Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen, dette kan være litt off-topic, men samtidig på. Mens jeg nå har ventet lenge på at Multicom skal få inn grunnmodellen til p150, har jeg kommer over en to måneder gammel p170 (var en her som linka til finn.no) med bl.a. ssd-harddisk som jeg ikke bestilte med min p150, eller lik. Det jeg lurer på er om jeg burde heller gå for denne (prismessig er den noe dyrere enn hva jeg har bestilt), og vil jeg da ha garanti på pcen om jeg får kvitteringer osv., eller om jeg burde vente noe lengre for p150?

Endret av Larske
Lenke til kommentar

Det er det umulig for andre enn deg selv å svare på ...

Selvsagt gjelder garantien fremdeles, dersom den er bare 2 måneder gammel. Men sett opp en skikkelig kjøpskontrakt, med signaturer, tilstandsbeskrivelse, kjøpesum og dato. Og ja, du skal overta kvitteringen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Synes dere at det er "dumt" at jeg kjøper denne pc'n uten å være en gamer? Spiller mest på PS3, skal snart kjøpe tastatur&mus til den.

Kjøper den med dårligste skjermkortet. Tanken er å ha en sterk PC i 5 nye år... så oppgraderer jeg etterhvert som delene (ram, cpu, skjermkort) blir billig på ebay :)

Angående det med kontrakt så ser jeg ikke for meg at det noe blir krøll. Multicom har jo sikkert serienummer på hva som har blitt solgt, ergo har de den brukte pc'n du skal kjøpe i systemet.

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Sendte en mail til Multicom ang 6990, blir spennende med svar...

"6990 skjermkortet er ikke lansert enda, men mye tyder på at vi får disse i starten av august. Det første partiet av 6970 er alt utsolgt, og neste parti kommer på lager i begynnelsen av august."

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at det jevnt over er raskere enn GTX 580M, og sannsynligvis billigere, ja da varer det nok ikke lenge før Nvidia dumper prisen. Det er posisjonen som det desidert kraftigste kortet som gjør at de kan ta seg såpass betalt som de gjør nå.

Lenke til kommentar

hei!

Det ser ut som skjermen min gir meg hodepine... denne gangen er det en rød pixel, men er den stuck så lenge det er farge på den? For den er rød på en hvit bakgrunn, men svart på en lyse grønn bakgrunn, og jeg kan ikke se den på en svart,blå eller grønn bakgrunn.

er det en stuck pixel?

Grunnen til at jeg er bekymret er fordi pixel ikke ser ut til å "pulsere" som de andre grønne og er svart på en grønn bakgrunn.

Lenke til kommentar

Noen som vet om 17" MATT skjerm (full HD-ikke 3D) kommer tilbake til Multicom PC'r?

En Xishan W170 17.3" med i5 hadde vært perfekt for mitt bruk, bortsett fra at den bare leveres med Blank skjerm.

Finnes det noen likeverdige alternativer?

Lenke til kommentar

Systemkrav for Battlefield 3

Minimum:

Hard Drive Space: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Operating System: Windows Vista or Windows 7

Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz

RAM: 2GB

Video Card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card

Recommended:

Hard Drive Space: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Operating System: Windows 7 64-bit

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU

RAM: 4GB

Video Card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850

http://www.thatvideogameblog.com/2011/07/11/battlefield-3-minimum-and-recommended-specs-revealed/

Obs., dette er enda ikke offisilet bekreftet men det ser ut som alle Multicom Kunshan P150/170 skal kunne spille den.

Lenke til kommentar

I og med at et GTX 485M har flere shaders enn GTX 460, og kan bli overklokket til samme klokkehastighet, unntatt minnet, burde P150/170 eier kunne spille BF3 ganske greit med bra grafikkinnstillinger. Men som Protest sier, systemkravet er ikke offisielt bekreftet enda. Jeg gleder meg :)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Da har Multicom satt opp HD 6990M som valg.

Edit: Notebookcheck har tatt for seg den innvirkningen forskjellige bærbarprosessorer har på fps i spill, nok engang.

Konklusjonen er som tidligere, at valget av prosessor betyr minimalt for de fleste spill. Det eneste unntaket blant de spillene som er testet er CoD Black Ops - her vil en Core i3-2310M bety at du mister noen fps - men ellers er det helt likegyldig. Det er og blir skjermkortene som setter begrensingen, i 3D-grafiske spill.

Men:

Jeg synes denne setningen nederst, er verdt å merke seg, og jeg er enig: "So that your laptop's well equipped for the future, we'd nevertheless recommend getting a quad-core processor such as the Intel Core i7-2630QM, which has a decent price-to-performance ratio. It's possible that in the future more games will behave like Black Ops and you're definitely on the safe side with a quad-core CPU."

2630QM'en er en knakende god, og rimelig bærbarprosessor, med 4 kjerner. For eksempel har BF3 støtte for 4 kjerner, så vidt jeg skjønner - i hvert fall kan det se ut som de anbefaler 4-kjerners prosessor. I tillegg får man altså 4 kjerner tilgjengelig for annen software med støtte for dette, hvis man bruker maskinen til litt andre ting enn bare spilling. 4 kjerner vil også være en fordel dersom man har for vane å sitte med mange programmer åpne samtidig, og mange prosesser og tjenester i gang.

Det er synd at Multicom ikke tilbyr denne, i en P150 eller P170.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da var bestilling endret!

i7-2720QM

AMD 6990

Intel ssd 320 120GB

Matt skjerm

Nå gleder jeg meg virkelig som en unge! De begynner å skru den sammen neste uke!

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor diskuterer vi i7 2630? Så vidt jeg forstår er jo 2720 sterkere og dessuten fire-kjernet. Har jeg gått glipp av noe?

Nå gleder jeg meg virkelig som en unge! De begynner å skru den sammen neste uke!

Skal se om jeg får fikset noen benchmarks av 6990 i spill og 3dmark når den tid kommer

Gratulerer Håk, men jeg tror nok du må vente litt lenger. De skrev til meg i går at de venter på grunnmodellen og at den ikke er inne igjen før midten av august.

Edit: Ser forresten at 6990 er inne i midten av august også:

http://blogg.multicom.no/2011/07/12/amd-radeon-hd-6990m-lansert-til-kunshan-p150p170/

Endret av Doctor_Hellsturm
Lenke til kommentar

Synes som rimelig klart at det nå er kun ETT valg av skjermkort, menlig

AMD Radeon HD6990M. Prisdifferansen mellom HD6970M og HD6990M er kun kr 300,-

Prisdifferansen fra GeForce GTX560M til AMD Radeon HD6990M er for liten, mens ytelses gevinsten er som mellom Porsche Carrera og Porsche Turbo S. Når GeForce GTX580M koster kr 1.800 mer enn HD6990M og samtidig ikke presterer mer enn den vanlige Porsche Turbo om en skal tro på skrytet til AMD, så er det faktisk bare et reelt valg :dribble:

Snakk om utklassing ... !

Lenke til kommentar

2630 har og 4-kjerner.

Hvem lager best drivere av AMD og nvidia? Jeg har alltid likt nvidia best... plutselig så om 1-2 år så støtter ikke AMD catalyst skjermkortet ditt lenger og man må finne hjemmesnekrede drivere. Dette er bare min erfaring:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...