Armador Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hører rykter om at 6990 er på vei ut. Noen med kilder på dette, eller som vet noe mer? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) AMD HD 6990M vil bli offisiellt lansert i neste uke, ser det ut som. Offisiell lanseringsdato er ikke det samme som datoen det faktisk er å få kjøpt. Om og når det eventuellt vil komme i en P150/170 er ukjent. Det er nok snakk om et kort som er litt bedre optimalisert på strømforbruk, og med litt høyere klokking enn HD 6970M. På samme måte som forholdet GTX 485M/GTX 580M. Kommer sannsynligvis også til å legge seg nogenlunde på samme nivå som HD 6970M prismessig. PS. Ser ut som Europa ligger i forkant av USA i dette tilfellet - ser at Alienware i UK allerede tilbyr HD 6990M i sin største (M18). Men det at det ligger ute som et konfigureringsvalg betyr jo ikke at det faktisk er levert ennå. Endret 8. juli 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
Armador Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Kanskje det kommer før pcen min blir sendt, slik at jeg kan bytte kort Får se hva tiden viser... Lenke til kommentar
Protest Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) TIPS Det er mange som gjerne vil ha SSD på sin maskin, men vil gjerne ha lagringsplassen til en snurredisk. Da er bl.a. alternativene å ta ut DVD spilleren og erstatte den med en harddisk skuff, men man vil jo gjerne også ha DVD spilleren i P150 (P170 har muligheten for både DVD spiller og en ekstra HDD). Et annet alternativ er å ha en ekstern USB 3 kabinett hvor man dytter inn harddisken, men for noen blir det for meget mas. De vil ta ut DVD spilleren. Her er løsningen fra Plextor. En USB 2 sak med DVD og Bluray til kr 780. Faktisk kr 100 billigere om man vil ha Bluray innebygd i P150/P170, samtidig som man da har en en slik neste gang man kjøper seg en ny bærbar. Det er allerede rimelig klart at integrert DVD/Bluray forsvinner mer eller mindre fra bærbare innen kort tid. Det vil da bare være noe som slike som oss som vil etterspørre den. Endret 9. juli 2011 av Protest Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Hmmmm, fikk dette fra Xoticpc, kan det stemme at man ikke kan bruke Vertex3 SSD på P150?: "Unfortunately, OCZ drives are not currently compatible with the Sager machines. OCZ is working on a solution, but no timetable has been released for that." Hvordan ser strømadapteret ut? Kan man nappe ut siste del av strømkabelen (fra adapter til veggen). Kommer P150 med 3Dskjerm snart? Ser at mange av de andre har det... Endret 11. juli 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 OCZ har problemer med kontrolleren sin, ikke bare på Clevo's maskiner. Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg blir litt smågal kjenner jeg. Har bare lyst på p150 akkurat nå (med matt skjerm og 6970), har overhodet ikke lyst til å vente til midten/slutten av august. Er det noen annen måte enn multicom å få tak i dette på? (Nei, jeg vil ikke kjøpe fra xotic og begynne med strømadapter-konversjon). Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Strømadapter som følger med takler 110-240v. Du napper ut den amerikanske og kjøper europeisk kabel med plugg på clas ohlson for 40,- Endret 11. juli 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Tja ... du kan jo høre med mySN (Schenker) i Tyskland om de vil selge til Norge. De har i hvert fall dansk keyboard blandt valgene, og dansk keyboard er vel akkurat det samme som vårt, tror jeg. mySN.de GGS Data, er den svenske Clevo-pusheren, men nettsidene deres er så rotete at jeg ga opp. ggsdata.se De svenske Clevo-eierne jeg har sett på forum, anbefaler å styre vekk fra dem. De handler heller i Tyskland, USA eller England. Multicom hadde hatt et nytt og stort marked her, dersom de var villige til å selge utenlandsk. Og så er det Kobalt i England, som jeg vet sender nesten overalt, men da kommer du ikke bort fra strømnett-adapter likevel, tror jeg. kobaltcomputers.co.uk De har også dansk keyboard. Men jeg vil nok anbefale deg å holde deg til Multicom. Det er dessuten mye mulig at de utenlandske Clevo-forhandlerne har like store problemer med å skaffe matt skjerm og HD 6970M som Multicom har. PS. Adapteret bør helst klare 240 volt da ... det er det vi har i Norge . PS 2: Det finnes en dansk forhandler også, men jeg har ikke klart å finne den. Endret 11. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hulk Du har nok rett thomit. Det blir å vente, men så kommer 6990 også har vi det gående igjen, hoho. Jeg har nettopp startet med FM bare fordi det er ett av få spill som ikke koker pcen min. Nå klarer tilogmed Sims3 å koke pcen. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg blir litt smågal kjenner jeg. Har bare lyst på p150 akkurat nå (med matt skjerm og 6970), har overhodet ikke lyst til å vente til midten/slutten av august. Er det noen annen måte enn multicom å få tak i dette på? (Nei, jeg vil ikke kjøpe fra xotic og begynne med strømadapter-konversjon). Det er nesten så jeg sier; "Kjøp min"! Lenke til kommentar
Armador Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du bør bestille nå uansett, så slipper du kanskje å vente på neste leveranse av matte skjermer. Dersom 6990 kommer inn mens du venter kan du jo bare sende en mail og bytte bestillingen Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du bør bestille nå uansett, så slipper du kanskje å vente på neste leveranse av matte skjermer. Dersom 6990 kommer inn mens du venter kan du jo bare sende en mail og bytte bestillingen Du har sikkert rett, men jeg må bare vente til 6990 lanseres neste uke, sånn at jeg ser om det er verdt å sitte lenger på gjerdet eller ei. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du bør bestille nå uansett, så slipper du kanskje å vente på neste leveranse av matte skjermer. Dersom 6990 kommer inn mens du venter kan du jo bare sende en mail og bytte bestillingen Du har sikkert rett, men jeg må bare vente til 6990 lanseres neste uke, sånn at jeg ser om det er verdt å sitte lenger på gjerdet eller ei. Kilde? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Dette er min kilde: Lenke Mythlogic som svarer her, er altså representanten fra Mythlogic, som er en Clevo-forhandler. Han vet altså hva som skal skje, men har ikke love til å røpe for mye . Endret 11. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Armador Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Sendte en mail til Multicom ang 6990, blir spennende med svar... Lenke til kommentar
lordeagle Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Hei! Det ser ut som skjermen min gir meg hodepine... denne gangen er det en rød pixel, men er den stuck så lenge det er farge på den? For den er rød på en hvit bakgrunn, men svart på en lyse grønn bakgrunn, og jeg kan ikke se den på en svart,blå eller grønn bakgrunn. er det en stuck pixel? Grunnen til at jeg er bekymret er fordi pixel ikke ser ut til å "pulsere" som de andre grønne og er svart på en grønn bakgrunn. Endret 11. juli 2011 av lordeagle Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 AMD Radeon HD 6990M - Anandtech Lenke til kommentar
Armador Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 http://www.engadget.com/2011/07/12/amd-announces-the-radeon-hd-6990m-has-some-pointed-words-for-nv/ Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 AMD Radeon HD 6990M - Anandtech Ser jo grymt ut, bare redd det kommer til å svi hull i alt det er installert i. Det må jo bare trekke mer strøm enn 6970. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå