Protest Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Takk for svar! Jo det er tiltenkt en gaming laptop i aller høyeste grad. I så måte er den også i tillegg tiltenkt Battlefield 3 kan du si. =D Tror nok den skal takle de fleste spill ganske greit, lurer bare litt på valuen, er det nyere laptoper som kan gi mer for pengene mon tro? Pr.øyeblikket - NEI AMD 6990m med 8 GB 1600 mHz RAM, så er du nesten i himmelriket når det gjelder maskiner med bare et skjermkort. GTX580 kortet er i snitt ca. 7-8% raskere, og 6970m omtrent 6-7% svakere. I noen spill er faktisk 6990m kongen på haugen Når det gjelder SSD, så er spørsmålet hvor mye, eller hvor mange spill du spiller. Jeg ville nok valgt en 120 GB SSD for å ha plass nok. Som disk nr. to ville jeg valgt en 500/5400 HDD. Så er spørsmålet om du vil ha/trenger Blu-Ray. Om ikke, så holder det med en ekstern DVD USB, og en slik koster par tre hundre. Når det gjelder SSD i ytelse i spill, så vil du ikke få noe ekstra ytelse, men alt vil laste kjappere. I dagens spill, så er det heller ikke noe særlig å hente i form av kraftigere prosessor enn I5, men stadig flere spill kommer som støtter flere kjerner. Da er det greit å vite at du har en kraftig nok maskin. Det er ikke noe vits å ha kraftigere enn den svakeste som tilbyes til P150/170. Kan legge til at om det er P150 så er den per øyeblikket verdens kraftigste 15". Når det gjelder P170, så kan man få kraftigere og tildels mye kraftigere bærbare med to skjermkort, men da til en helt annen pris. Prismessig er det heller ingen som slår P150/170 foruten de med GTX560 kortet. Der er det mange konkurrenter. Endret 31. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Takk for svar! Jo det er tiltenkt en gaming laptop i aller høyeste grad. I så måte er den også i tillegg tiltenkt Battlefield 3 kan du si. =D Tror nok den skal takle de fleste spill ganske greit, lurer bare litt på valuen, er det nyere laptoper som kan gi mer for pengene mon tro? Det er det ikke, i den forstand at GTX 580M og HD6990M er de kraftigste skjermkortene som er å få til bærbare i dag, og de får du bare hvis du velger Multicom Kunshan eller Alienware - og jeg tror du fort finner ut at en tilsvarende spesifisert Alienware maskin blir dyrere enn Multicom. Du kan selvfølgelig spare penger ved å gå for en maskin med svakere hardware, og her står Asus sterkt med noen modeller. Lenke til kommentar
Stagger_Lee Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Takk, dette var betryggende svar! Jeg endte opp med å bestille den gitt, juica den opp til ca 15 000 kroner. Nå gleder jeg meg som en liten unge, fy søren! Lenke til kommentar
RayJay Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Bestilte min i dag jeg og Blir bra!! Specs 2720QM 8Gb RAM 1600Mhz AMD 6990 SSD 120Gb HDD 500Gb 7200 Levert uten OS Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 For dere med HD 6990M (eller andre med høye interne temperaturer); Det ser ut som om mange som legger på ny kjølepasta, særlig av typen IC Diamond 7, får gode resultater. Løsne gpu fra kjøler, rens gammel kjølepasta med f.eks. rødsprit, legg en dært på størrelse med en ert midt på gpu. Når så gpu blir presset mot kjøler igjen, vil pastaen spres jevnt utover av seg selv. Vel verdt en halvtimes jobb med skruing og skvising. OBS! Ta alltid ut batteriet først ved innvendig fikling i en laptop! Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 For dere med HD 6990M (eller andre med høye interne temperaturer); Det ser ut som om mange som legger på ny kjølepasta, særlig av typen IC Diamond 7, får gode resultater. Løsne gpu fra kjøler, rens gammel kjølepasta med f.eks. rødsprit, legg en dært på størrelse med en ert midt på gpu. Når så gpu blir presset mot kjøler igjen, vil pastaen spres jevnt utover av seg selv. Vel verdt en halvtimes jobb med skruing og skvising. OBS! Ta alltid ut batteriet først ved innvendig fikling i en laptop! Jeg prøvde med en liten ert ic7, det ble bare en runding av kjølepasta da jeg presset på kjøleribba. Selv tok jeg og smurte på litt overalt... men den du beskriver er den offisielle måten fra ic7 å gjøre det på. Jeg renset med arctic silver sin rens. Lenke til kommentar
Stagger_Lee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 TAkk for tips. Jeg skal sjekke ut temperaturene litt når jeg får den i hus. Men det er vel noe som må gjøres uansett egentlig. Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Fikk PC'en i hus i dag og sitter å laster ned drivere og annet snacks nå. Alt fungerer fint bortsett fra én ting, INTEL 6230 WLAN kort blir ikke funnet. Lastet ned og installert Intel WLAN-drivere fra Multicom.no, fungerer ikke. Finner ikke kortet. Kortet finnes heller ikke under enhetsbehandling, men ligger en uidentifisert nettverkskontrollerenhet i listen. Er det denne? Tips? Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Fikk PC'en i hus i dag og sitter å laster ned drivere og annet snacks nå. Alt fungerer fint bortsett fra én ting, INTEL 6230 WLAN kort blir ikke funnet. Lastet ned og installert Intel WLAN-drivere fra Multicom.no, fungerer ikke. Finner ikke kortet. Kortet finnes heller ikke under enhetsbehandling, men ligger en uidentifisert nettverkskontrollerenhet i listen. Er det denne? Tips? Nevermind Lastet ned oppdatert driver fra Intel sine sider, da fungerte det. Oppstart windows 12-13 sek Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 3204 i 3dmark11 med 2820, 8gb og 6970m, grei score vil jeg tro. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Nye CPU'er tilgjengelige! As of September 4th, New Sandy Bridge CPU’s are officially Released! Before… i7-2920XM….Now i7-2960XM Extreme Before… i7-2820QM….Now i7-2860QM Before… i7-2720QM….Now i7-2760QM For Sager, i7-2630QM remains for now, no change. The new i7-2640M, i7-2660QM, i7-2860QM and i7-2960XM processors are made using the 32nm technological process. Intel Core i7-2760QM has 4 cores, 2,4 GHZ frequency. It benefits from 6 MB L3 Cache, 45W TDP and supports DDR3 RAM memory at 1,600 MHZ. Intel Core i7-2860QM is also a quad core, with a 2.5 – 3.6 GHZ frequency in Turbo mode and 8 MB L3 Cache. Finally, the Intel Core i7-2960XM is the most powerful and it is part of the Extreme Edition family. Core i7-2960XM Extreme quad-core microprocessor runs at 2.7 GHz, or 200 MHz higher than the i7-2920XM. The CPU has unlocked clock multiplier, 3.7 GHz Turbo frequency, 8 MB L3 cache, and it fits 55 Watt thermal envelope. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) 3204 i 3dmark11 med 2820, 8gb og 6970m, grei score vil jeg tro. Høres bra ut det ja! P2192 3DMarks11 (Performance, 1280x720, full 3DMark Experience). Helt greitt, CPU'n min er noen % dårligere enn de som blir solgt i butikk. Men min kostet bare 700,- http://3dmark.com/3dm11/1772253?show_ads=true&page=%2F3dm11%2F1772253%3Fkey%3DnUEU6b6tYMhAML7mrrSNAuzc5DdHMx Endret 4. september 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Nå er pcen i boks 2720QM 8Gb RAM 1600Mhz AMD 6990 SSD 120Gb HDD 250Gb 5400 Levert uten OS Kjøpt utenom: - W7 ultimate OEM - Razer deathadder re mus - Qpad CT musematte - Steelseries 6gv2 keyboard - Ekstern DVD-brenner Tror det blir en ic d 7 også Ble noen tusen dette her Endret 4. september 2011 av ToMpy Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Tenkte dette kunne være interessant for noen her i tråden; det er en sammenligning mellom GTX 580M SLI og HD 6990M CrossFire. De bruker en Eurocom Panther 3.0 laptop (=Multicom Kunshan X7200). Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg tenkte å kjøpe en P150 med laveste prosessor, 8GB minne og 560M eller 580M. Er det noen ny CPU eller GPU generasjon på vei som det vil være "lurt" å vente noen uker eller måneder på? Hvis formålet er spilling, er det noen grunn til å velge 1600MHz minne fremfor 1333MHz? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Det er nye prosessorer på vei, jfr. BIG1 sin post #1071 (rettet) litt lenger opp på siden her. Når de kommer til Multicom, kan du jo selv spørre dem om. Vedrørende RAM, så vil jeg vel heller si det sånn at siden prisforskjellen er så beskjeden, så er det liten grunn til å gå for 1333, så lenge prosessoren kan utnytte 1600 minne . og det kan alle prosessorene som P150 kan utstyres med. 350 kroner forskjell på 8 GB. Endret 9. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det er nye prosessorer på vei, jfr. BIG1 sin post #1072 litt lenger opp på siden her. Når de kommer til Multicom, kan du jo selv spørre dem om. For de som har noen interesse for dette, så er dette svaret jeg fikk fra Multicom Vi har dessverre ikke fått noen dato på når vi vil få inn disse. De vil komme i konfiguratoren når disse blir tilgjenglige på våre Multicom PCer. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Det er nye prosessorer på vei, jfr. BIG1 sin post #1072 litt lenger opp på siden her. Når de kommer til Multicom, kan du jo selv spørre dem om. For de som har noen interesse for dette, så er dette svaret jeg fikk fra Multicom Vi har dessverre ikke fått noen dato på når vi vil få inn disse. De vil komme i konfiguratoren når disse blir tilgjenglige på våre Multicom PCer. Selvfølgelig MÅ de svare deg og alle andre det, selv om de skulle visst når de er tilgjengelig. Tenk om de svarte uke 2 i november? Det hadde stanset ALL salget til de hadde vært tilgjengelig. Du har altså stilt de et spørsmål der svaret var gitt på forhånd. Endret 9. september 2011 av Protest Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det ser også ut som GTX 570M omsider kommer. Men om de blir å finne i noen Clevo'er med det første ... ? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Det ser også ut som GTX 570M omsider kommer. Men om de blir å finne i noen Clevo'er med det første ... ? For min del, så tror jeg den kommer. For øyeblikket er det et altfor stort prisgap mellom GTX 560M og GTX 580M. Nærmere bestemt kr 3.400. Nå "regjerer" AMD i dette prisgapet, med et kort som er bare litt svakere enn GTX 580M, men som er hele kr 1.800 billigere. I dette gapet burde GTX 570 passe perfekt inn, og jeg tror den snart er å finne. Nyheten er dog at det er et nytt skjermkort tilgjengelig, nemlig nVIDIA Quadro 5010M 4GB til den nette sum i tillegg på kr + 12.400,-. Nei, jeg skrev ikke feil, det står + kr 12.400 for den som ønsker seg det skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå