Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

På drivere er vel Nividia best, i følge de som kan dette best, men så var det prisdifferansen mellom GTX 580M og HD6990M. Den er på kr 1.800 i dag, samtidig som ytelsen skal være "knock-out" aktig på GTX 580M i følge skrytet til AMD. Men vil tro at Nividia nå presses til å senke prisen på sine kort og da er det jo et helt regnestykke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor diskuterer vi i7 2630? Så vidt jeg forstår er jo 2720 sterkere og dessuten fire-kjernet. Har jeg gått glipp av noe?

Nå gleder jeg meg virkelig som en unge! De begynner å skru den sammen neste uke!

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer

Gratulerer Håk, men jeg tror nok du må vente litt lenger. De skrev til meg i går at de venter på grunnmodellen og at den ikke er inne igjen før midten av august.

Edit: Ser forresten at 6990 er inne i midten av august også:

http://blogg.multicom.no/2011/07/12/amd-radeon-hd-6990m-lansert-til-kunshan-p150p170/

Jeg Bestilte 23.Juni og står derfor først i køen på første leveranse av grunnmodellen, som kommer denne uken(sa de på mail) Og 6990 kommer neste uke. Regner med at de skrur den sammen neste og påfølgende uke så om omkring 14 dager bør den være på vei :) men jeg har forsåvidt god tid!

Lenke til kommentar

Men hvorfor diskuterer vi i7 2630? Så vidt jeg forstår er jo 2720 sterkere og dessuten fire-kjernet. Har jeg gått glipp av noe?

Nå gleder jeg meg virkelig som en unge! De begynner å skru den sammen neste uke!

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer

Gratulerer Håk, men jeg tror nok du må vente litt lenger. De skrev til meg i går at de venter på grunnmodellen og at den ikke er inne igjen før midten av august.

http://blogg.multicom.no/2011/07/12/amd-radeon-hd-6990m-lansert-til-kunshan-p150p170/

Jeg Bestilte 23.Juni og står derfor først i køen på første leveranse av grunnmodellen, som kommer denne uken(sa de på mail) Og 6990 kommer neste uke. Regner med at de skrur den sammen neste og påfølgende uke så om omkring 14 dager bør den være på vei :) men jeg har forsåvidt god tid!

Hvordan kan du stå først i køen på grunnmodellen når jeg bestilte 14. juni og enda ikke har fått noe... Det er jo 9 dager før deg... :hmm:

Tror jeg må ringe dem i morgen eller på fredag, for de sendte meg en del mailer angående ting jeg hadde bestilt i tillegg som de ville jeg skulle bytte ut, men så sluttet de plutselig å svare. Rimelig uproft egentlig, spesielt ettersom det var de og ikke jeg som tok kontakt først.

Lenke til kommentar

Da var bestilling endret!

i7-2720QM

AMD 6990

Intel ssd 320 120GB

Matt skjerm

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer :)

Hvordan forandrer du bestillingen? Sender du en mail, eller på mine sider på multicom.no?

Må nok forandre til ADM 6990 jeg også!

Lenke til kommentar

Hvordan kan du stå først i køen på grunnmodellen når jeg bestilte 14. juni og enda ikke har fått noe... Det er jo 9 dager før deg... :hmm:

Tror jeg må ringe dem i morgen eller på fredag, for de sendte meg en del mailer angående ting jeg hadde bestilt i tillegg som de ville jeg skulle bytte ut, men så sluttet de plutselig å svare. Rimelig uproft egentlig, spesielt ettersom det var de og ikke jeg som tok kontakt først.

Det var det de sa til meg på mail hvertfall, men regner med at det er snakk om at jeg er en av de som får data fra første leveranse, det er det jo godt mulig du får også :)

Da var bestilling endret!

i7-2720QM

AMD 6990

Intel ssd 320 120GB

Matt skjerm

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer :)

Hvordan forandrer du bestillingen? Sender du en mail, eller på mine sider på multicom.no?

Må nok forandre til ADM 6990 jeg også!

Jeg sender mail ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fått svar på at ordren min er endret! Stod også når de forventet å ha det inne. Sist var 6990. Ikke før 10. august! Litt skuffende, men holder til flytting og skolestart...

"Skjermkortet(6990) er forventet inn 10/8, men det er ikke helt bekreftet enda."

Lenke til kommentar

Hva kom før P150? Kommer det en modell som dette 1 gang i året?

Forgjengerne til P150/170, var W860/870. Disse har etterhvert blitt "modernisert", og fås kjøpt ennå. I det siste har det kommet nye modeller hvert eneste år, som det gjør fra så og si alle produsenter.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det var det de sa til meg på mail hvertfall, men regner med at det er snakk om at jeg er en av de som får data fra første leveranse, det er det jo godt mulig du får også :)

Ringte i dag og det var flaks. Den ene harddisken jeg hadde bestilt utenom var ute av produksjon, noe vi hadde mailet om frem og tilbake før jeg plutselig ikke fikk noe svar.

Aner ikke hva som har skjedde, men kommunikasjonen var brutt og der stoppet det. Fikk gjort om orderen til en annen disk som de heldigvis skulle ha 1 igjen av, så da sa den hyggelige damen at den mest sannsynlig ville kunne sendes ut fra dem i starten av neste uke.

Glad jeg ringte, ellers hadde jeg vel bare sittet der og latt skjegget gro en stund. Men, nå ser det ihvertfall ut til at den kommer som bestilt, til sommerferien min starter. Det er bra!

Lenke til kommentar

Til de her med god peiling/husk.

Hvordan har Nvidia reagert ved tidligere anledninger sånn som nå?

Er det sannsynlig å tenke at de kommer til å senke prisen på 580M "drastiskt" i løpet av kort tid?

Jeg tror jeg bare kommer til å bestille med 560M, hvis ikke 580M blir satt ned i pris nok til å gjøre det mer interessant å hoppe opp ett hakk i pris.

Men jeg MÅ egentlig ha min pc innen utgangen av august, så jeg burde kanskje bestille nå og ikke vente og håpe på nedgang i pris på 580M? Hvis den kommer så venter de kanskje til 6990 er mer tilgjengelig i markedet og flere tester er ute?

Eller hva sier dere? Bestille ASAP eller sitte på gjerdet litt til? (Har jo forsåvidt ikke bestemt meg for om jeg skal ta hybrid eller ssd disk enda så.. ;))

Lenke til kommentar

Nvidia kommer helt sikkert ikke til å senke prisen. Forskjellen mellom 6970 og 485M er kanskje bare noen få % fordel Nvidia, men også 2200kr (rundt der) dyrere hos Multicom. Vanskelig å si hvordan 6990 og 580M vil prestere opp i mot hverandre. Nvidia har f.eks ikke kommet ut med driver som støtter dette kortet enda. Dersom 6990 viser seg å være bedre, senker kanskje Nvidia prisen litt, men helt sikkert ikke mye. 485M sank litt da 580M kom ut slik at 580M koster like mye som 485M gjorde før.

Husk at 485M yter bedre enn 460M i SLI, så 580M vil være mye bedre enn 560M. Har du råd til prisforskjellen og vil ha det beste, ville jeg ventet det ekstra.

Lenke til kommentar

Nvidia kommer helt sikkert ikke til å senke prisen. Forskjellen mellom 6970 og 485M er kanskje bare noen få % fordel Nvidia, men også 2200kr (rundt der) dyrere hos Multicom. Vanskelig å si hvordan 6990 og 580M vil prestere opp i mot hverandre. Nvidia har f.eks ikke kommet ut med driver som støtter dette kortet enda.

Har ikke Nvidia drivere til 580M?

Lenke til kommentar

Delavar: Tjah.. hva var den artikkelen på hw.no igjen om hvorfor folk ble fanboys? Jeg har bare alltid foretrukket Nvidia.. Liker at de har bedre driverstøtte, og liker Physx selv om det ikke slo an like mye som folk håpet.

Har hatt radeon før, og da var jeg ikke like fornøyd med drivere osv.

Så ja, jeg tenker at der er det kanskje mer power å hente. Men om jeg synes det er verdt det i forhold til hva jeg gir opp er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...