Capless Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg gleder meg til jeg har fått laptopen i hus så jeg å kan poste benchmark resultater, hehe. Men, litt usikker på når jeg skal bestille da. Nå prøver jeg bare å bestemme meg om skjerm, er fremdeles usikker på dette med IPS paneler Har multicom's laptoper turbo boost? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Alle Intel Core i7 prosessorer har turbo. i5 også, for den saks skyld. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kjører dere 3dmark 11 i 1280x oppløsning? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 ja, alltid default innstillinger. Lenke til kommentar
Arwenshade Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Ah ... Unigine-resultatet så litt dårlig ut, helt til jeg så at du hadde kjørt 1920x1080, og ikke 1280x1024, som er mest vanlig når man skal drive og sammenligne forskjellige maskiner. I 1280x1024 burde du fått 40+ fps. Ah, ok. Men 1920x1080 kom opp som default settings. Har kjørt ny benchmark med 1280x1024 og fikk fps 42,7. Så da er jeg vel der jeg skal være.. unigine_20110828_1050.html Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Min benchmark med Unigine unigine_20110828_1152.html Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hello, Jag gick emot anbefallningar vedrørende Norton 360 og installerte programmet og updaterte den til versjon 5.0. So far måste jag si att jag er meget fornøjd med programmet. System resurser den krever "non existant", märker ingen forskjell på maskinen med MSE gratis versjon og norton 360. Norton 360 er dock lite drøy med "vill du gå in på siden" "vill du installere" etc, men det er en relativt kjapp prosess på att lage "alltid accept" på sider og filer du frekvent laster ned. Den blokerer heller ikke updates ifra spill eller internettilgang ifra spill. Om jag hade kjøpt det for 800? tveksamt. fikk det gratis i 1 år. Hade jag haft 800 som var helt til overs då hade jag nog vurdert det. Rent logiskt sier min hjerne at det må vara forskjell på ett gratis software og ett du kjøper. Mvh Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Her kommer et skikkelig grønnskolling spørsmål, men la gå. Jeg spiller en del med touchpadden og har kommet over en veldig irriterende greie. Når jeg bruker høyre-klikk flere ganger blir spillet veldig ofte minimert til desktop. Har ikke klart å finne den eksakte taste-kombiansjonen ennå. Er det noen som vet hva jeg trykker og hvordan jeg får skrudd dette av? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Har dere en god/gode drivere/innstillinger til webcamera? Det er dårlig og utrolig mørkt! Endret 29. august 2011 av E.Zegna Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Her kommer et skikkelig grønnskolling spørsmål, men la gå. Jeg spiller en del med touchpadden og har kommet over en veldig irriterende greie. Når jeg bruker høyre-klikk flere ganger blir spillet veldig ofte minimert til desktop. Har ikke klart å finne den eksakte taste-kombiansjonen ennå. Er det noen som vet hva jeg trykker og hvordan jeg får skrudd dette av? Sjekket innstillingene for touchpaden da? Har dere en god/gode drivere/innstillinger til webcamera? Det er dårlig og utrolig mørkt! Bruker du Windows sine eller de offisielle til som multicom har lagt ut? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Kameraene som er innebygd i de fleste laptoper er dårlige, etter min erfaring, og Clevo er ikke noe unntak. For at folk skal se deg skikkelig når man er innendørs, og særlig på kvelden, er man nødt til å sette en lampe til direkte å belyse trynet. Disse kameraene trenger mye lys. Får de nok lys, er de gode nok. Man får langt bedre resultater ved å koste på seg et godt, separat webkamera. Noen av dem har blitt svært gode, og trenger lite lys for å kunne fungere skikkelig. Endret 29. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Armador Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Her kommer et skikkelig grønnskolling spørsmål, men la gå. Jeg spiller en del med touchpadden og har kommet over en veldig irriterende greie. Når jeg bruker høyre-klikk flere ganger blir spillet veldig ofte minimert til desktop. Har ikke klart å finne den eksakte taste-kombiansjonen ennå. Er det noen som vet hva jeg trykker og hvordan jeg får skrudd dette av? Sjekket innstillingene for touchpaden da? Har dere en god/gode drivere/innstillinger til webcamera? Det er dårlig og utrolig mørkt! Bruker du Windows sine eller de offisielle til som multicom har lagt ut? Bruker de som fulgte med på cd, men finner ikke noe "program" med innstillinger til kameraet? Bør jeg laste ned noe annet? Nå ser det ikke ut som om jeg har noen drivere i det hele tatt egentlig... Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Då har jag gjort mitt livs første Repaste på kjølepastan! Var inte svårt alls. Men vilken skillnad. På en gang falt temperaturen på GPU ifra 80-81C i 3Dmark vantage og SC2 til 75C. Kan godt rekommendera repaste ifra standard kjølepasta. Jag bruker IC diamond 7. Mvh Lenke til kommentar
Arwenshade Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Her kommer et skikkelig grønnskolling spørsmål, men la gå. Jeg spiller en del med touchpadden og har kommet over en veldig irriterende greie. Når jeg bruker høyre-klikk flere ganger blir spillet veldig ofte minimert til desktop. Har ikke klart å finne den eksakte taste-kombiansjonen ennå. Er det noen som vet hva jeg trykker og hvordan jeg får skrudd dette av? Sjekket innstillingene for touchpaden da? Har dere en god/gode drivere/innstillinger til webcamera? Det er dårlig og utrolig mørkt! Bruker du Windows sine eller de offisielle til som multicom har lagt ut? Bruker de som fulgte med på cd, men finner ikke noe "program" med innstillinger til kameraet? Bør jeg laste ned noe annet? Nå ser det ikke ut som om jeg har noen drivere i det hele tatt egentlig... Min maskin ble levert med ferdiginstallert software for webcam'et.. Plassering: C:\Program Files (x86)\WebCam Det lå også et icon på skrivebordet, som starter denne software. "Webcam Installer 3.32" Har ikke du dette hos deg? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Btw... Oppdatert til nyeste BIOS og EC i går... fungerer fortsatt fint Og oppdaterte firmware'n på SSD'n. Still going strong! Lenke til kommentar
Armador Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Her kommer et skikkelig grønnskolling spørsmål, men la gå. Jeg spiller en del med touchpadden og har kommet over en veldig irriterende greie. Når jeg bruker høyre-klikk flere ganger blir spillet veldig ofte minimert til desktop. Har ikke klart å finne den eksakte taste-kombiansjonen ennå. Er det noen som vet hva jeg trykker og hvordan jeg får skrudd dette av? Sjekket innstillingene for touchpaden da? Har dere en god/gode drivere/innstillinger til webcamera? Det er dårlig og utrolig mørkt! Bruker du Windows sine eller de offisielle til som multicom har lagt ut? Bruker de som fulgte med på cd, men finner ikke noe "program" med innstillinger til kameraet? Bør jeg laste ned noe annet? Nå ser det ikke ut som om jeg har noen drivere i det hele tatt egentlig... Min maskin ble levert med ferdiginstallert software for webcam'et.. Plassering: C:\Program Files (x86)\WebCam Det lå også et icon på skrivebordet, som starter denne software. "Webcam Installer 3.32" Har ikke du dette hos deg? Jo, men det finnes ingen innstillinger der? (bison cam) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Bison Cam .... du skal ha en menylinje på toppen av det vinduet kamerabildet vises i. Options - Video Capture Filter og Video Capture Pin. Lenke til kommentar
Stagger_Lee Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hallo folkens. Jeg er i ferd med å bestille meg en Kunshan. Leste en del om den her på diskusjonen men jeg orket ikke å lete frem de svar til mine spørsmål i de 53 sidene XD. Kan godt være at dette er rimelig grønnskollingspørsmål som har blitt besvart tidligere, men hvis noen har lyst til å si noe så er jeg takknemlig for det =). Etter litt tilpassing har jeg kommet frem til: Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB) AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5 500GB SATA 7200RPM Hvordan ligger dette skjermkort og prosessor an nå for tiden? Jeg regner med at skjermkortet er temmelig dugelig men er litt usikker på pros. I tillegg valgte jeg 500 GB SATA HDD. Skulle jeg gått SSD ville jeg valgt den på 80 GB, men jeg lurer på om det kanskje kunne blitt litt i minste laget. Noen innspill? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hallo folkens. Jeg er i ferd med å bestille meg en Kunshan. Leste en del om den her på diskusjonen men jeg orket ikke å lete frem de svar til mine spørsmål i de 53 sidene XD. Kan godt være at dette er rimelig grønnskollingspørsmål som har blitt besvart tidligere, men hvis noen har lyst til å si noe så er jeg takknemlig for det =). Etter litt tilpassing har jeg kommet frem til: Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB) AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5 500GB SATA 7200RPM Hvordan ligger dette skjermkort og prosessor an nå for tiden? Jeg regner med at skjermkortet er temmelig dugelig men er litt usikker på pros. I tillegg valgte jeg 500 GB SATA HDD. Skulle jeg gått SSD ville jeg valgt den på 80 GB, men jeg lurer på om det kanskje kunne blitt litt i minste laget. Noen innspill? Hei! Det spørs hva du skal bruke pc'n til. Men bruker du den til "normale" ting som web, epost, spilling etc... så merker du ikke stor forskjell fra 2720, 2820 og 2920 cpu'ene. Du scorer nok endel høyere på benchmark jo bedre cpu du har. Jeg så en youtube film hvor de spilte de samme spillene med forskjellige cpu'er. Det var ingen merkbar ytelse... Jeg har SSD på 120GB og er veldig fornøyd. (den andre interne er jo 1TB hvor jeg har annet stæsj). Jeg har fortsatt 50gb ledig på SSD. På SSD'n er det kun installert windows, alt av programmer og 2 krevende spill. Nå vet jeg ikke om en SSD utgjør så stor forskjell på spill, men jeg mener at den laster spillene kjappere. Alt av "ikke-krevende" spill legger jeg på D:. Skjermkortet du velger er bra. Selv kan jeg spille Starcraft 2 og Duke Nukem Forever på ultra innstillinger. Men jeg tviler på at jeg kan kjøre BF3 på ultra men for meg er det godt nok. PS3'n får duge til BF3, hehe. Lenke til kommentar
Stagger_Lee Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Takk for svar! Jo det er tiltenkt en gaming laptop i aller høyeste grad. I så måte er den også i tillegg tiltenkt Battlefield 3 kan du si. =D Tror nok den skal takle de fleste spill ganske greit, lurer bare litt på valuen, er det nyere laptoper som kan gi mer for pengene mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå