Capless Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg tviler sterkt på at jeg blir å bruke 3D, jeg vil bare ha en 120hz skjerm Men, jeg har tenkt litt på å kjøpe en skikkelig ekstern skjerm. Har du noen anbefalinger for en super gaming skjerm? btw, hurra for post #1000 Endret 24. august 2011 av Whisky1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg tviler sterkt på at jeg blir å bruke 3D, jeg vil bare ha en 120hz skjerm Men, jeg har tenkt litt på å kjøpe en skikkelig ekstern skjerm. Har du noen anbefalinger for en super gaming skjerm? btw, hurra for post #1000 Jeg anbefaler sterkt den jeg har, Dell u2410. Super skjerm med IPS-panel, 1920x1200 oppløsning, veldig god på farver og detaljer, men samtidig hurtig nok til at den utmerket godt kan brukes til spilling. Jeg så den ganske nylig til en pris rundt 4 tusen, og den er verdt hver krone - går langt utenpå billige TN-skjermer, eller såkalte "gaming"-skjermer. Den er god nok på bildekvalitet til å kunne brukes til kritisk bilde- og filmredigering. Eventuellt Dell U2710/11, hvis du vil ha noe enda større. Edit: rettelse 3499 kroner hos Dustin. Det er løp og kjøp pris. Dell selv skal ha 5 tusen for den. Endret 24. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Protest Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Nettopp. Det var den jeg også hadde tenkt å anbefale, og det er den skjermen i de nedre prisregioner som er bra på alt, og at den egner seg for spilling. De som har skjerm med IPS panel på sin eksterne, kan jo bekrefte hva de ser på videoen med BF3 på en eksterne skjermen kontra skjermen på laptopen. Nede i tunnelbanen er man tapt med Tn panel og 15,6/17" skjerm i BF3 - tror jeg - videoen er der, det er bare å vurdere det selv. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Den så ikke dum ut, nei. Men virker ikke som en skikkelig gaming skjerm. Jeg kom over denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604 ser meget bra ut Lenke til kommentar
thomit Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Med "skikkelig gaming-skjerm" så mener du altså en dårligere skjerm? Vel. det blir jo din sak, selvfølgelig, men TN-paneler kan rett og slett ikke konkurrere med IPS på bildekvalitet, sånn er det bare. Og slett ikke på innsynsvinkler. Og som jeg sa, Dell'en er hurtig nok til at man fint kan spille på den. Endret 24. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Capless Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 På papir så er det vel dårligere teknologi men, til spill så tør jeg nesten vedde på at BenQ 23,6" LED XL2410T er bedre 120hz er ganske viktig for meg, siden jeg har alltid brukt det til spilling, 60hz er bare ekkelt. Finnes det 120hz IPS skjermer? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Den skjermen du har funnet deg er DYR og har dårlig oppløsning til å være nesten 24". Skal du først koste på den en god skjerm, som også duger til noe annet enn sporadisk videotitting, så satser du på en oppløsning 1920x1200 og ikke 1920x1080. Den forskjellen er stor i virkelig bruk. Når man også vet at man får en meget dugelig skjerm med "riktig oppløsning", IPS panel og faktisk dugelig til spill for samme pris, så bør det ikke være tvil om hva en satser på. I de mørke og skyggepartiene vil man se lite eller ingenting med en skjerm som har Tn panel i BF3, og det er vel derfor man satser på en heftig maskin. Man vil ha det lille overtaket som maskinen er lagd for å yte, og den får man med den skjermen som Thomit la inn. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Til spill nytter det ikke med 120 mHz teknologi eller hva som helst. Det eneste som duger er det som kan vise hva som virkelig skjer. Skal du ikke spille BF3, så er vel den skjermen du har funnet dugelig Se videoen engang til, og se hva du ser i skygge- og mørkepartier. Ser du ikke noe der, så må du ha en annen skjerm. Glem heller ikke innsynsvinkelen. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg så nettopp denne videoen: ser klart det mye bedre bilde kvalitet. Jeg ser etter en IPS skjerm med 120 mHz og helst 2ms nå, men finner det sikkert ikke 120 mHz har nytte, merker det med en gang jeg går fra en skjerm med til en uten. eller bare om jeg bruker en oppløsning som ikke støtter 120 og jeg må bruke 60/75 edit: http://pencilgym.com/general/digging-in-dell-u2410-review-normal-guy/ Gaming in the Fast Lane: I've played every game i've been playing recently on this U2410. Call of Duty 5, Killzone, Team Fortress 2, Left 4 Dead, Counter Strike, Company of Heroes, Supreme Commander, Grand Theft Auto 4, Crysis. (Yes, notice the cross-platform titles in this list haha, that's because i have hooked up my playstation 3 to the U2410 as well as my PC, i'll be commenting shortly about the U2410 connections inputs.) And this screen is excellent for every game in any genre. Drop-dead gorgeous! AND IN FULL 1080P HD! (yes, im coming from playing my ps3 on Composite video on my ol' 2005wfp monitor). Kanskje jeg burde gå for den skjermen Endret 24. august 2011 av Whisky1 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Dell u2410 er et like selvfølgelig valg som det at du valgte P150/170. Ingen like "billig" med samme ytelse, og du må høyt i pris for å finne noe som overgår den. Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Dell u2410 er et like selvfølgelig valg som det at du valgte P150/170. Ingen like "billig" med samme ytelse, og du må høyt i pris for å finne noe som overgår den. Har Dell Ultrasharp 2408 WFP (rimelig sikker på at det er produktkoden), kjøpte den for i overkant av 5000kr. Fantastisk til bildebehandling. Om den er god til spill også, så er den et kupp! Lenke til kommentar
Protest Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Om man går inn på denne skjervelgeren; http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm Med følgende krav; Price range: Below £500 Size of monitor: 24 inch (inc 23.6 inch) (Widescreen = either) Panel technology preference: No preference Colour Space preference: Extended gamut Primary use will be: Gaming Secondary use will be: Photo work and Editing Are wide viewing angles important?: yes Functions specifically needed: video Photo er satt der for å få en god nok skjerm for BF3, og prisen er satt slik, da den ikke finner noe om en setter prisen lavere. Da kommer valget til Dell u2410 eller HP LP2475W. Den HP skjermen koster minst en tusenlapp mer og om den hadde vært billigere, så hadde jeg likevel valgt Dell skjermen. Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Hei! Jeg har fått laptopen min (etter mye om og men), og får den eksterne blurayspilleren (som de glemte å legge ved) ettersendt i posten. Bestilte engelsk versjon av windows pro utenom, og bestilte "installasjon av os, drivere etc.". Det skulle jeg ikke ha gjort, for det ser ut som de har lagt inn noe OEM-greier som i tillegg er på norsk. Har en 300 GB SSD disk, men ser den bare står som 273 GB, så regner med at de har en slags hemmelig partisjon med OS på. Jeg tenker å formatere for å dele opp i to 150 GB SSD, én med windows pro og én med linux. Er det noe spesielt jeg bør forberede/tenke på før jeg går i gang med dette? (får låne ekstern DVD leser) EDIT: Har altså ikke integrert DVD-spiller. Endret 25. august 2011 av Sanzu Lenke til kommentar
Arwenshade Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Da var endelig vidunderet i hus, og førsteinntrykket er meget bra! Men et par spørsmål til dere som allerede har gjort dere kjent med maskinen: Ser at det tidligere er nevnt at fn+1 justerer vifte hastighet.. er det flere trinn på denne justeringen? for hos meg er dette kun on/off høres det ut til. og hvis jeg er i spill, blir justeringen overstyrt etter 2-3 sekunder, og viften starter for fullt igjen. Virker som om viften går like mye enten jeg spiller MW2 eller Bookworm adventures, og strengt tatt så er jo det litt rart.. Og, hvilken software bruker dere til å monitorere cpu/gpu temp? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Fn +1 svitsjer mellom auto og full styrke. Hvis du står i full, og svitsjer til auto, er det altså ikke så rart at viftene etter noen sekunder regulerer seg selv opp igjen, hvis du spiller eller belaster maskinen hardt. Det betyr jo at auto-funksjonen virker. Men hos meg virker det som om "full" alltid er et hakk opp i hastighet i forhold til det som er max på auto. Mulig at dette har blitt forandret på i de nyeste Clevo'ene, ikke vet jeg. Jeg bruker CPUID's HWMonitor, i likhet med flere av de seriøse nettsidene. cpuid.com Oppdatert og pålitelig software. Gratisversjonen er helt ok. Men vanligvis har jeg et par såkalte sidebar gadgets oppe på skjermen, som konstant viser meg alt jeg trenger å vite om bruk og temperaturer på prosessor og skjermkort. Jeg bruker denne og denne. Samt et par andre for å holde øye med diskene og wi-fi. Ikke tenk så mye på at det er tysk på nettsidene; innstillingene/instruksjonene er på engelsk, og er temmelig selvforklarende. Endret 25. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
thomit Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Hei! Jeg har fått laptopen min (etter mye om og men), og får den eksterne blurayspilleren (som de glemte å legge ved) ettersendt i posten. Bestilte engelsk versjon av windows pro utenom, og bestilte "installasjon av os, drivere etc.". Det skulle jeg ikke ha gjort, for det ser ut som de har lagt inn noe OEM-greier som i tillegg er på norsk. Har en 300 GB SSD disk, men ser den bare står som 273 GB, så regner med at de har en slags hemmelig partisjon med OS på. Jeg tenker å formatere for å dele opp i to 150 GB SSD, én med windows pro og én med linux. Er det noe spesielt jeg bør forberede/tenke på før jeg går i gang med dette? (får låne ekstern DVD leser) EDIT: Har altså ikke integrert DVD-spiller. Jeg tror du får best svar på det du spør om dersom du stiller det i SSD-tråden Men det er helt normalt at det blir "satt av" en del av SSD'en som kun er for OS/system. Min 160 GB SSD f.eks. blir i praksis til en 148 GB "disk". Endret 25. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hopp fra catalyst 11.2 til 11.8 i 3dmark vantage var på 400 poeng til 12878 Min setup: 2720QM 6970M 8GB Ram Lenke til 11.8 som funger med clevo Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg har nå forsøkt å installere forskjellige versjoner av ubuntu 10.04, 10.10, 11.04 og feilet fullstendig. Under installasjon og/eller oppstart er skjermen svart. Min hardware ser slik ut: - 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser - Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache - 16GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (4x4GB) - nVidia GeForce GTX580M 2GB GDDR5 - INTEL SSD 320 300GB (FORSØKER Å INSTALLERE UBUNTU PÅ DENNE) - 500GB SATA 7200RPM 2.5" Håper noen kan hjelpe meg med problemet. Thx Lenke til kommentar
Protest Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg antar at ekspertisen for ditt spørsmål er andre steder enn her. Edit; Prøv denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=27 Endret 26. august 2011 av Protest Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Grundig gjennomgang av AMD HD 6990M hos Notebookcheck. Sammenlignes hele veien med HD 6790M og Nvidia GTX 580M, så denne testen burde være interresant for de fleste som har kjøpt eller som tenker på å kjøpe en Multicom Kunshan P150/170. De har satt kortet i en Clevo X7200 for å minimere temperaturproblemer. Verdt å merke seg er at det i flere spill og benchmarker blir slått av GTX 580M, og det til tross for at HD 6990M altså sitter i en maskin med mye kraftigere prosessor enn de som brukes til HD 6970M og GTX 580M. Endret 26. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå