Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring av tastaturet? Jeg har 2 issues:

- Når jeg bruker tastaturet så "bøyer" det seg nedover, akkurat som om det bare er et tomrom uten noe støtte under det.

- Kanskje pga det ovenfor, så kommer det en veldig hul og klamprete lyd av å bruke tastaturet - jeg følelsen av billig plastikk, noe som er kjøpt på Brio.

Er det flere som opplever det slik..?

Lurer på om det går an å kjøpe et bedre tastatur..

Vegard

Ja, det går. Sjekk under tastaturer på for eksempel komplett.no

Endret av Håk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "uten bilde"? Barebones kommer uten annet en selve chassiset, strømforsyning, hovedkort og kjølesystem, så noe "bilde" har de ikke før de blir ferdig montert med hardware uansett.

Hovedkortene var defekte.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "uten bilde"? Barebones kommer uten annet en selve chassiset, strømforsyning, hovedkort og kjølesystem, så noe "bilde" har de ikke før de blir ferdig montert med hardware uansett.

Hovedkortene var defekte.

Hvis det er Sandy Bridge-episoden du snakker om, så var de ikke det, men chipsettet levert fra Intel hadde en feil - som forøvrig ikke gjorde maskinene ubrukelige, men chipsettene hadde en feil i SATA-kontrolleren (tror jeg) som gjorde at det kunne utvikles til en svikt, med tiden. I likhet med dem som ble levert til alle andre bærbarprodusenter. Men det er nå historie, og temmelig uinterressant.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tror ikke det er det han snakker om. Multiom la ikke ut de nye modellene til salgs samtidig som andre, og sendte ikke ut noen pc'er i jan/feb som mange andre.

Men, uracoin, hva sier multicom til at du bytter kjølepasta selv? Garantibrudd?

Endret av trollhaugen
Lenke til kommentar

Tror ikke det er det han snakker om. Multiom la ikke ut de nye modellene til salgs samtidig som andre, og sendte ikke ut noen pc'er i jan/feb som mange andre.

Men, uracoin, hva sier multicom til at du bytter kjølepasta selv? Garantibrudd?

det har jeg ikke spurt de om du;) og jeg tror en har rett til å kunne bytte ting som hdd, ram og kjølepasta. uansett så vil maskinen leve et lengre og lykkeligere liv med gode temperaturer. og med mindre jeg feilbehandler maskinen så bør vel ikke dette ha noe å si? man kan jo skifte kjølepastaen på f.eks en stasjonær intel prosessor uten at det går ut over garantien, og inngrepet er ikke veldig mye mer komplisert her, så jeg ser i såfall ikke problemet:P og hvordan skal multicom kunne bekrefte/avkrefte at noen har gjort dette inngrepet?

Lenke til kommentar

Sendte en mail til multicom hvor jeg spurte om de kunne bytte kjølepasta, om den kunne sendes inn hvis det var pixelfeil, og at jeg hadde hørt om skruer som var så harde at plasten var sprekt. Fikk nylig å svar at de sjekker forespørselen og kommer med svar snarest! Blir spennende å se hva de sier...

Edit, fått svar!

Hei! Ja, vi kan bruke en annen kjølepasta hvis du ønsker det. Èn defekt pixel er normalt ikke nok til å få byttet skjermen. Vi venter på å få inn den maskinen med sprukket plast, for den vil vi se på og evt. bytte. Men det er trolig et enkelt tilfelle, det er likevel beklagelig, men det er ikke noe som har skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet.

Hvilken kjølepasta bør jeg be om? velger billigste cpu og 6970...

IC7 diamond er en knallgo' kjølepasta, men er vanskelig å legge på skikkelig, da en bør varme opp tuben, etc siden kjølepastaen er fryktelig tjukk. siden de på multicom sikkert ikke vet dette, tror jeg nok heller du bør be om enten artic cooling mx-3 eller ocz freeze. disse gjør det svært godt. har prøvd de begge, og holder en knapp på mx-3. som nevnt tidligere er det viktigere at den legges på riktig, enn at den er av ypperste klasse.

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

skal vente å se da :)

det ser ur til at hvis jeg lader den mens batteriet er fullt, begynner lyden å komme.

Bekymrer meg litt at du sier dette har med lading å gjøre.. Min gamle dell har høyfrekvent piping som lokaliserers til strømkontakten på hovedkortet. Eneste mulighet for å få dette fikset er bytte av hovedkort.. så få dette sjekket så fort som mulig.

Strengt talt så lades ikke batteriet så lenge det er fullt, så det har vel neppe noe med lading å gjøre. Rett skal være rett :cool:. Men det kan selvfølgelig være ett eller annet i forbindelse med strømreguleringen som piper. Det er ikke godt å si, men uansett - min erfaring - og jeg har hatt en del datamskiner opp gjennom årene - tilsier at slik piping ofte gir seg etter en stund, og jeg ville ikke ha sendt maskinen fra meg før jeg hadde vært rimellig overbevist om at det ikke vil gi seg.

Edit: Det samme gjelder for strømforsyningen (laderen). Slike trenger ofte litt tid på seg før de faller til ro. Nesten all slags elektronikk har en viss innkjøringsperiode. Så klart, noen slutter aldri å bråke, og da er det bare å klage hvis man synes bråket er uholdbart.

Kan legge til min erfaring med høyfrekvent piping, på laptopen min kommer det fra strøminntaket - jeg bruker en slik multilader som faktisk ikke passer perfekt selv om det fulgte med 14 plugger. Pcn har holdt på med dette siden jeg kjøpte den første laderen for 2-3 år siden (snart 7 år gammel laptop, lever i beste velgående), og kan ikke si at det er har noen negativ effekt bortsett fra at batteriet nå er totalt ubrukelig.

Tilleggspørsmål. Hvordan er gjennomsnittlig leveringstid på multicom-pc'er? Slal kjøpe ny laptop til høsten, vurderer disse, men min erfaring med denne gjengen er latterlig treg service. (Bestilte en router som de ikke greide å få sendt selv tre dager etter bestilling til tross for at de skulle ha den på lager, det endte med komplett.no pickup i Oslo). Jeg er klar over at de annonserer med opptil fem dagers ventetid fra bestilling til sending.

Lenke til kommentar

Hei Vooon

Jeg har bestilt forskjellige greier fra Multicom, og jeg kan ikke minnes at det har vært noe trøbbel med for sen sending eller noe lignende. Det eneste som har skjedd er at det har blitt sen forsendelse da jeg samtidig har bestilt varer som ikke er på lager. Om det da har gått for tregt, så har jeg eventuelt kansellert akkurat den varen og fått alt det andre helt korrekt i tid.

Jeg er også motstander av for stor "maktkonsentrasjon", og bestiller derfor meget nødig fra RIMI Hagen eide Komplett. Pr. øyeblikket er jeg meget fornøyd med Dustin.no og Multicom.no og med de to som leverandører er jeg sikret meget bra pris og service.

Nå har jeg bærbar nr. to bygd av Multicom.no. En Kunshan P150, som jeg må være fornøyd med, men var også meget fornøyd med en W760 CU. Den fikk dog litt pustebesvær pga et vannglass, men nå både puster og pæser den. Det samme kan ikke sier om mine Lenovo Thinkpad maskiner jeg har hatt (T60/T400 og T61) - der kun sistnevnte har fungert. Førstnevnte var mer på reise enn Utenriksministeren. Forresten, en W760 CU tåler en skvett vann bedre enn såkalte vannsikrede maskiner som Lenovo annonserer med :)

Alle de som her fulgt med tråden fra begynnelse til nå vet hvor lenge jeg ventet, men ventetiden kom av problemer som Intel hadde.

Tilslutt må jeg legge inn bilde av min neste bærbare;

Bilde

Bildet ville ikke vises direkte, man har lagt inn URL til bildet, kanskje den da vises :)

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Jeg ser den, men skal ta en restart for å hva som har skjedd :)

Tømmer da cacheen, og da bør selvfølgelig heller ikke jeg se det bildet.

Oppdatering

Da er det dobbeltsjekket,tømt cacheen samt prøvd det hele i en annen nettleser. Det var umulig å få vist bilde på "normal" måte, men jeg har lagt URL inn og de som da trykker "bilde" vil se bilde av min neste bærbare :)

Endret av Protest
Lenke til kommentar

ja, chrome funka heller ikke. ser ut til at ie har en og annen fordel.

nå har jeg fått nytt harddisk cover i posten, men det trådløse nettverkskortet de sendte flere dager før det har ikke dukket opp:/ blarg. begyner å bli lei av å måtte bruke telefonen som trådløs adapter:P

Lenke til kommentar

Bestilte 16. mai, og av ren nysgjerrighet sendte jeg i går en mail for å høre om status og om levering ville ta mer enn de forespeilede 1-2 uker - svaret var at Geforce GTX 485M foreløpig har ubekreftet leveringstid ><

Har egentlig ikke lyst til å gå "ned" til AMD heller, men frykter utålmodigheten vinner :p

Edit: Og der fikk jeg mail om at de har AMD HD6970M inne. Decisions decisions.

Endret av Tschudi
Lenke til kommentar

Oh what a rotten bit of luck :thumbup:. Jeg forstår deg - velg HD 6970M, få raskere levering av maskin samt 2 tusen kroner spart, men vissheten om at du ikke lenger har det absolutt beste skjermkortet som for tiden er å få til bærbare, eller ...

Lenke til kommentar

Litt av et valg ja. Det blir som å måtte velge mellom en Porsche Turbo S som kan leveres innen 2 uker, eller en mer uviss leveringstid på en Porsche GT 2 RS som i tillegg koster betydelig mer :) - Lykke til med valget!

Det har her i tråden vært skrevet endel om tastaturet som flexer og ikke er helt perfekt. Samme problemet hadde jeg med en Lenovo Thinkpad T60. Byttet tastatur på den fire (4) ganger i løpet av et år, helt til hele mainnskjiten ga opp.

Altså det kan forekomme hos alle produsenter/leverandører.

Når det er sagt, så er omtrent ikke flexing eller klappring på mitt tastatur. Den er bare herlig og slik det er forventet fra en maskin levert av Multicom, for den samme opplevelsen hadde jeg også med min 760 WU.

Lenke til kommentar

Pr. dags dato er nok; ... Multicom Kunshan X7200 ... Bugatti Veyron? noe i den duren om en snakker lappis ja. Bare spør om meg om hva som helst, så tror jeg at jeg skal klare å komme med en bil anlogi :hmm: har bensin i blodet.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som sliter med uregelmessig respons på usb 3 portene? ofte får jeg ikke noe respons uansett hva jeg putter i dem, og etter en restart fungerer de igjen. har brukt driveren som ligger på clevo.com til usb3 hubben, men det finnes kanskje nyere drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...