Protest Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Tenker på å kjøpe meg en P150 evt P170 jeg må klargjøre meg til BF3. Er dette pcene å kjøpe eller kan jeg like godt vente 2 mnd før jeg kjøper mtp bedre skjermkort osv? Og kan det lønne seg å kjøpe ram/hardisk/ssd e.l utenom å sette det inn selv? Om det mot formodning skulle komme bedre skjermkort om to måneder, så regn med at du da må vente i alle fall en mnd på at den skal bli leveringsklar. Regner med at alle de skjermkortene som i dag er å få til P150/170 vil kjøre BF3, og i alle fall 6970, 485 og de nyere og enda kraftigere vil klare med maks settinger. Dog er det ingen som vet, da noen helt klare spesifikasjoner ikke er sluppet ut enda. Jeg så en BF3 video for en uke to siden, som straks etter ble fjernet. I den ble det vist maks setting og middels setting. På maks var det omtrent som å se et skarpt fotografi med alle detaljer klart som dagen. Løvet var sylskarpt og det samme var gresstråene. Så er spørsmålet hva som kan gjemme seg i løvet og gresset og hvor relevant det er å ha høyeste setting. En vet jo i det virkelige liv, så kan snipere gjemme seg foran beina dine uten at du ser det, og blir det slik i BF3 også. Om det blir det, så er det klart en fordel med et heftig skjermkort. Er det ikke det, så kan en fint klare seg med 460/560 kort. Det er ingenting å hente ved å selv sette i RAM eller HDD. De tar uansett betalt for å gjøre jobben, og når man heller ikke får ekstra ytelse ut av det, så er det ikke noen vits. Det eneste jeg anbefaler, er å ta maskinen uten OS, og bestille den utenom. Altså legge den til bestilligen utenom konfigurasjonen. Da får du plate med både OS og drivere, og slipper en gjenopprettingspartisjon og en office pakke samt noe annet dritt som blir liggende bare der å oppta plass. Det siste er meget viktig om du bestiller SSD, da plassen er dyr og "mangelvare". Om du tenker BF3, så er dette som er maskinen som kommer til å vise sniperen, og ta dævelskapet før han rekker å ta deg Lenke til kommentar
ToMpy Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tenker på å kjøpe meg en P150 evt P170 jeg må klargjøre meg til BF3. Er dette pcene å kjøpe eller kan jeg like godt vente 2 mnd før jeg kjøper mtp bedre skjermkort osv? Og kan det lønne seg å kjøpe ram/hardisk/ssd e.l utenom å sette det inn selv? Om det mot formodning skulle komme bedre skjermkort om to måneder, så regn med at du da må vente i alle fall en mnd på at den skal bli leveringsklar. Regner med at alle de skjermkortene som i dag er å få til P150/170 vil kjøre BF3, og i alle fall 6970, 485 og de nyere og enda kraftigere vil klare med maks settinger. Dog er det ingen som vet, da noen helt klare spesifikasjoner ikke er sluppet ut enda. Jeg så en BF3 video for en uke to siden, som straks etter ble fjernet. I den ble det vist maks setting og middels setting. På maks var det omtrent som å se et skarpt fotografi med alle detaljer klart som dagen. Løvet var sylskarpt og det samme var gresstråene. Så er spørsmålet hva som kan gjemme seg i løvet og gresset og hvor relevant det er å ha høyeste setting. En vet jo i det virkelige liv, så kan snipere gjemme seg foran beina dine uten at du ser det, og blir det slik i BF3 også. Om det blir det, så er det klart en fordel med et heftig skjermkort. Er det ikke det, så kan en fint klare seg med 460/560 kort. Det er ingenting å hente ved å selv sette i RAM eller HDD. De tar uansett betalt for å gjøre jobben, og når man heller ikke får ekstra ytelse ut av det, så er det ikke noen vits. Det eneste jeg anbefaler, er å ta maskinen uten OS, og bestille den utenom. Altså legge den til bestilligen utenom konfigurasjonen. Da får du plate med både OS og drivere, og slipper en gjenopprettingspartisjon og en office pakke samt noe annet dritt som blir liggende bare der å oppta plass. Det siste er meget viktig om du bestiller SSD, da plassen er dyr og "mangelvare". Om du tenker BF3, så er dette som er maskinen som kommer til å vise sniperen, og ta dævelskapet før han rekker å ta deg Takk for svar ^^. Høres awsome ut med BF3, mens vi snakker om awsome grafikk. Er det verdt å hoste opp 1600 ekstra for radeon 6990 istedet for gforce 560m? Lenke til kommentar
techn9e Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis du er interessert i nye spill burde det absolutt være verdt å kjøpe 6990 ovenfor 560 Lenke til kommentar
Protest Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Om man kjøper P150/P170 og drømmer om BF3, så kommer man ikke utenom 6970, og er man der, så er det bare småpenger til 6990. Så enkelt er det, eller blir det når en har installert BF3. Da vil man ha detaljene, om man faktisk har kjøpt seg en slik maskin. BF3 kommer på andre plattformer, slik som Playstation 3 og andre plattformer, men er sikker på at de som vil ha fullt utbytte med alle detaljer må ha en rå PC. Så gjenstår det om det kommer en Apple/Mac versjon. iMac kan man jo få levert med AMD Radeon HD 6970M. Når jeg har skrevet såpass mye om BF3, er at det er kvalifisert synsing uten å ha helt klare holdepunkter for noe jeg har skrevet. Jeg har dog fulgt ganske godt med, så gjenstår det å se om det har vært god synsing i ettertid. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Vært en stund hjemmefra, og leser her at jeg ikke kan forvente 6990 i nærmeste fremtid? Bestilte min p150 23. Juni og måtte vente lenge, grunnet mangel på 6970, gikk såpass tid, at 6990 hadde kommet inn, så jeg byttet like gjerne til det. Fik da beskjed om at det var ventet i 10/8. Dette var ca midt i Juli. Syns det var kjipt, men verdt det, ettersom det har blitt skissert et rimelig bra ytelseshopp. Så kommer jeg hjem fra ferie og leser her at det ikke kommer før i slutten av august? Dette begynner å bli slitsomt... Klager egentlig ikke på multicom på noe bortsett fra en detalj; Hvorfor si(nærmest love) kortet inn 10/8, når det ikke ser slik ut i det hele tatt?? Får vel bare smøre meg med enda mer tålmodighet, og håpe at den dukker opp før semesteret er over! Sendte en mail isted ang. leveringstid på 6990. Håper på et positivt svar der. Noen som har spurt om det samme og allerede fått svar? Endret 11. august 2011 av Håk Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ventet og lovet er vel to forskjellige ting, Håk. Forhandlere har ingenting annet å gå etter enn de datoene de får fra leverandørene sine, de heller. Lenke til kommentar
JonGro Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 @ Håk Fikk mail i dag der de sa at de nå ventet på grunnmodellen til 150, og at denne var ventet inn 18/8. Om dette betyr at de har fått inn 6990 vet jeg ikke. Fikk også beskjed om at de skulle begynne monteringen når grunnmodellen kom inn. Er ikke helt sikker på hvilke datoer jeg skal forholde meg til, noen sier at de mangler 6990 andre sier de mangler grunnmodellen. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nei, det er klart. Måtte bare få ut litt frustrasjon! Vet at det ikke er multicoms feil... Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Nei, det er klart. Måtte bare få ut litt frustrasjon! Vet at det ikke er multicoms feil... Burde de egentlig selge ting de ikke har? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Nei. Men det gjør alle andre også. Har du sett hvor mange av de nyeste laptopene som selges rundt omkring, som det står "forventet på lager ...." i annonsen? Same thing. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 HAHAHAHAH!!!! Fikk denne mailen i dag: "Hei, Maskinen din ble sendt i går. Mvh Kristian V. Ønsker du å dele opp betalingen? Velg “Finansiering” i kassen." MED 6990!!! Nå gleder jeg meg greit da Benchmarks kommer!! Lenke til kommentar
JonGro Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Er vel bare å si gratulerer da! Syns samtidig det er litt rart, med tanke på at de for et par dager siden sa at de var tomme for grunnmodellen. Har du motatt en mail med sporings nr? Greit å sjekke bare for å forsikre seg om at den er sendt. Nå gleder jeg meg bare enda mer til jeg får min! Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 @Håk WoooT? :!: Er det håp for oss andre også da? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jepp! Sporingsnummeret sier: "Sendingen er sortert og videresendt 12.08.2011 10:27, 0024 OSLO" Så jeg har den nok i morgen! Gjenstår å se om alt er i orden når jeg mottar maskinen, Har jo byttet fra 6970 til 6990 over mail, men hun bekreftet at ordren var endret. Regner med at det er håp, men husk at jeg bestilte midt i Juni og har hele tiden blitt fortalt at jeg står langt fremme i køen. Har jo sendt mange mail frem og tilbake under hele perioden. Lenke til kommentar
JonGro Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Høres veldig bra ut, for håpe alt er iorden når du får den! Jeg bestilte dagen etter deg, og har blitt lovet at jeg står nesten fremst i køen. Så er nok ikke så lenge til jeg får den heller! Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 For de med GTX560M, nye drivere ute 280.26 http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-64bit-280.26-whql-driver.html Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei, jeg skal kjøpe en P150 som primært skal brukes til 3D-modellering i 3DS-max og Cinema 4D. Den skal også brukes en del til gaming. Kan noen si meg et greit oppsett til disse behovene? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Hei, jeg skal kjøpe en P150 som primært skal brukes til 3D-modellering i 3DS-max og Cinema 4D. Den skal også brukes en del til gaming. Kan noen si meg et greit oppsett til disse behovene? Håh ... det kommer i grunnen bare til å stå på hvor mange penger du har, eller vil bruke. Absolutt alle oppgraderinger du kan gjøre ut fra basismodellen, vil være bedre til formålet. Quadro skjermkortet f.eks., er jo skreddersydd for nettop denslags, men fy f... det koster. Men hvis du ikke vil ha det, er det likegyldig hvilket av de andre skjermkortene du velger, de er alle så og si jevngode på 3d-modellering, det er på spilling de skiller seg. Likeså vil jeg tro at jo kraftigere prosessor man har, og jo mer RAM, SSD - alt vil gjøre oppgavene raskere ... det spørs bare på om du synes den ekstra ytelsen er verdt merprisen. Og det er du alene om å kunne svare på. Endret 13. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei, jeg skal kjøpe en P150 som primært skal brukes til 3D-modellering i 3DS-max og Cinema 4D. Den skal også brukes en del til gaming. Kan noen si meg et greit oppsett til disse behovene? Kan man bruke de programmene til å legge til diverse effekter i film man har filmet selv? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Det blir i så fall svært dyre programmer for å gjøre denslags på, Big . Det er vel heller noe a la Adobe After Effects du er ute etter. Dyrt nok, det også, men mye billigere enn 3ds Max ... som jeg egentlig er i tvil om egner seg for oppgaven. Cinema 4d kjenner jeg ikke, men jeg mener at det er software i 20-30.000 kroners klassen .... Endret 13. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå