lordeagle Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Har nettopp fått monsteret. Jeg er ganske førnøyd med kjøpet. fikk den etter 1,5 uke. Jeg takler støyen den lager, men det virker som om noe i pcen lager en slags lys lyd som virkelig er irriterende. skikkelig høyfrekvent. den kommer vanligvis når pcen jobber litt eller når batteriet er fullt og laderen står i. Og en annen ting er at laderen bråker når skjermen skrus av mens pcen er på... noen som vet hva som kan gjøres? Det kan være harddisken du hører. Hvilken er det? er ikke helt sikker på hvor harddisken er lokalisert, men ddet er sånn at lyden kommer fra midten av pcen. kanskje litt over tastaturet. det er en 7200rpm sata 500gb det ser ut til at hvis jeg tar ut laderen fikses problemet en liten stund. vet ikke om dette har noen sammenheng, en det skjer. laderen sin lyd er ganske lik lyden fra pcen btw. dvs, irriterende lys gnisselyd Endret 13. mai 2011 av lordeagle Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Høyfrekvent lyd, som ikke kommer fra viftene, kan som regel spores til enten harddisken eller minnebrikker. Begge deler kan gå seg til etter at maskinen har vært i bruk en stund, og elektronikken har blitt innkjørt. Hvis det fremdeles er plagsomt etter en uke eller 2, kan du be om få byttet synderen hos forhandler ... men da er det gunstig å vite hva det faktisk er som piper. Endret 13. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Sendte en mail til multicom hvor jeg spurte om de kunne bytte kjølepasta, om den kunne sendes inn hvis det var pixelfeil, og at jeg hadde hørt om skruer som var så harde at plasten var sprekt. Fikk nylig å svar at de sjekker forespørselen og kommer med svar snarest! Blir spennende å se hva de sier... Edit, fått svar! Hei! Ja, vi kan bruke en annen kjølepasta hvis du ønsker det. Èn defekt pixel er normalt ikke nok til å få byttet skjermen. Vi venter på å få inn den maskinen med sprukket plast, for den vil vi se på og evt. bytte. Men det er trolig et enkelt tilfelle, det er likevel beklagelig, men det er ikke noe som har skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet. Hvilken kjølepasta bør jeg be om? velger billigste cpu og 6970... jasså ja, de juger seg på plass. de venter ikke på å få sendt inn min maskin i allefall, jeg skal bare få det bedre nettverkskortet som plaster på såret. jeg ba også om bedre kjølepasta når jeg bestilte, og forhørte meg om dette før bygging, og vi ser jo hvor godt det gikk. har bestillt ic7 diamond kjølepasta da, så da blir det andre boller:) her er et crappy bilde av hvordan de har skrudd i filler plastikken får jo fortsatt brukt det, og litt teip skal nok gjøre jobben. er egentlig mer bekymra for hvordan resten av maskina er satt sammen. når montøren har glemt å sette inn nettverkskort, skrudd i filler maskina, og lagt på kjølepasta uten å ha peiling på hva han driver med så tyder det på at multicom bør bytte ut en av sine montører Endret 13. mai 2011 av uracoin Lenke til kommentar
lordeagle Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Høyfrekvent lyd, som ikke kommer fra viftene, kan som regel spores til enten harddisken eller minnebrikker. Begge deler kan gå seg til etter at maskinen har vært i bruk en stund, og elektronikken har blitt innkjørt. Hvis det fremdeles er plagsomt etter en uke eller 2, kan du be om få byttet synderen hos forhandler ... men da er det gunstig å vite hva det faktisk er som piper. skal vente å se da det ser ur til at hvis jeg lader den mens batteriet er fullt, begynner lyden å komme. Lenke til kommentar
kjekkealex Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 virker som det er veldig dårlig byggekvalitet på multicom pc'er. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 skal vente å se da det ser ur til at hvis jeg lader den mens batteriet er fullt, begynner lyden å komme. Bekymrer meg litt at du sier dette har med lading å gjøre.. Min gamle dell har høyfrekvent piping som lokaliserers til strømkontakten på hovedkortet. Eneste mulighet for å få dette fikset er bytte av hovedkort.. så få dette sjekket så fort som mulig. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 virker som det er veldig dårlig byggekvalitet på multicom pc'er. nei dette må jeg nesten avkrefte. maskinene er av ypperste kvalitet. det er clevo som produserer de da, så det skal ikke multicom få noe av æren for. men når det kommer til multicom som bygger sammen delene så er det mye rot og snusk. de vet virkelig ikke hvordan det skal gjøres/driter i hvordan det gjøres siden de har monopol på clevo i norge. er serdeles få som har problemer med clevo maskinene fra andre leverandører i forhold(da går de under navn som sager, malibal osv osv) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 virker som det er veldig dårlig byggekvalitet på multicom pc'er. Hmm? Hva baserer du det på? Det er f.eks. ingen av de som er inne i denne tråden, som så langt har hatt noe å utsette på byggekvaliteten på denne Multicom'en, i hvert fall. Hvis vi da ikke regner med uracoin's sprukne skruefeste, og mulige dårlig montering av grafikkort/kjøler, som en del av byggekvaliteten. Jeg har heller ikke noe å utsette på min Multicom, som etter 20 måneders bruk, med mye flytting, mye åpning og lukking av lokk, og så å si kontinuerlig bruk, faktisk ikke viser noen særlige tegn på å være godt brukt. Alt sitter femdeles der det skal sitte, ingen unormal knirking eller slark, alt virker som det gjorde fra første dag. Den ser ikke engang slitt ut. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) skal vente å se da det ser ur til at hvis jeg lader den mens batteriet er fullt, begynner lyden å komme. Bekymrer meg litt at du sier dette har med lading å gjøre.. Min gamle dell har høyfrekvent piping som lokaliserers til strømkontakten på hovedkortet. Eneste mulighet for å få dette fikset er bytte av hovedkort.. så få dette sjekket så fort som mulig. Strengt talt så lades ikke batteriet så lenge det er fullt, så det har vel neppe noe med lading å gjøre. Rett skal være rett . Men det kan selvfølgelig være ett eller annet i forbindelse med strømreguleringen som piper. Det er ikke godt å si, men uansett - min erfaring - og jeg har hatt en del datamskiner opp gjennom årene - tilsier at slik piping ofte gir seg etter en stund, og jeg ville ikke ha sendt maskinen fra meg før jeg hadde vært rimellig overbevist om at det ikke vil gi seg. Edit: Det samme gjelder for strømforsyningen (laderen). Slike trenger ofte litt tid på seg før de faller til ro. Nesten all slags elektronikk har en viss innkjøringsperiode. Så klart, noen slutter aldri å bråke, og da er det bare å klage hvis man synes bråket er uholdbart. Endret 14. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) virker som det er veldig dårlig byggekvalitet på multicom pc'er. nei dette må jeg nesten avkrefte. maskinene er av ypperste kvalitet. det er clevo som produserer de da, så det skal ikke multicom få noe av æren for. men når det kommer til multicom som bygger sammen delene så er det mye rot og snusk. de vet virkelig ikke hvordan det skal gjøres/driter i hvordan det gjøres siden de har monopol på clevo i norge. er serdeles få som har problemer med clevo maskinene fra andre leverandører i forhold(da går de under navn som sager, malibal osv osv) Vel, uracoin ... det hender da at brukere på forumet til notebookreview.com klager på dårlig pålagt kjølepasta ol. også, og de har ikke fått maskinene sine fra Multicom ... Så lenge hardware'n settes inn av mennesker, må man regne med en og annen glipp, men poenget er bare om forhandleren retter opp slike glipper uten noen dikkedarer, når man har vært uheldig med "sin" montør. Vedkommende trenger heller ikke å være helt idiot på slike ting, han kan bare ha hatt en dårlig, eller svært travel dag. Eller en kombinasjon. Og det gjenstår vel ennå å få slått fast at det faktisk er dårlig montering som er årsaken til dine 100 grader ved kjøring av Furmark. Det kan være andre årsaker. Dessuten, å få 100 grader eller mer med Furmark, er lett. Men etter bare 3 minutter er jo litt uvanlig, ja. Endret 14. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 klart, feil blir gjort overallt, og ingen leverandører har 0 feil. men med så mange ting som ikke henger på greip på et og samme kjøp så blir man fort tvilende til multicoms engasjemang i eget arbeid. en dårlig dag retferdiggjør jo ikke et så dårlig utført arbeid, og med en prislapp som dette så BØR ting virkelig være i orden. jeg har nok vert uheldig da, men var noe uheldig med min forige multicom og, på toppen av dette var min kamerat uheldig med sin maskin (p170) som jeg anbefalte han(manglende nettverkskort og overdrevet tilskrudde skruer her og). så personlig er jeg ikke tilfredstillt med multicoms håndtering av maskin eller tiden de bruker. kundesupporten skal de ha kudos for da. raske og gode svar der. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det jeg i noen tilfeller mistenker kan være et problem for Multicom, er muligens kvalitetskontrollen. Dvs. testingen og den rent visuelle saumfaringen som skjer etter montering. Jeg tror ikke det blir kjørt en omgang med Furmark hos dem før de sender den fra seg, for å si det sånn . Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 antageligvis noe unnerbemannet, og folk som ikke er megagira på jobben sin. kunne godt jobba der jeg for å si det sånn;) Lenke til kommentar
Pixelfeil Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Første partiet på 100 stk. "barebones" var uten bilde, altså fabrikkfeil. Multicom måtte bytte hovedkort på disse før de kunne sendes ut til kunde. Å bytte selve hovedkortet kan dessverre gå ut over kvaliteten. Husk å be om "fri fraktlapp" dersom PC skal sendes inn til service. Multicom liker å fortelle kunde at slike utgifter ordnes i ettertid ved overføring til bankkonto. Vel dette blir "glemt" som standard, og ikke ordnet med mindre man purrer opp til flere ganger. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Hva mener du med "uten bilde"? Barebones kommer uten annet en selve chassiset, strømforsyning, hovedkort og kjølesystem, så noe "bilde" har de ikke før de blir ferdig montert med hardware uansett. I likhet med alle andre bærbare (av de som var tidlig ute) med den nye Sandy Bridge prosessoren, ble de første partiene av P150 trukket tilbake pga at Intel hadde klusset til chipsettet - er det dette du tenker på? Fordi løsningen var nye hovedkort med nytt chipsett. Det er mest sannsynlig at dette ble gjort av Clevo, ikke Multicom. Hovedkort til bærbare er ikke standardisert i utforming og størrelse slik som på stasjonære maskiner; hvert enkelt hovedkort er spesialbygget spesifikt for den maskinen det skal sitte i - altså er det ikke bare for Multicom å bytte ut med et annet kort - det må være ett spesifikt produsert av Clevo for P150 eller P170. Det er selvsagt ikke umulig at Multicom fikk ettersendt nye hovedkort fra Clevo, og satte dem inn selv - så har du opplysninger om dette, kom gjerne med dem - men det betyr vel ingenting fra eller til. Dobbeltest fra anandtech.com, CyberPower X6-9300 (Clevo P151HM) og MSI GT 680R . Det viktigste poenget er; Hvis du velger å kjøpe en Clevo P150 (Multicom Kunshan P150) - Gå for den matte skjermen! MSI'en er utstyrt med samme skjerm som Clevo'en, men i glossy versjon, og kvalitetsforskjellen er veldig synlig til den matte variantens fordel. Denne utgaven av P150 er altså P151HM, den vi ikke får i Norge, den med glossy overflate. Endret 15. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Armador Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Sendte en mail til multicom hvor jeg spurte om de kunne bytte kjølepasta, om den kunne sendes inn hvis det var pixelfeil, og at jeg hadde hørt om skruer som var så harde at plasten var sprekt. Fikk nylig å svar at de sjekker forespørselen og kommer med svar snarest! Blir spennende å se hva de sier... Edit, fått svar! Hei! Ja, vi kan bruke en annen kjølepasta hvis du ønsker det. Èn defekt pixel er normalt ikke nok til å få byttet skjermen. Vi venter på å få inn den maskinen med sprukket plast, for den vil vi se på og evt. bytte. Men det er trolig et enkelt tilfelle, det er likevel beklagelig, men det er ikke noe som har skjedd mer enn den ene gangen så vidt jeg vet. Hvilken kjølepasta bør jeg be om? velger billigste cpu og 6970... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Det er viktigere at pastaen blir lagt på riktig, enn hvilket merke det er, men en viss forskjell kan det nok være mellom de forskjellige typene. Ser mange nevner Arctic Cooling, men jeg har egentlig ikke peiling - begynner å bli noen år siden jeg selv bygde pc'er .... Endret 15. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Stock kjølepasta er faktisk ikke så galen. Du vil kunne få noen grader lavere ved å bruke en av de "vanlige". Jeg har brukt OCZ Freeze en del som jeg har vært fornøyd med, men som thomit sier, det viktigste er at det blir lagt på riktig. Nå bruker jeg Gelid GC Extreme, men den var litt værre å fordele. Endret 15. mai 2011 av EivindS_ Lenke til kommentar
dehlen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hva er deres erfaring av tastaturet? Jeg har 2 issues: - Når jeg bruker tastaturet så "bøyer" det seg nedover, akkurat som om det bare er et tomrom uten noe støtte under det. - Kanskje pga det ovenfor, så kommer det en veldig hul og klamprete lyd av å bruke tastaturet - jeg følelsen av billig plastikk, noe som er kjøpt på Brio. Er det flere som opplever det slik..? Lurer på om det går an å kjøpe et bedre tastatur.. Vegard Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 anandetch.com har jo også innvendinger mot tastaturet, men det går på litt andre ting enn fleksing, som du beskriver. Sikkert en av de tingene som kunne vært gjort bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå