Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Ærede medborgere!

For dere som venter i spenning på P150 med HD6990/SSD i DVD-drive osv:

Jeg bestilte 28.juli og den ble sendt i dag, 16/8.

20 dagers leveringstid synes jeg er høyst akseptabelt, særlig med tanke på at skjermkortet ankom Multicom i forrige uke en gang.

Tror jeg må sende en liten sinnamail til multicom.. bestilte min P150 den 24. JUNI og den er enda ikke sendt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærede medborgere!

For dere som venter i spenning på P150 med HD6990/SSD i DVD-drive osv:

Jeg bestilte 28.juli og den ble sendt i dag, 16/8.

20 dagers leveringstid synes jeg er høyst akseptabelt, særlig med tanke på at skjermkortet ankom Multicom i forrige uke en gang.

Tror jeg må sende en liten sinnamail til multicom.. bestilte min P150 den 24. JUNI og den er enda ikke sendt!

Jeg bestilte riktignok bare "standard" (gtx560m osv) den 2. August, og den ble sendt i dag.

Men jeg sendte først en mail forrige mandag hvor jeg fikk beskjed om stor kø og det ville ta sin tid. At jeg kanskje kunne ta kontakt igjen i uke 44 for å høre om de kunne få sendt den snart.

Men jeg ringte i går og sa (igjen) at jeg begynner på skole neste mandag og gjerne skulle hatt pc før det. Damen på telefon var veldig hyggelig og sa at det burde de klare. Hun sa at de ventet visstnok med å sette min laptop i produksjon fordi en switch jeg hadde bestillt samtidig ikke var på lager (sto tilgjengelig på nettsiden når jeg ringte, og var på lager idet jeg bestilte, men var tom i mellomtiden.)

Så hun sa bare at de skulle ettersende switch gratis senere og sette pc i produksjon samme dag. Så kan lønne seg å ta en telefon. :) (Kan jo være at de mangler en spess del du har bestillt, og å bytte til en annen rambrikke e.l. kan føre til fart i sakene.)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte riktignok bare "standard" (gtx560m osv) den 2. August, og den ble sendt i dag.

Men jeg sendte først en mail forrige mandag hvor jeg fikk beskjed om stor kø og det ville ta sin tid. At jeg kanskje kunne ta kontakt igjen i uke 44 for å høre om de kunne få sendt den snart.

Men jeg ringte i går og sa (igjen) at jeg begynner på skole neste mandag og gjerne skulle hatt pc før det. Damen på telefon var veldig hyggelig og sa at det burde de klare. Hun sa at de ventet visstnok med å sette min laptop i produksjon fordi en switch jeg hadde bestillt samtidig ikke var på lager (sto tilgjengelig på nettsiden når jeg ringte, og var på lager idet jeg bestilte, men var tom i mellomtiden.)

Så hun sa bare at de skulle ettersende switch gratis senere og sette pc i produksjon samme dag. Så kan lønne seg å ta en telefon. :) (Kan jo være at de mangler en spess del du har bestillt, og å bytte til en annen rambrikke e.l. kan føre til fart i sakene.)

Har vært 6990 som har vært flaskehalsen i mitt tilfelle, så når andre får pcer med 6990, som bestilte LENGE etter meg begynner jeg å lure...

Lenke til kommentar

Har vært 6990 som har vært flaskehalsen i mitt tilfelle, så når andre får pcer med 6990, som bestilte LENGE etter meg begynner jeg å lure...

Kan jo hende at de er tomme for en del som de hadde på lager tidligere.

Jeg ville uansett tatt en telefon i morgen tidlig, virker som ting skjer kjappere da. Og du får svar på minuttet isteden for å vente på svar som kanskje kommer iløpet av dagen. De får litt mer rakett i fua når du er på telefonen og forteller at "hallo, hva er det som skjer her? Jeg bestilte for snart 2mnd siden, og flere som har bestilt en måned etter meg får nå sine pc'r tilsendt!" Legger du det frem på riktig måte i en hyggelig tone så kan det hende du får en slags kompensasjon? (Ekspress over natt levering f.eks burde kanskje være noe?)

Lenke til kommentar

Nu venter jag också på laptopen min :) Fick detta svar idag.

"Jeg har akkurat sett gjennom din ordre og sjekket. Alle dine deleer skal nå være på lager hos oss. Så da regner jeg med at din ordre vil bli plukket og satt i produksjonskø så fort de har tid. Det desverre litt kø i produksjonen og. Så du må nok regne med 1-3 uker før du har ordren din." Bestillde den 10. August.

Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M

Multicom AMD Radeon HD6990 2GB til Kunshan P150

INTEL SSD 510 120GB

2 X SAMSUNG 4GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz

Bestillt med OS og har en 1 års lisens på Norton 360 som venter Hjemme. Noen som har erfaring med norton 360 ?

Mv.

Lenke til kommentar

Nu venter jag också på laptopen min :) Fick detta svar idag.

"Jeg har akkurat sett gjennom din ordre og sjekket. Alle dine deleer skal nå være på lager hos oss. Så da regner jeg med at din ordre vil bli plukket og satt i produksjonskø så fort de har tid. Det desverre litt kø i produksjonen og. Så du må nok regne med 1-3 uker før du har ordren din." Bestillde den 10. August.

Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M

Multicom AMD Radeon HD6990 2GB til Kunshan P150

INTEL SSD 510 120GB

2 X SAMSUNG 4GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz

Bestillt med OS og har en 1 års lisens på Norton 360 som venter Hjemme. Noen som har erfaring med norton 360 ?

Mv.

Grattis :)

Min erfaring med Norton er at den bruker veldig mye ressurser. Men med en sånn kraftig pc så har det vel ikke noe å si :)

Microsoft Security Essentials fungerer vel like godt. Og den er gratis.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Norton er at den bruker veldig mye ressurser. Men med en sånn kraftig pc så har det vel ikke noe å si :)

Jag har også hørt att den skall bruke litt resurser men att Norton blivit bedre. Det er en gammel lisens på versjon 1.0. Lurer på om det blir oppdatert til ny versjon via live update? Hvis ikke så går den nok i søppla :)

mv

Lenke til kommentar

Jag har også hørt att den skall bruke litt resurser men att Norton blivit bedre. Det er en gammel lisens på versjon 1.0. Lurer på om det blir oppdatert til ny versjon via live update? Hvis ikke så går den nok i søppla :)

mv

Jeg hadde nok latt den gå rett i søpla, og satset direkte på gratis alternativet fra MS, altså Microsoft Security Essentials slik BIG1 foreslår.

Om du prøver å installere Norton, så blir det igjen masse dritt som du ikke blir kvitt før en formatering, om du ikke tar forhåndsregler. Norton ble jeg ferdig med for utrolig mange år siden, og har ikke savnet de siden.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

mv

Jeg hadde nok latt den gå rett i søpla, og satset direkte på gratis alternativet fra MS, altså Microsoft Security Essentials slik BIG1 foreslår.

Om du prøver å installere Norton, så blir det igjen masse dritt som du ikke blir kvitt før en formatering, om du ikke tar forhåndsregler. Norton ble jeg ferdig med for utrolig mange år siden, og har ikke savnet de siden.

Eventuellt bruke Norton Removal Tool :)

Selv bruker jeg antivirus fra Symantech (som vi fikk gratis av skolen). Men på venners pc'er installerer jeg antivirus fra MS.

Lenke til kommentar

mv

Hør hør, enormt ressurskrevende og ofte trøbbel ved samspillet med andre programmer.

Styr unna, MS' integrerte program fungerer ypperlig!

Lenke til kommentar

Når man så mottar Kunshan P150, uten operativsystem, og installerer dette...

Hvilke drivere bør man oppdatere?

Hvor finner man de ulike driverne? Finner Microsoft dem selv, leverer Multicom sine egne versjoner (som Dell gjør) eller leter jeg på produsentens hjemmesider?

Lenke til kommentar

Hvor finner man de ulike driverne? Finner Microsoft dem selv, leverer Multicom sine egne versjoner (som Dell gjør) eller leter jeg på produsentens hjemmesider?

www.multicom.no - support - Multicom pc'er

www.clevo.com.tw - download drivers

forum.notebookreview.com - Clevo driver guide

www.nvidia.com dersom du har NVIDIA skjermkort.

Lenke til kommentar

Takk for det

Blir jo en hel del drivere dette her, er jo en drøss bare inne på Multicom-sidene.

Er det ingenting av dette Windows klarer å finne og oppgradere selv?

Lenke til kommentar

Takk for det

Blir jo en hel del drivere dette her, er jo en drøss bare inne på Multicom-sidene.

Er det ingenting av dette Windows klarer å finne og oppgradere selv?

Nei windows finner ikke alt.

Installer alt av oppdateringer, gå deretter til windows update.

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Det er vel heller snakk om at Vertex 3 er plaget av en del feil, slike at det er litt bingo om den vil virke ordentlig, uansett maskin den sitter i. Inntil OCZ fikser problemene de har med disse SSD'ene, så bør man styre unna. Velg Intel 320 eller Crucial M4, eventuellt Intel 510.

På det andre spørsmålet ditt, så får du vel et frontdeksel til å sette der frontdekselet til DVD'en var, slik at det ikke blir svære hull i cassiset.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er vel heller snakk om at Vertex 3 er plaget av en del feil, slike at det er litt bingo om den vil virke ordentlig, uansett maskin den sitter i. Inntil OCZ fikser problemene de har med disse SSD'ene, så bør man styre unna. Velg Intel 320 eller Crucial M4, eventuellt Intel 510.

På det andre spørsmålet ditt, så får du vel et frontdeksel til å sette der frontdekselet til DVD'en var, slik at det ikke blir svære hull i cassiset.

Sån ja :D Ja jeg har hørt dette, så det samme på corsair 3.

Takk for hjepen

Lenke til kommentar

Da var endelig min også sendt! Ventet i morgenkveld! Gleder meg...

Det er de samme driverne som ligger på multicom sine hjemmesider og de som ligger på clevo sine sider, sant? Jeg trenger ikke laste ned fra begge?

Endret av JonGro
Lenke til kommentar

Har fått et lite problem. Har to mapper jeg brukte midlertidig til å organisere skriverbordet. Nå har jeg flyttet innholdet og skulle slette mappene, men de vil ikke legge seg i papirkurven og hvis jeg høyreklikker og velger slett kommer dette opp: "Finner ikke dette elementet. Det er ikke lenger plassert i /C/brukere/skrivebord.....

Hva kan jeg finne på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...