thomit Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Det høres mye ut uansett hva slags maskin det er. Setter du viftene på max når du spiller? Edit: Skumleste de siste sidene i HD 6990M-tråden hos Notebookreview.com's forum (Lenke: Her.) Og det kan virke som om HD 6990M er et kort som blir veldig varmt, ikke helt uvanlig at det kan bli høye 80 eller lave 90 grader ved spilling. Likeledes kan det virke som om Clevo fortløpende har lansert nye versjoner av selve heatsink'en for å prøve å bøte på den høye varmeutviklingen på AMD-kortene. Det er minst 2 versjoner av heatsinken ute på markedet. Den beste av dem skal visstnok klare å senke tempen med et par grader ... Men AMD sier også at kortet fint skal tåle slike temperaturer, så .... Jeg ville likevel holdt øye med tempen på det under spilling. Og særlig hvis man kjører stresstester som Furmark eller OCCT. Det kan virke som om HD 6990M er en god kandidat for å være ekstra nøye med riktig pålegging av kvalites-kjølepasta. Samt sette viftene på max når man spiller (Fn + 1), la laptopen få stå på et hardt og plant underlag, og kanskje få litt ekstra hjelp til kjølingen med et kjølebrett. Endret 18. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Argh og sukk. Jeg så dette komme, men jeg klarte ikke å dy meg likevel. Håper jeg ikke sitter med smeltet kort etter 6 måneder. Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det eneste som irriterer meg litt etter bruk så langt er at kanten på chassis mot deg er litt vel spiss når pc'n ligger på et laptopstativ på fanget. Så er litt ubehagelig å taste osv. Men venner meg kanskje til det, evt vinkle laptop enda skråere. Ikke fått gjort så mye med den enda, så håper å få tid til å bli kjent med den i helgen. Foreløpig ganske fornøyd. (Sjumils-steg over det vraket jeg har brukt det siste halve året hvertfall!) Lenke til kommentar
Protest Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Intel 320 SSD friskmeldt. Firmware er nå klart; http://communities.intel.com/thread/24205 Fikk liv i maskinen min igjen før jeg sendte den avgårde til Multicom. Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Da har jeg bestilt: Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1) INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM) Multicom GeForce GTX560M til Kunshan P150 (P150HM-GTX560M) INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB) Multicom PC-produksjon (MONTERING) Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT) 4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9) INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (SSDSA2CW080G310) Multicom maskin levert uten operativsystem (UTEN_OPERATIVSYSTEM) PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5) Kuttet operativsystem og gikk for Microsoft sitt løpende oppgraderingstilbud fra XP eller Vista til W7 Professional for kun 296kr, dermed kunne jeg legge til en stor ekstradisk, samtidig som jeg kompromisset på RAM (1333Mhz) og grafikkort (da jeg ikke er en typisk gamer). Ett spørsmål bare: Nå får jeg en maskin uten operativsystem, og uten optisk drev. Hvordan får jeg installert Windows 7 Professional på maskinen (kommer i ISO-fil) Kan noen fortelle meg hvor jeg får oppgraderingstilbudet fra vista for 296 kr? I cannot find krise Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Da har jeg bestilt: Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1) INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM) Multicom GeForce GTX560M til Kunshan P150 (P150HM-GTX560M) INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB) Multicom PC-produksjon (MONTERING) Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT) 4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9) INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (SSDSA2CW080G310) Multicom maskin levert uten operativsystem (UTEN_OPERATIVSYSTEM) PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5) Kuttet operativsystem og gikk for Microsoft sitt løpende oppgraderingstilbud fra XP eller Vista til W7 Professional for kun 296kr, dermed kunne jeg legge til en stor ekstradisk, samtidig som jeg kompromisset på RAM (1333Mhz) og grafikkort (da jeg ikke er en typisk gamer). Ett spørsmål bare: Nå får jeg en maskin uten operativsystem, og uten optisk drev. Hvordan får jeg installert Windows 7 Professional på maskinen (kommer i ISO-fil) Kan noen fortelle meg hvor jeg får oppgraderingstilbudet fra vista for 296 kr? I cannot find krise Dinside laget en sak på det her: http://www.dinside.no/855638/235000-faar-kjope-windows-7-billig Siden du skal til er her: http://store.digitalriver.com/store?Action=DisplayHomePage&Locale=no_NO&SiteID=msshno OBS! Gjelder kun studenter! Endret 18. august 2011 av abadotcom Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Da har jeg bestilt: Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1) INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM) Multicom GeForce GTX560M til Kunshan P150 (P150HM-GTX560M) INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB) Multicom PC-produksjon (MONTERING) Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT) 4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9) INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (SSDSA2CW080G310) Multicom maskin levert uten operativsystem (UTEN_OPERATIVSYSTEM) PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5) Kuttet operativsystem og gikk for Microsoft sitt løpende oppgraderingstilbud fra XP eller Vista til W7 Professional for kun 296kr, dermed kunne jeg legge til en stor ekstradisk, samtidig som jeg kompromisset på RAM (1333Mhz) og grafikkort (da jeg ikke er en typisk gamer). Ett spørsmål bare: Nå får jeg en maskin uten operativsystem, og uten optisk drev. Hvordan får jeg installert Windows 7 Professional på maskinen (kommer i ISO-fil) Kan noen fortelle meg hvor jeg får oppgraderingstilbudet fra vista for 296 kr? I cannot find krise Dinside laget en sak på det her: http://www.dinside.no/855638/235000-faar-kjope-windows-7-billig Siden du skal til er her: http://store.digitalriver.com/store?Action=DisplayHomePage&Locale=no_NO&SiteID=msshno OBS! Gjelder kun studenter! Winning! takk for hjelpen Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Intel 320 SSD friskmeldt. Firmware er nå klart; http://communities.intel.com/thread/24205 Fikk liv i maskinen min igjen før jeg sendte den avgårde til Multicom. Nice, hva var feil med pc'n? Da blir det oppgradering i kveld! Endret 18. august 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Da er den her og ligger på fanget mitt. Veldig god stemning så langt. Jeg synes den er veldig stille til surf og musikk, hører knapt vifta, men hadde tross alt en monster-dell før. Steam laster ned litt forskjellig, så snart skal 6990 prøves. Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hvorfor putter man sleep knappen mellom volum opp/ned og mute? Eller ved siden av i det hele tatt.. Satt her i mørket og skulle skru ned lyden. Plutselig ble det helt natta.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ja, det er ganske teit. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Noen som har fått catalyst 11.6-7 eller 8 til å fungere? Ser at folk på andre sider skriver at de har installert 11.8 uten at jeg finner ut hvordan. Kunne godt tenkt meg ny driver pga ytelsesforbedringa i flere av spillene jeg spiller. Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei, Anbefaller ni att byte kjølepasta på CPU og GPU ? Er IC Diamond 7 et bra alternativ? Mvh Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei, Anbefaller ni att byte kjølepasta på CPU og GPU ? Er IC Diamond 7 et bra alternativ? Mvh Har IC7 selv. Leste tester på nettet og IC7 ser ut til å være best. Lenke til kommentar
Arwenshade Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Hei, Anbefaller ni att byte kjølepasta på CPU og GPU ? Er IC Diamond 7 et bra alternativ? Mvh Har IC7 selv. Leste tester på nettet og IC7 ser ut til å være best. Mulig dette er et dumt spørsmål, men må jeg virkelig åpne min splitter nye P150 når jeg får den for å bytte kjølepasta?? Er ikke den Multicom bruker god nok? Og hvorfor bruker de isåfall ikke det beste av kjølepasta på en slik "high-end" maskin.. Kjøper jeg en laptop til 23000.- så forventer jeg såpass egentlig. Endret 20. august 2011 av Arwenshade Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hei, Anbefaller ni att byte kjølepasta på CPU og GPU ? Er IC Diamond 7 et bra alternativ? Mvh Har IC7 selv. Leste tester på nettet og IC7 ser ut til å være best. Mulig dette er et dumt spørsmål, men må jeg virkelig åpne min splitter nye P150 når jeg får den for å bytte kjølepasta?? Er ikke den Multicom bruker god nok? Og hvorfor bruker de isåfall ikke det beste av kjølepasta på en slik "high-end" maskin.. Kjøper jeg en laptop til 23000.- så forventer jeg såpass egentlig. Dom använder standard kjølepasta som kommer ifra fabrikken hos clevo. tviler på att det er kvalitetspasta. andre leverandører av clevo maskiner i utlandet har alternativ att man kan bruke annen kjølepasta for en ekstra kost. Mvh Mikael Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Merke/type kjølepasta har mindre å si enn det at kjølepastaen er påført riktig. Er den påført nøye og riktig, så er det minimal forskjell på "standard" kjølepasta og en som koster mye mer. Så om man må åpne maskinen og påføre den selv? Vel, bare om du er i tvil om at Multicom's folk har gjort dette på en optimal måte, og hvis du er sikker på at du selv kan gjøre det bedre . Det er jo mange som for sin egen sinnsro's skyld vil gå til ekstra anstrengelser når man ser slike temperaturer som de nye AMD-kortene operer med. Man gjør gjerne det som kan gjøres for å få tempen litt ned. Hvis kjølepasta mellom prosessor eller grafikkjerne er påført mindre bra, kan det være mange grader å hente. Dette gjelder alle maskiner fra alle produsenter - det er utallige eksempler på at man får temperaturen ned noen grader ved å gjøre dette selv. Det har også vært utallige eksempler på at man slett ikke får noen lavere temp, heller tvert i mot. Så ... opp til enhver. Endret 20. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Arwenshade Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Merke/type kjølepasta har mindre å si enn det at kjølepastaen er påført riktig. Er den påført nøye og riktig, så er det minimal forskjell på "standard" kjølepasta og en som koster mye mer. Så om man må åpne maskinen og påføre den selv? Vel, bare om du er i tvil om at Multicom's folk har gjort dette på en optimal måte, og hvis du er sikker på at du selv kan gjøre det bedre . Det er jo mange som for sin egen sinnsro's skyld vil gå til ekstra anstrengelser når man ser slike temperaturer som de nye AMD-kortene operer med. Man gjør gjerne det som kan gjøres for å få tempen litt ned. Hvis kjølepasta mellom prosessor eller grafikkjerne er påført mindre bra, kan det være mange grader å hente. Dette gjelder alle maskiner fra alle produsenter - det er utallige eksempler på at man får temperaturen ned noen grader ved å gjøre dette selv. Det har også vært utallige eksempler på at man slett ikke får noen lavere temp, heller tvert i mot. Så ... opp til enhver. Ok, jeg skjønner.. Takker for svar. Velger å stole på at Multicom har gjort jobben sin isåfall. De har nok uansett mer erfaring når det gjelder påføring av kjølepasta enn meg, og hvis jeg begynner å demontere ting så bryter jeg vel garantien også? Nå har jeg kjøpt GTX 580m kortet, og det blir visst ikke så varmt som ATI sitt. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Merke/type kjølepasta har mindre å si enn det at kjølepastaen er påført riktig. Er den påført nøye og riktig, så er det minimal forskjell på "standard" kjølepasta og en som koster mye mer. Så om man må åpne maskinen og påføre den selv? Vel, bare om du er i tvil om at Multicom's folk har gjort dette på en optimal måte, og hvis du er sikker på at du selv kan gjøre det bedre . Det er jo mange som for sin egen sinnsro's skyld vil gå til ekstra anstrengelser når man ser slike temperaturer som de nye AMD-kortene operer med. Man gjør gjerne det som kan gjøres for å få tempen litt ned. Hvis kjølepasta mellom prosessor eller grafikkjerne er påført mindre bra, kan det være mange grader å hente. Dette gjelder alle maskiner fra alle produsenter - det er utallige eksempler på at man får temperaturen ned noen grader ved å gjøre dette selv. Det har også vært utallige eksempler på at man slett ikke får noen lavere temp, heller tvert i mot. Så ... opp til enhver. Ok, jeg skjønner.. Takker for svar. Velger å stole på at Multicom har gjort jobben sin isåfall. De har nok uansett mer erfaring når det gjelder påføring av kjølepasta enn meg, og hvis jeg begynner å demontere ting så bryter jeg vel garantien også? Nå har jeg kjøpt GTX 580m kortet, og det blir visst ikke så varmt som ATI sitt. De jeg fikk pc'n av benyttet seg av sånn standard "kjølepasta". Det er vel standard Clevo/Sager. Det ligner mer på en selfheftende firkant som sitter mellom cpu/gpu og kjøleelement. Umulig å ha på feil skulle man tro, men på GPU'n min var det bare halve som var dekket. Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 De jeg fikk pc'n av benyttet seg av sånn standard "kjølepasta". Det er vel standard Clevo/Sager. Det ligner mer på en selfheftende firkant som sitter mellom cpu/gpu og kjøleelement. Umulig å ha på feil skulle man tro, men på GPU'n min var det bare halve som var dekket. Husk å nevn at du ikke bestilte fra Multicom da, men en leverandør i USA. Multicom kan helt sikkert gjøre feil de også. Men ikke vits å skremme gutten. Jeg tenker at med mindre du opplever feil, at pc blir for varm osv. Så er det ikke noe vits å sjekke opp i. Du tjener ikke noe ytelse uansett.. og så langt har min pc vært ekstremt kjølig uansett bruk. Meget fornøyd så langt. (Eneste er når jeg kjører 3D mark test osv så får jeg beskjed om at jeg får lavere gjennomsnittsscore enn min hardware skulle tilsi. Men det har kanskje noe med at flesteparten av de som er opptatt av å teste slikt er også opptatt av overklokking. Når jeg ikke gjør det så er det vel ikke så rart at jeg ikke får like høy score som gjennomsnittet?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå