Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Btw... gikk fra 7,6 til 7,8 i Windows opplevelsesindeks ved å skifte fra 1333mhz ram til 1600mhz ram...

Altså målbart, men ikke meget, og ingen grunn til å skifte ut RAM brikkene om man da ikke holder på å kjøpe nytt. Fra 1600 mhz og enda raskere brikker er det nesten ikke målbart.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw... gikk fra 7,6 til 7,8 i Windows opplevelsesindeks ved å skifte fra 1333mhz ram til 1600mhz ram...

Nice! God investering det da.

BTW: Dere som har samsung hdden i optiske istedet for dvd, kjøpte dere "P150-BRAKETT" utenom, ellers trengs ikke det? Ser at det må taes med utenom viss man kjøper ekstra hdd direkte fra muticom

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt:

Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1)

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM)

Multicom GeForce GTX560M til Kunshan P150 (P150HM-GTX560M)

INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB)

Multicom PC-produksjon (MONTERING)

Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT)

4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9)

INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (SSDSA2CW080G310)

Multicom maskin levert uten operativsystem (UTEN_OPERATIVSYSTEM)

PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5)

Forventet leveringstid: 1-2 uker

Det er jo kjempebra!

Lenke til kommentar

Da begynner nervene å tilspisse seg... Ifølge Multicom sine sider ble maskinen sendt kl 10 i morges.. (Dog ikke registrert hos posten enda).. Da har jeg forhåpentligvis maskinen om noen dager! :) (Heldigvis mtp. studiestart neste mandag.)

Hadde planer om å dra på cowboyfest på fredag, men tror det må avlyses for å tilbringe litt kvalitetstid med min nye følgesvenn.. :D

Lenke til kommentar

Kommer snart: Clevo P180, som er avløseren for X8100. 18-toms skjerm, med mulighet for SLI eller CrossFire oppsett med to grafikkort.

Lenker: Kobalt - Notebookcheck

Dette blir ikke den ultimate Clevo'en - det kommer oppfølgeren til X7200 til å bli. Den får også SLI/CrossFire, med kraftigere skjermkort, og med de nye Sandy Bridge-E stasjonærprosessorene, i følge rykter. Og selvfølgelig derfor med stasjonært hovedkort (X78).

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ingen grunn til å gape over den. X7200 kan nok tenkes, og bør være av det slaget, men så blir prisen også deretter om en skal noe virkelig grensesprengende.

Da er det bedre med en P150/170 samt en god bruktbil, eller en feit ferie :)

Lenke til kommentar

Nei ... hvis GTX 560M kommer til å bli max av hva P180 kan huse av skjermkort, så vil jeg mene en P150 eller P170 med GTX 580M eller HD 6990M er å foretrekke. 2 x GTX 560M i SLI er jo ikke noe særlig kraftigere enn 1 GTX 580M. Men det kan jo tenkes at P180 får kraftigere skjermkort senere, og da blir det en annen sak ... for de som vil ha maksimal spillestyrke ut av laptopen sin, mener jeg.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her med min flunk nye p150 med ssd, 6990, 8gb 1600mhz ram og annet snacks :)!

Gratulerer!

Venter selv i spenning på min P150.. :)

Bestilte 1. August, og har fått antatt levering i slutten av August. Grunnmodellen ventet de inn først den 18 fikk jeg beskjed om. Men det kan jo virke som de allerede har fått inn disse nå da, og at de er i god gang med byggingen.. :)

Har du matt skjerm??

Hva er inntrykket så langt?

Jeeeezez, jeg gleder meg!! :)

Lenke til kommentar

Nei ... hvis GTX 560M kommer til å bli max av hva P180 kan huse av skjermkort, så vil jeg mene en P150 eller P170 med GTX 580M eller HD 6990M er å foretrekke. 2 x GTX 560M i SLI er jo ikke noe særlig kraftigere enn 1 GTX 580M. Men det kan jo tenkes at P180 får kraftigere skjermkort senere, og da blir det en annen sak ... for de som vil ha maksimal spillestyrke ut av laptopen sin, mener jeg.

Hvor dårlig er egentlig 560M?

Jeg er ikke den store gameren, så at jeg ikke kan spille BF3 med høyeste oppløsning er ikke så fryktelig farlig, men vil helst være istand til å spille noen av de nyere spillene med god grafikk (om enn ikke på aller høyeste innstillinger).

Er kortet så dårlig som det høres ut som eller er folk her inne generelt godt vant?

Lenke til kommentar

GTX 560M er slett ikke noe dårlig kort - det er bare det at GTX 580M og HD 6990M er mye kraftigere. GTX 560M holder til å kjøre de fleste spill med høye oppløsninger og detaljinnstillinger ... men de andre to gjør det altså nesten dobbelt så bra, og kan kjøre også de mest krevende spillene på høye oppløsninger og høye detaljer ... bare et par-tre spill der man må kompromisse litt på detaljene.

GTX 560M er nivå 2 i bærbarkortverdenen, kan man si, mens de på nivå 1, er altså en god del kraftigere. Det merkes på prislappen, varmeutviklingen og strømforbruket også.

Hvis du ser på denne listen, så ser du at 2 stk. GTX 560M SLI får bare et par tusen poeng mer enn ett enkelt GTX 580M i 3DMark Vantage, f.eks. 2 tusen høres kanskje mye ut, men i praksis er det ikke det - OG - dette gjelder bare for spill eller testprogrammer der SLI eller CrossFirestøtten er god, og skaleringen er på topp. Som f.eks, 3DMark er. Men i mange spill får du ikke så gode resultater med SLI eller CrossFire, slik at ett GTX 580M ofte er sterkere enn 2 GTX 560M SLI. SLI og CrossFire er dessuten i mange spill heftet med en del problemer, som det som kalles micro-stuttering ... og i noen spill får man ikke SLI eller CrossFire støtte i det hele tatt, eller i hvert fall svært dårlig støtte.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

GTX 560M er slett ikke noe dårlig kort - det er bare det at GTX 580M og HD 6990M er mye kraftigere. GTX 560M holder til å kjøre de fleste spill med høye oppløsninger og detaljinnstillinger ... men de andre to gjør det altså nesten dobbelt så bra, og kan kjøre også de mest krevende spillene på høye oppløsninger og høye detaljer ... bare et par-tre spill der man må kompromisse litt på detaljene.

GTX 560M er nivå 2 i bærbarkortverdenen, kan man si, mens de på nivå 1, er altså en god del kraftigere. Det merkes på prislappen, varmeutviklingen og strømforbruket også.

Hvis du ser på denne listen, så ser du at 2 stk. GTX 560M SLI får bare et par tusen poeng mer enn ett enkelt GTX 580M i 3DMark Vantage, f.eks. 2 tusen høres kanskje mye ut, men i praksis er det ikke det - OG - dette gjelder bare for spill eller testprogrammer der SLI eller CrossFirestøtten er god, og skaleringen er på topp. Som f.eks, 3DMark er. Men i mange spill får du ikke så gode resultater med SLI eller CrossFire, slik at ett GTX 580M ofte er sterkere enn 2 GTX 560M SLI. SLI og CrossFire er dessuten i mange spill heftet med en del problemer, som det som kalles micro-stuttering ... og i noen spill får man ikke SLI eller CrossFire støtte i det hele tatt, eller i hvert fall svært dårlig støtte.

Ser ut som en fin oppgradering fra mitt nåværende kort, ATI Mobility Radeon X1400, som ligger på 282. plass på listen :) (og det fungerte helt ok på Call of Duty 4 (tror jeg det var), f.eks.)

Endret av abadotcom
Lenke til kommentar

Ser ut som en fin oppgradering fra mitt nåværende kort, ATI Mobility Radeon X1400, som ligger på 282. plass på listen :) (og det fungerte helt ok på Call of Duty 4 (tror jeg det var), f.eks.)

Joda! Spiller på maks detaljer i star craft 2 og duke nukem forever :)

Lenke til kommentar

SC 2 burde jo gå greit på ultra og 1920x1080 med GTX 560M (det er det du har?), så det er vel ikke uventet ...i solospilling, i hvert fall. Men prøv Crysis/Crysis 2 og Metro 2033 med samme settings ;)

Usikkert hvor krevende BF 3 blir, eller TES Skyrim, men kan kanskje tenkes at GTX 560M får problemer med å makse de også, ikke vet jeg. Likeså de nyeste Total War spillene, hvis du forsøker deg med max innstillinger når slagene begynner å bli veldig store ... så jo, GTX 560M har sine begrensinger :tease:

Dirt 3 og S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat er andre spill jeg kan tenke meg GTX 560M får problemer med å maxe. Og Witcher. Men det er jo ikke så farlig å måtte gå ned til nest høyeste detaljnivå heller da ...

Dessuten; GTX 580M har også problemer med å maxe noen av de ovennevnte. Noen spill krever rett og slett et topp stasjonært skjermkort, kanskje til og med SLI/CrossFire, for å kunne maxes. Selv de aller kraftigste bærbarkortene strekker rett og slett ikke til. Så ta det ikke så tungt. Hehe.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...