varmeutviklig, og derav mindre litt mindre kjølebehov.

- SSD gjør IKKE noe for spillytelse, men du er fortere klar, da alt lastes utrolig mye fortere og du får fordelen av det.

Etter å ha prøvd SSD, så vil du aldri igjen ha snurredisk til OS.

- SSD er mye dyrere enn snurredisk. 1 TB snurredisk koster +/- kr 500 - 1 TB SSD koster + kr 30.0000. Derfor velger man SSD som systemdisk. Det vanlige er 120/160 GB som koster ca. kr 2.000.

P150/170 har Mini-PCIe spor, der en kan dytte inn 3G kortet f.eks. Dit kan også en SSD dyttes inn, og da er det 80 GB Intel 310 som gjelder. En slik koster ca. kr 1.200.

Dette er nevnt tidligere i denne tråden, med alle nødvendige linker. Det er bare det at ingen har spurt Multicom om muligheten for dette, men jeg mener det bør fungere. Da kan man forsatt ha BluRay + snurredisk i en P150 :)

Endret av Protest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat ssd ville jeg ikke ventet på gjerdet for å kjøpe. Jeg gjorde det selv en stund før jeg bare bestilte. Betalte vel 1500 kroner for 120 gb. For over ett år siden og prisene har ikke falt sånn at jeg på noen som helst vill spart på å vente. Har du penger, så GÅ For ssd. ellers er det bare å spare opp. det er mitt råd

Lenke til kommentar

Ok da skal jeg vurdere å skaffe en ssd.

Men det er sikkert noe som kommer til å synke ganske raskt i pris i fremitden?

Da kan jeg vente litt :p

Slik er det med alt. Man kan vente til prisene synker, men når har de sunket nok til at du vil kjøpe?

Kjøper du spissteknologi, slik som P150/170 så må alle ledd være med slik teknologi for at du virkelig skal føle at det er spissteknologi du har. For min del, så ha jeg hatt SSD i to år, og har ikke angret på det.

SSD har mer å si på den generelle opplevelsen av en sterk PC enn noe annet komponent. Blir som å kjøpe en BMW M3 og dra på racerbane, men uten ta vekk fartssperra på 250 km/t da det koster. Når du kommer til langsia, så leder du løpet, og du gir mer gass for å virkelig vise at du er best, men da butter du i fartsperra og en tilårskommen Cosworth fyker forbi deg.

Så, værsego', spar deg til fant :)

Lenke til kommentar

Men jeg er ikke ekstremt datakyndig, så om noen andre har andre innspill er det flott.

Man trenger ikke å være datakyndig. Det holder å være lesekyndig :)

Det er skrevet opp og i mente hva som anbefales her i tråden, og jeg vil ikke gjenta meg selv altfor mange ganger om det samme, til deg, og alle andre som vil dukke opp med like spørsmål.

Av og til svarer jeg på noe, men noe er det opp til deg/dere også å finne ut av.

Så unnskylder du deg sikkert med at tråden er så lang. Ja, den blir lang, da alle kommer med like spørsmål og KREVER/ØNSKER svar på sine spørsmål, selv om de er besvart tidligere i tråden til andre, men hvem gidder å bla bakover og lese?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være datakyndig. Det holder å være lesekyndig :)

Det er skrevet opp og i mente hva som anbefales her i tråden, og jeg vil ikke gjenta meg selv altfor mange ganger om det samme, til deg, og alle andre som vil dukke opp med like spørsmål.

Av og til svarer jeg på noe, men noe er det opp til deg/dere også å finne ut av.

Så unnskylder du deg sikkert med at tråden er så lang. Ja, den blir lang, da alle kommer med like spørsmål og KREVER/ØNSKER svar på sine spørsmål, selv om de er besvart tidligere i tråden til andre, men hvem gidder å bla bakover og lese?

Har lest i tråden, og diverse andre steder, ville bare "kvalitetsikre."

Hvis jeg skal svi av nærmere 15 lapper vil jeg helst være sikker på at jeg ikke har gjort noe dumt fordi jeg misforsto, eller leste noe feil ;)

Akkurat ssd ville jeg ikke ventet på gjerdet for å kjøpe. Jeg gjorde det selv en stund før jeg bare bestilte. Betalte vel 1500 kroner for 120 gb. For over ett år siden og prisene har ikke falt sånn at jeg på noen som helst vill spart på å vente. Har du penger, så GÅ For ssd. ellers er det bare å spare opp. det er mitt råd

Ok ok :p Men venter nå hvertfall til jeg får laptopen levert, så ser jeg nærmere på det.

Lenke til kommentar

Har lest i tråden, og diverse andre steder, ville bare "kvalitetsikre."

Hvis jeg skal svi av nærmere 15 lapper vil jeg helst være sikker på at jeg ikke har gjort noe dumt fordi jeg misforsto, eller leste noe feil ;)

I den konfigurasjonen du la inn, så antar jeg at du har lagt inn OS.

DUMT, og om du hadde lest tråden så ville du vist hva jeg mener hva som er dumt. Må ikke være nødvendig å argumentere for det samme hver dag.

Lenke til kommentar

medlem av klubben!

- 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser

- INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- 500GB SATA 7200RPM

- DVD-spiller og brenner (standard)

- Levert uten operativsystem

SSD har jeg :)

drivere finner jeg hvor?

Lenke til kommentar

medlem av klubben!

- 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser

- INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- 500GB SATA 7200RPM

- DVD-spiller og brenner (standard)

- Levert uten operativsystem

SSD har jeg :)

drivere finner jeg hvor?

Grattis :-)

ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Kunshan/P150%20og%20P170/

Lenke til kommentar

Vurderer denne maskinen nå. Solsviken: Er det lenge siden du bestilte? Dere andre tok det lang tid fra bestilling til dere fikk maskinen?

Edit: Ser ut til at eg kan få kjøpt denne i usa. ER det bare MALIBAL som tilbyr disse eller er det andre også?

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...