BIG1 Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Da var endelig min også sendt! Ventet i morgenkveld! Gleder meg... www.multicom.no - support - Multicom pc'er www.clevo.com.tw - download drivers forum.notebookreview.com - Clevo driver guide www.nvidia.com dersom du har NVIDIA skjermkort. Det er de samme driverne som ligger på multicom sine hjemmesider og de som ligger på clevo sine sider, sant? Jeg trenger ikke laste ned fra begge? Her har du ildsjeler som har du nyeste driverne hele tiden: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/573379-clevo-driver-thread.html Men multicom og clevo sine skal være de samme ja. Multicom sin server er kjappest. Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hei, i dag er selve dagen, skal innom postkontoret på vei hjem. Min kommer med ferdiginstallert windows (og disk), er det noen som vet om det er noe bloatware man skal røske ut? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hei, i dag er selve dagen, skal innom postkontoret på vei hjem. Min kommer med ferdiginstallert windows (og disk), er det noen som vet om det er noe bloatware man skal røske ut? Absolutt ingen bloatware! Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Absolutt ingen bloatware! Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Dere kødda ikke når dere sa at strømforsyninga var en ordentlig mursteinsblokk! (Driver å pakker ut nå.. ^^) Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Dere kødda ikke når dere sa at strømforsyninga var en ordentlig mursteinsblokk! (Driver å pakker ut nå.. ^^) Finnes det en tredjeparts versjon av denne, noe man kan kjøpe på ebay eller liknende? Håpløst å gå rundt med verdens største strømforsyning. Eller er det nødvendig at den er så stor? Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hei, jag har läst på det engelska forumet angående passiv kjøling til ram/GPU/CPU. har noen av er erfaring med disse? http://cgi.ebay.com/Copper-DDR-SD-Ram-Cooler-Heat-Sink-heatsink-Ram-VGA-/190559513619?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5e3b6c13 En av brukerne på forumet (P150hm laptop) fick ned CPU temp ifra 65C til 59C " (Using BurnInTest Maximum CPU test)" og GPU temp ifra 95C til 91C med "(Using Furmark, fullHD fullscreen test)." Kostar rundt 100kr for 30 stykk inkl frakt. Ser att han brukt 31 stykk. vad tror ni om detta? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Hei, jag har läst på det engelska forumet angående passiv kjøling til ram/GPU/CPU. har noen av er erfaring med disse? http://cgi.ebay.com/...=item2c5e3b6c13 En av brukerne på forumet (P150hm laptop) fick ned CPU temp ifra 65C til 59C " (Using BurnInTest Maximum CPU test)" og GPU temp ifra 95C til 91C med "(Using Furmark, fullHD fullscreen test)." Kostar rundt 100kr for 30 stykk inkl frakt. Ser att han brukt 31 stykk. vad tror ni om detta? Hvorfor? Hvis cpu temp ikke ble mer enn 65 grader, og gpu ikke ble mer enn 95 grader under et Furmark-pass, så hadde han jo i utgangspunktet ikke noe problem med for høy temperatur. Cpu på 65 grader under stor belastning er ingenting, og Furmark fører vanligvis til at grafikkjernen kommer opp i 100 grader eller mer. Dette er heller ikke noe problem, man vil aldri se så høye temperaturer under vanlig spilling. Furmark er ekstremt. Endret 18. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 [Hvorfor? Hvis cpu temp ikke ble mer enn 65 grader, og gpu ikke ble mer enn 95 grader under et Furmark-pass, så hadde han jo i utgangspunktet ikke noe problem med for høy temperatur. Cpu på 65 grader inder stor belastning er ingenting, og Furmark fører vanligvis til at grafikkjernen kommer opp i 100 grader eller mer. Dette er heller ikke noe problem, man vil alldri se så høye temperaturer under vanlig spilling. Furmark er ekstremt. Nei det er ju sant. Men om man orkar kan det ju inte skada? =) Tänkte bara se om noen har gjort det på detta forum. 97 nok för att sänka temperaturen 4-6C är ju inte mycket pengar. Går detta ut over multicom sin garanti ? Mvh Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Dere kødda ikke når dere sa at strømforsyninga var en ordentlig mursteinsblokk! (Driver å pakker ut nå.. ^^) Finnes det en tredjeparts versjon av denne, noe man kan kjøpe på ebay eller liknende? Håpløst å gå rundt med verdens største strømforsyning. Eller er det nødvendig at den er så stor? Tror du Clevo hadde laget den så stor dersom de kunne ha laget den mindre? Den skal kunne ta seg av strømbehovet til Core i7-2920XM og GTX 580M eller HD 6990M eller Quadro FX 5010M. Den må nødvendigvis bli stor. Å forsøke seg med en tredjeparts strømforsyningen er en fin måte å ødelegge laptopen sin på. Endret 18. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg bestilte faktisk uten OS og la ved plata ved siden av, for å kunne få engelsk installasjon, da en jeg snakket med fra multicom på telefon sa det var eneste måte å få engelsk som språk. Men når jeg starter maskinen her så ser jeg plutselig at alt er installert allikevel. Overaskende. Trodde jeg måtte i gang med masse drivere nå. (Antar at de har installert alle drivere når de først gikk i gang.) Vet ikke om noen andre har opplevde dette, men virket som deler av beskyttelsesplasten hadde kommet mellom ramma og skjermen (Rett under webcam). Fikk dratt det ut med litt prøving, men etterlot litt limmerker på skjermen. Antar at dette ikke er meningen egentlig? Da var det å fikle med alt å bli kjent da. Aldri brukt Windows 7 heller, så enda mer komplisert, brukt vista inntil 6mnd siden da gamle pc døde. Denne jeg har brukt i mellomtiden kjører XP, så enda større overgang igjen.. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hei, jag har läst på det engelska forumet angående passiv kjøling til ram/GPU/CPU. har noen av er erfaring med disse? http://cgi.ebay.com/Copper-DDR-SD-Ram-Cooler-Heat-Sink-heatsink-Ram-VGA-/190559513619?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5e3b6c13 En av brukerne på forumet (P150hm laptop) fick ned CPU temp ifra 65C til 59C " (Using BurnInTest Maximum CPU test)" og GPU temp ifra 95C til 91C med "(Using Furmark, fullHD fullscreen test)." Kostar rundt 100kr for 30 stykk inkl frakt. Ser att han brukt 31 stykk. vad tror ni om detta? Det er jeg:-) vi er 2 brukere på diskusjon.no som har gjort dette. Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det er jeg:-) vi er 2 brukere på diskusjon.no som har gjort dette. Okej! Det vill inte gå ut over evt garanti dersom man trenger det? Hvis ikke bestiller jag disse imorgen. Om noen ønsker att jag bestiller mer si ifra så kan jag ordne det Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Hmm. Jeg antar at Multicom må legge inn Windows hvis de tester maskinens funksjoner før de sender den fra seg, så det kan være dette som er grunnen? Om alle drivere er tilstede og/eller oppdatert vil jo ganske fort vise seg. Etter min erfaring finner Win 7 selv de aller fleste nødvendige drivere hvis du ber den om å lete. Og driveren til skjermkortet finner du best ved å gå til Nvidia eller AMD. Det er også noen drivere som er modell-spesifikke, som drivere til hurtigtaster, kamera, pekeplate osv. Men ellers burde det være grei skuring. Endret 18. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det er jeg:-) vi er 2 brukere på diskusjon.no som har gjort dette. Okej! Det vill inte gå ut over evt garanti dersom man trenger det? Hvis ikke bestiller jag disse imorgen. Om noen ønsker att jag bestiller mer si ifra så kan jag ordne det Det tok ca 4 uker før jeg fikk de. Om du kortslutter noe så ryker vel garantien din... Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Edit: Nvm, fant meg noen tester som ga meg svaret jeg trengte. Dette blir jo et mye mer generelt spørsmål enn p150 spesifikt. Men jeg så noen tidligere her anbefalte å knekke norton plata og bruke Microsoft Security Essentials isteden. Jeg har tidligere som regel bare brukt AVG, men er MSE bedre/eller like bra? Endret 18. august 2011 av Matriac_InnleggNO Lenke til kommentar
Perkii Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det tok ca 4 uker før jeg fikk de. Om du kortslutter noe så ryker vel garantien din... Ja då får vi gi fan i att kortslutte komponenterna ;-) Bestiller ett gjeng heatsinks imorgon Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Dere kødda ikke når dere sa at strømforsyninga var en ordentlig mursteinsblokk! (Driver å pakker ut nå.. ^^) Finnes det en tredjeparts versjon av denne, noe man kan kjøpe på ebay eller liknende? Håpløst å gå rundt med verdens største strømforsyning. Eller er det nødvendig at den er så stor? Tror du Clevo hadde laget den så stor dersom de kunne ha laget den mindre? Den skal kunne ta seg av strømbehovet til Core i7-2920XM og GTX 580M eller HD 6990M eller Quadro FX 5010M. Den må nødvendigvis bli stor. Å forsøke seg med en tredjeparts strømforsyningen er en fin måte å ødelegge laptopen sin på. Ja, faktisk. Er ingen som har beskyldt Clevo for å ha optimalisert designet sitt. Samme kan man si om Apple. Tror du de hadde laget den så tykk om de kunne ha laget den tynnere? Vel, Samsung laget den nye Tab'en tynnere. Er forbedringer hele tiden. Kanskje prosessen er så dyr at Clevo ikke har sett det hensiktsmessig, men det betyr ikke at det er umulig å forbedre designet, selv ikke på strømforsyningen. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Dere kødda ikke når dere sa at strømforsyninga var en ordentlig mursteinsblokk! (Driver å pakker ut nå.. ^^) Finnes det en tredjeparts versjon av denne, noe man kan kjøpe på ebay eller liknende? Håpløst å gå rundt med verdens største strømforsyning. Eller er det nødvendig at den er så stor? Tror du Clevo hadde laget den så stor dersom de kunne ha laget den mindre? Den skal kunne ta seg av strømbehovet til Core i7-2920XM og GTX 580M eller HD 6990M eller Quadro FX 5010M. Den må nødvendigvis bli stor. Å forsøke seg med en tredjeparts strømforsyningen er en fin måte å ødelegge laptopen sin på. Ja, faktisk. Er ingen som har beskyldt Clevo for å ha optimalisert designet sitt. Samme kan man si om Apple. Tror du de hadde laget den så tykk om de kunne ha laget den tynnere? Vel, Samsung laget den nye Tab'en tynnere. Er forbedringer hele tiden. Kanskje prosessen er så dyr at Clevo ikke har sett det hensiktsmessig, men det betyr ikke at det er umulig å forbedre designet, selv ikke på strømforsyningen. Husk at 180w produserer varme. Jeg hadde ikke ønsket en mindre. Ønsker heller en som er overdimensjonert. Og det er vel umulig å lage en p150 tynnere i bakkant med tanke på kraftige komponenter som trenger kjøling... eventuellt lage en tynn vifte som er stoooor i diameter. Endret 18. august 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
Armador Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg har 96 (maks på 99) grader på GPU når jeg spiller ARMA2, hva slags temps har dere under spilling/heavy load? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå