Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har matt selv, og den er veldig lyssterk og klar!

Hvor høy score får dere i passmark performance test? hvilken cpu score?

Jeg er faktisk imponert over hvor lydløs den er. Nå sammenligner jeg den med min gamle Dell inspiron 6000 da men. Spilte litt i går kveld og da gikk viften litt opp i lyd, men det hørte jge ikke grunnet lydene fra spillet. Har smurt IC7 diamond pasta på skjermkort og prosessor. Mangler fortsatt de kobberklossene jeg skal lime på.

Lyden er og veldig bra, den ble bedre etter at THX ble aktivert. Men lyden er ikke like bra som i min gamle Dell 6000, sikkert fordi høytalerne på P150HM er mindre(?).

Er det noen her som bor i Oslo? Vi kunne ha sammenlignet våre P150HM. Jeg har jo en såkalt "95% color gamut" skjerm. Thinkpad Display 1920x 1080. (driver 4.36.0.0)

Windows opplevelsesindeks:

Prosessor: 7,4

Minne: 7,6

Grafikk: 7,2

Spillgrafikk: 7,2

Primær harddisk: 7,7

Jeg bruker driverne som fulgte med. (Unntatt chipset da jeg oppdaterte den fra intel.com).

SSD er helt rått :)

Endret av BIG1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har matt selv, og den er veldig lyssterk og klar!

Hvor høy score får dere i passmark performance test? hvilken cpu score?

Jeg er faktisk imponert over hvor lydløs den er. Nå sammenligner jeg den med min gamle Dell inspiron 6000 da men. Spilte litt i går kveld og da gikk viften litt opp i lyd, men det hørte jge ikke grunnet lydene fra spillet. Har smurt IC7 diamond pasta på skjermkort og prosessor. Mangler fortsatt de kobberklossene jeg skal lime på.

Lyden er og veldig bra, den ble bedre etter at THX ble aktivert. Men lyden er ikke like bra som i min gamle Dell 6000, sikkert fordi høytalerne på P150HM er mindre(?).

Er det noen her som bor i Oslo? Vi kunne ha sammenlignet våre P150HM. Jeg har jo en såkalt "95% color gamut" skjerm. Thinkpad Display 1920x 1080. (driver 4.36.0.0)

Windows opplevelsesindeks:

Prosessor: 7,4

Minne: 7,6

Grafikk: 7,2

Spillgrafikk: 7,2

Primær harddisk: 7,7

Jeg bruker driverne som fulgte med. (Unntatt chipset da jeg oppdaterte den fra intel.com).

SSD er helt rått :)

Hvor stor forskjell merker du på SSD-disken kontra HDD-disk.

Er det verdt pengene det koster?

Vurderer en 80 GB SSD, som en sekunder/primærdisk...

Lenke til kommentar

Kjøpte ssd fra lista. Jeg bestilte fra rjtech.com, hadde alt i løpet av ei uke.

Var det noe billigere derfra kontra Multicom?

Edit: Jeg ser at det er mye billigere fra rjtech.com, er rjtech.com proffe og stolbare med bra service? Tenker nå å avbestille fra Multicom og bestille fra rjtech.com. Eller er andre utelandske butikker anbefalt som er bedre? Og man må vel ikke betale ekstra moms eller noe etterpå, eller går den ikke gjennom fly?

Endret av techn9e
Lenke til kommentar

@ EivindS_ , jeg spurte om den flys til norge, hvis den ikke gjorde det var det store sjanser for at at ikke ble tatt i noe toll og at jeg ikke måtte betale moms.

@BIG1, da gidder jeg ikke å bestille fra rjtech.com og lar være orderen fra Multicom være. Er nok ikke verdt å ta sjansen. Faen det var SÅ mye billigere fra rjtech.com selv om man må betale over 1500 kr for frakt..

Endret av techn9e
Lenke til kommentar

Har sett noen bilder av P150, men har ikke klart å finne et oversiktsbilde av det norske tastaturet der man tydelig kan se alle tastenes plassering. Er det noen som kan vise meg et, eller evt. ta et av sin egen maskin?

Bortsett fra litt støy under load, middels batteritid, og en kjempestor strømforsyning, er det noen andre ulemper med denne maskinen jeg burde vite om? Synes den virker som et lovende valg :)

Lenke til kommentar

Kan ta bilde om ca 2 timer. Om ingen kommer meg i forkjøpet da:-)

Ingen ulemper! Eller... litt uvant med fullHD oppløsning i windows og programmer.

Tips: Bruk og smør på egen kjølepasta. Den som sitter på standard dekte ikke hele gpu'n.

Spiller starcraft2 på ultra:-)

Lenke til kommentar

Muliticoms priser på SSD er ikke høye, og det virker som om innmonterings bidraget er lavt uten at jeg klarer å si nøyaktig hva den er.

Dog ville spørsmålet ditt hatt relevans om du snakket om DELL, Apple eller andre. De er kjent for å skrive med gaffel, samtidig som de kan selge sekunda varer. Jeg vil ikke på det nåværende tidspunktet anbefale annet enn gamle Intel X25-M og 510 serien fra Intel. 310 serien er det feil med, som ikke Intel enda har funnet ut av, men en regner med at de løser feilen snarlig da de har klart å få frem feilen i laboratoriet.

Bruk prisjakt.no og prisguide.no for å finne lavest pris på SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...