Protest Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Jo, jeg så det Men dog ikke nok til at jeg går vekk fra påstanden min om at over det dobbelte i pris er å forstå som dobbelt så kraftig. Likevel er det morsomt å se hva en "billig" og lett lappis kan gjøre sammenlignet med det overhodet heftigste som kan kalles bærbart. Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hva er forskjellen på matt skjerm og glossy skjerm? Er det noen stor forskjell? For jeg har ikke lyst til å vente helt til 10 juli føre jeg kan få pc'en. Takker for svar EDIT: Lurte også på en annen ting. Er det plass til to hardisker(SSD og Hybrid) i pc'en? Endret 3. juni 2011 av zumo12 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Vel, matt skjerm er jo litt bedre i forhold til innfallende lys på skjermen, du vil få mindre reflekser, og den vil være litt bedre å se på i dagslys/utendørs. Men bortsett fra det, er også selve kvaliteten på den matte skjermen du kan velge på en Kunshan, bedre enn den blanke. Dvs. den har bedre (mer korrekte) farver, farvetemperatur, bedre kontrast, dvs. bedre sort eller hvittnivå, eller begge deler. Den har noe bedre innsynsvinkel ... kort sagt, man får en bedre skjerm enn den som er speilblank, selv om den ikke er direkte dårlig den heller, i bærbarsammenheng. Jeg tar dette fra testen av P150 hos Anandtech, som jeg stoler på. Der ble de svært begeistret for den matte skjermen, og sammenlignet den med den beste skjermen som Dell tilbyr på sine maskiner - og den er regnet for å være en av de aller beste TN-panelene som er å få i en bærbar. I P150 er det bare plass til en HDD, i P170 to. Endret 3. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
trollhaugen Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jo, jeg så det Men dog ikke nok til at jeg går vekk fra påstanden min om at over det dobbelte i pris er å forstå som dobbelt så kraftig. Likevel er det morsomt å se hva en "billig" og lett lappis kan gjøre sammenlignet med det overhodet heftigste som kan kalles bærbart. Heh, skjønner ikke helt "logikken" din her, men det er greit. En god maskin har du uansett. Når 7200 kommer med sandy bridge til høsten derimot, kan den nok konfigureres slik at den er minst dobbelt så kraftig mtp kommende skjermkort og ventede "extreme" sandy-bridge desktop-prosessorer. Men sånn er det med teknologi, det går fort unna! Lenke til kommentar
Larske Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg er i samme situasjon som zumo12, der det står mellom å vente over en måned med å få p150 med matt skjerm, eller blank neste uke. Jeg sendte en melding om hvordan de lå an med p170 sine grunnmodeller med matt skjerm, men har ikke fått svar ennå. Hvis de har den inne, vurderer jeg å legge på en tusenlapp ekstra for å få den med en gang, men hvis ventetiden er like lang, er jeg i tvil. Skal jeg da gå for en glossy nå eller er det definitivt verdt å vente en måneds tid? Vil det være verdt å vente i det lengre løp? Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Tror de har stoppet med å produsere matt skjerm for p170 ifølge multicoms blogg. http://blogg.multicom.no/2011/05/04/leveringsproblemer-matte-skjermer-pa-17/ Jeg kommer nok til å gå for glossy skjerm fordi jeg vil gjerne bruke pc'en i ferien min og ikke etter, men du må tenke over om det går greit å vente til 10 juli eller ikke Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Frister veldig å kjøpe P150 med 6970M, en 500GB hybrid-disk og uten OS til ca. 13.500 som en oppgradering til min W870 med første gen. i7 720QM og GTX280M. Syns ikke GTX485M er verdt 2200kr mere enn 5970M. Noen som vet hvordan disse hybrid-diskene er på ytelse kontra tradisjonelle harddisker og vanlige SSDer, og på stabilitet? Har hørt noen negative rykter om at de streiker fort. Har dessuten blitt litt småskeptisk til Multicom som bedrift, og deres bærbare etter at skjermkortet streika på min W870 og de brukte over 6 uker på å fikse dette, uten noen forklaring, unnskyldninger eller noe form for kompensasjon. Har dessuten lest mye drit om Multicom på internett. Lenke til kommentar
trollhaugen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 http://www.mxm-upgrade.com/W870.html Lenke til kommentar
Larske Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg fikk svar at de ikke hadde matt p170 inne heller, så da venter jeg nok. Planen var jo hovedsakelig å spille i militæret til høsten og neste år. Og når jeg legger så mye penger i en kraftig pc, vil jeg være sikker på at jeg er fornøyd. Er ikke så kult hvis den glossy skjermen blir irriterende, og jeg går å angrer hele neste år (ikke at det kan være så ille da) Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 http://www.mxm-upgrade.com/W870.html Yeeeeaaaah...har ikke akkurat lyst til å skjære inne i min 15.000kr bærbar PC og bytte ut deler som egentlig ikke er ment til å bytte ut. Hadde det bare vært å skru vekk litt av innmaten og bytte ut skjemkortet hadde jeg vurdert det. Men gidder ikke å kjøpe et 455$ skjermkort å skjære/modifisere inne i PCen. Et prosjekt som kan forbedre PCen min, men også faile og føkke den opp helt. Lenke til kommentar
trollhaugen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Er ikke sikkert du må skjære i kjøleelementet, men det er kanskje litt for avansert for deg. Uansett; Dersom du hadde gjort denne oppgraderingen (skjermkortet er faktisk laget for å kunne byttes ut) samt kjøpt en 920xm prosessor, hadde du i praksis fått en raskere maskin enn de nye sandy bridge maskinene. Men vis du heller vil bruke 15 000 på en ny laptop for å få litt bedre ytelse, enn å bruke 5000 på å oppgradere den du har, så vær så god Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hadde sikkert fått det til om jeg satte av tid til det;) Men syns bare det ikke er verdt risken. Bedre føre var eller hva man sier. Jeg vet også at skjermkortet er "lagd" for å byttes ut Det er jo derfor man kan konfigurere skjermkortet på mange av disse PCene. Multicom får inn "ferdige" clevo-PCer. Det eneste de gjør er å sette inn skjermkort, CPU og minne. Og oppgradering til Sandy Bridge ville vel krev at jeg måtte bytte ut hele chipsettet? Lenke til kommentar
trollhaugen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, det er riktig. Men 920xm prosessoren er ikke sandy bridge. MEN den kan overklokkes! Når lett 3.2 på fire kjerner, mange får den enda høyere. Så langt er det ikke mulig å overklokke sandy bridge. Poenget er at de nye sandy bridge modellene enda ikke kan måle seg med en overklokket 920xm Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Har sett at i utlandet selges P150 med en annen type skjerm som har 95% color gamut. Er dette stor forskjell fra skjermene som sitter i Multicom sine P150? Endret 9. juni 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
Armador Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Sager med nyheten om at GTX 560M nå er tilgjengelige til P150, P170 og X7200. GTX 560M har ca. 15 % høyere klokkehastighet enn GTX 460M, men er ellers basert på samme brikke. Samtidig som strømforbruk og varmeutvikling ikke skal øke, i hvert fall. Det er også håp om at Clevo's neste generasjon spillbærbare også vil få Optimus implementert, noe som visstnok er på gang i Asus' nye G54/74 som er på vei, og også Toshiba Quosmio, MSI og Alienware har lignende løfter. Kilde: Anandtech Da er det bare å vente på Multicom. Du sier at det er paa vei. Naar tror du disse vil komme paa markedet, og naar tror du evt Multicom/Clevo kommer med en ny modell? Maa jo uansett vente til 10.Juli og da er jo ikke denne pcen saa ny lenger. Hoert en del rykter om strenge krav til BF3 ogsaa, noe som ikke akkurat gjoer det lettere. Beklager bokstavmangel, sitter i Singapore... Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Sager med nyheten om at GTX 560M nå er tilgjengelige til P150, P170 og X7200. GTX 560M har ca. 15 % høyere klokkehastighet enn GTX 460M, men er ellers basert på samme brikke. Samtidig som strømforbruk og varmeutvikling ikke skal øke, i hvert fall. Det er også håp om at Clevo's neste generasjon spillbærbare også vil få Optimus implementert, noe som visstnok er på gang i Asus' nye G54/74 som er på vei, og også Toshiba Quosmio, MSI og Alienware har lignende løfter. Kilde: Anandtech Da er det bare å vente på Multicom. Du sier at det er paa vei. Naar tror du disse vil komme paa markedet, og naar tror du evt Multicom/Clevo kommer med en ny modell? Maa jo uansett vente til 10.Juli og da er jo ikke denne pcen saa ny lenger. Hoert en del rykter om strenge krav til BF3 ogsaa, noe som ikke akkurat gjoer det lettere. Beklager bokstavmangel, sitter i Singapore... Utenlandske butikker har allerede GTX 560M som det "dårligste" skjermkortvalget. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Var heller ikke det jeg lurte paa. Tenker paa 6990/Optimus o.l. Oppgraderinger, ikke nedgraderinger... Lenke til kommentar
disko_ole Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Sager med nyheten om at GTX 560M nå er tilgjengelige til P150, P170 og X7200. GTX 560M har ca. 15 % høyere klokkehastighet enn GTX 460M, men er ellers basert på samme brikke. Samtidig som strømforbruk og varmeutvikling ikke skal øke, i hvert fall. Det er også håp om at Clevo's neste generasjon spillbærbare også vil få Optimus implementert, noe som visstnok er på gang i Asus' nye G54/74 som er på vei, og også Toshiba Quosmio, MSI og Alienware har lignende løfter. Kilde: Anandtech Da er det bare å vente på Multicom. Du sier at det er paa vei. Naar tror du disse vil komme paa markedet, og naar tror du evt Multicom/Clevo kommer med en ny modell? Maa jo uansett vente til 10.Juli og da er jo ikke denne pcen saa ny lenger. Hoert en del rykter om strenge krav til BF3 ogsaa, noe som ikke akkurat gjoer det lettere. Beklager bokstavmangel, sitter i Singapore... Ifølge bloggen deres skal det komme nå en gang i Juni! Jeg har bestemt for å vente med bestillingen til det er et valg ihvertfall tror jeg. Får se på prisforskjellen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Var heller ikke det jeg lurte paa. Tenker paa 6990/Optimus o.l. Oppgraderinger, ikke nedgraderinger... Optimus kommer aldri til å skje med tanke på P150 og P170 pga det er ikke noen kabel fra cpuen til skjermen. Skal du optimus, må du vente til neste laptop i håp om at de implementerer det på de, eller velge alienware. Lenke til kommentar
JonGro Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei Lurer på om det er mye forskjell på disse to: Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache Er det verdt å betale 1500,- for 28200? Hvordan vil jeg merke forskjellene? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå