Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned prøveversjonen av Adobe After Effects, og test det ut. Det er et meget godt program, og faktisk veldig billig i forhold til den programvaren som profesjonelle studioer bruker, og kan gjøre svært mye av det samme. Hele Adobe-pakken er egentlig glimrende programmer, hvis man ikke er Steven Spielberg eller Ridley Scott. Eller Pixar eller Disney.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt:

Multicom Kunshan P150 15.6" Full-HD matt LED (P150HM-PM1)

INTEL Core i7 i7-2720QM/ 2.2GHz 6M (BX80627I72720QM)

Multicom GeForce GTX560M til Kunshan P150 (P150HM-GTX560M)

INTEL 6230 WLAN kort (62230AN.HMWWB)

Multicom PC-produksjon (MONTERING)

Multicom brakett for bytte av DVD til ekstra HDD (P150-BRAKETT)

4 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz SO-DIMM CL9 (M471B5273BH1-CH9)

INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (SSDSA2CW080G310)

Multicom maskin levert uten operativsystem (UTEN_OPERATIVSYSTEM)

PRODUKSJONSVARE 500GB SATA 7200RPM 2.5" (500GBSATA72002.5)

Kuttet operativsystem og gikk for Microsoft sitt løpende oppgraderingstilbud fra XP eller Vista til W7 Professional for kun 296kr, dermed kunne jeg legge til en stor ekstradisk, samtidig som jeg kompromisset på RAM (1333Mhz) og grafikkort (da jeg ikke er en typisk gamer).

Ett spørsmål bare:

Nå får jeg en maskin uten operativsystem, og uten optisk drev.

Hvordan får jeg installert Windows 7 Professional på maskinen (kommer i ISO-fil)

Lenke til kommentar

Ett spørsmål bare:

Hvordan får jeg installert Windows 7 Professional på maskinen (kommer i ISO-fil)

Bootbar minnepinne er vel det enkleste.

Vil det også fungere med USB-tilkoblet optisk drev?

Uansett så stiller jeg inn i BIOS'en at den skal boote fra USB?

Må jeg formatere minnepinnen på noen spesiell måte for at den skal være bootbar?

Lenke til kommentar

Jeg la til denne i min bestilling. Kjekt å ha til senere også.

Edit: så nå at du hadde skrevet at oprativsystemet kom i ISO-fil..

Endret av JonGro
Lenke til kommentar

Der har min maskin lidd den "STILLE DØD".

Har ikke brukt den meget, og da jeg sist fyrte den opp, var jeg på Windows Update og lastet ned de siste oppdateringer, og lot maskinen installere oppdateringene. Etter en slik oppdatering så vil maskinen som regel automatisk ønske å slå seg av. Det gjorde den, men stusset over at ikke batteriindikator lyset ikke lyste. Prøvde å slå den på nå, men null respons. Tok også ut strømkabelene, og heller ikke da var det respons. Prøvde også å ta ut batteriet, men maskinen er stein død.

Lenke til kommentar

Der har min maskin lidd den "STILLE DØD".

Har ikke brukt den meget, og da jeg sist fyrte den opp, var jeg på Windows Update og lastet ned de siste oppdateringer, og lot maskinen installere oppdateringene. Etter en slik oppdatering så vil maskinen som regel automatisk ønske å slå seg av. Det gjorde den, men stusset over at ikke batteriindikator lyset ikke lyste. Prøvde å slå den på nå, men null respons. Tok også ut strømkabelene, og heller ikke da var det respons. Prøvde også å ta ut batteriet, men maskinen er stein død.

Kondolerer

Har du lagt inn siste bios og eller?

Til info så la jeg inn de samme oppdateringene til Windows, knirkefritt...

Lenke til kommentar

Nei, BIOS har jeg ikke rørt, men da ville jeg oppdaget det med det samme.

La også inn den samme oppdateringen til min XP Pro maskin, og har aldri hørt om at noen maskiner dør komplett av Windows oppdateringer. Det finnes altså ikke liv i maskinen.

Lenke til kommentar

@ Håk

Har du fått pcen enda?

Var innom posten i går, og de hadde fått inn pakker, men ikke sortert det, noe de heller ikke gjorde på lørdager så jeg måtte vente til mandag! Ganske irriterende i grunn, men sånn er det nå... Hadde planlagt godtid denne helgen, men det får bli neste helg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...