Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Det er nå mulig å få matt skjerm på P170 igjen også ... hvis man kjøper 3D-skjermen, som blir mye dyrere.

Jeg er ikke sikker på om 3D-skjermen er like god på bildekvalitet som det den originale matte skjermen var, har ikke sett noen tester ennå.

Men 120 Hz er jo bra for hardcore gamere, selv om de ikke utnytter 3D. Synd at man blir nødt til å betale såpass mye mer, hvis det bare er matt skjerm man vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nederste kalles på folkemunne en europlugg, eller eurokabel. Det er standarden i de fleste europeiske land, for jordet tilkobling av elektrisk utstyr.

Og, det er den som sitter mellom mitt strømuttak og strømforsyningen på min Multicom Kunshan.

Jeg har aldri sett den øverste brukt på noe apparat her til lands. I så fall må det være snakk om apparater som ikke holder seg til standarden.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den nederste kalles på folkemunne en europlugg, eller eurokabel. Det er standarden i de fleste europeiske land, for jordet tilkobling av elektrisk utstyr.

Og, det er den som sitter mellom mitt strømuttak og strømforsyningen på min Multicom Kunshan.

Jeg har aldri sett den øverste brukt på noe apparat her til lands.

Jeg har den øverste til min pc.. Den er fire år gammel, men dog, det finnes.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det nå er mulig å velge 1600 MHz minne på Multicom for P150. Jeg har lite peiling på minne - er forskjellene fra 1333 MHz til 1600 veldig stor? Hva har det å si, og er det verdt 330 kr ekstra (for 8gb)?

Lenke til kommentar

Nei, forskjellen er ikke veldig stor, den er marginal. Du vil vel egentlig bare "merke" forskjellen når du ser på tallene du får hvis du benchmarker.

Men hvis det ikke betyr mer enn 330 kroner ekstra, så er det vel egentlig bare å kjøre på.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på om ikke det finnes en ledig mini-pcie i maskinen, og monterer Intel 310 SSD den. En slik sak på 4-5 cm til kr 1249 og 80 GB; http://www.dustinhome.no/intel-310-series-msata-ssd-80gb/product/5010550104

Fant ut at den vil passe inn i min Lenovo T61, etter tips fra denne tråden.

I min T61 er den plassen rett under tastaturet i midten, og bør være ledig da jeg ikke har 3G modul i den.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Dere som har kunshan p150. Er dere fornøyd med denne?? Vurderer å kjøpe meg en men er ikke helt sikker på hvilken harddisk jeg bør velge. SSD er jo klart best men det koster jo så sykt mye :-/ regner med at jeg bør velge en med 7200 rpm? Eller burde jeg kjøpe med den billigste de har og heller kjøpe en jeg kan sette inn selv? Så at multicom selger noen med 10k rpm? Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Dere som har kunshan p150. Er dere fornøyd med denne?? Vurderer å kjøpe meg en men er ikke helt sikker på hvilken harddisk jeg bør velge. SSD er jo klart best men det koster jo så sykt mye :-/ regner med at jeg bør velge en med 7200 rpm? Eller burde jeg kjøpe med den billigste de har og heller kjøpe en jeg kan sette inn selv? Så at multicom selger noen med 10k rpm? Takk for all hjelp :)

10k rpm er ment for stasjonære, og får ikke plass hvis jeg ikke husker feil(den er høyere enn standard). gå for en momentus xt 500 gig om du ikke gidder å dra med deg ekstern hdd eller kaster ut cd romet til fordel for hdd nr. 2

har brukt vertex 3 en del, men har sendt inn 2 stk allerede fordi de dør på seg. etter min erfaring vil jeg si at momentusen er god nok, og at ssd er noe oppskrytt. men er jo høy gadget faktor da;)

maskinen er upåklagelig, føles solid som en tanks, og ser bra ut. pekeplata har i allefall jeg vendt meg til, og forutenom litt laber batteritid, mangel på bakgrunnsbelyst tastatur, og ingen mediakeys er den perfekt;)

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

Om noen gidder å sende et spørsmål til Multicom om det er mulig å sette inn SSD i mini-pcie sporet, og om den er ledig eller hva. Da kan man faktisk få maskinen med stor HDD, samt ha både SSD og Bluray/DVD. Har lagt inn mer info om SSD i mini-pcie sporet i post nr 714 for de som vil lese om det. En slik SSD løsning er også billigere enn alt annet.

Lenke til kommentar

Da har jeg snart min P150HM :)

En kompis i USA kjøpte den der og tok den med til meg. Han fikk den etter 2 dager.

Clevo P150HM.

Skjerm: 15.6" Matt FullHD 95% Color Gamut.

CPU: Intel i7-2720QM med 8MB cache. (Kjøpt billig på ebay)

Kjølepasta: IC7 Diamond 7 Carat Thermal Compound (ebay)

GPU: Nvidia GTX560M.

RAM: 8GB Kingston HyperX 1600mhz. (Kjøpt billig på ebay)

Systemdisk: Intel 320 SSD 120GB.

Disk 2 (optiske er tatt ut): Samsung Spinpoint M8 1TB.

Wi-Fi: Intel 6230 a/b/g/n + blåtann

Venter på kobberblokkene som skal festes på kjølingen til cpu, gpu og rambrikkene.

Fikk med ei bæreveske på kjøpet :)

Gleder meg til å starte den opp :D Rene julekvelden

Bruker dere de offisielle driverne fra Clevo & Multicom sine nettsider? Hva med nvidi.com intel.com ?

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...