Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden

Anbefalte innlegg

Hvordan er erfaringene så langt med P150? Jeg lurer spesielt på støynivå idle og under spilling? Ser noen skriver at den støyer endel under hard belastning. Jeg har pr idag en m570 2.4 GHz core2duo og 8800m gtx, som støyer rimelig mye under spill\tung belastning, vet ikke om det blir værre eller bedre med P150? Hvordan er oppløsninga? Blir 1920x1080 i største laget på en så liten skjerm? Fungerer det greit med den oppløsninga i de nyere spillene? Jeg kjører bl.a Arcania som virkelig krever sitt (8800 GTX er minimumskrav).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man er ute etter brukererfaringer fra folk som faktisk har maskinen, er det beste rådet jeg kan gi å gå til Notebookreview.com, finne "Sager and Clevo"-forumet under "Notebook manufacturers", og så gå til den aktuelle "owner's lounge" for den maskinen man er interresert i. Der er det plenty folk som gir tilbakemeldinger, og selvfølgelig mange fler enn man finner i et norsk forum.

Her.

"Sager/Clevo reviews and owner's lounges" er øverst. Den maskinen vi i Norge kjenner som Multicom Kunshan P150, heter her enten Clevo P150HM eller Sager NP8150. Kunshan P170 er Clevo P170HM eller Sager NP8170

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat "fyrt" opp min P150, og ja, viftene går. Det er dog en behagelig viftestøy som er fullt levelig. Vet jo enda ikke hvordan den blir når jeg kobler opp med den eksterne skjermen. Er litt spent. På min W 760 CU var den en egen knapp bak på tastaturet, hvor man kunne redusere ytelsen, og i tillegg var det en egen FN+ knapp til å slå ned viftehastigheten.

Blir spennende å se hvor mye den i tilfelle støyer.

Var litt merkelig. Fulgte ikke med noen DVD med OS, og lisens koden kunne jeg heller ikke observere noe sted. Måtte dog smile litt da jeg fikk maskinen i gang. De har virkelig gjort flid med installeringen, med mitt navn osv. Hjelper ikke mye den fliden, da jeg skal hive inn SSD.

Ellers må jeg si at maskinen er meget flott, men du verden for en kladd av en strømforsyning. Den er dobbelt så stor og tung enn de jeg tidligere har hatt. Kanskje tre ganger så stor/tung som de som er til Lenovo. Med den, må vel vekta være over 4 kg?

Lenke til kommentar

Moro med pc i hus! Men syns det er fælt at strømforsyningen er så stor! Er liksom ikke fordel å dra med seg den i sekken, men det må man jo med en kunshan uansett...

Kan du ta bilde av pcen med strømforsyningen ved siden av? kanskje en linjal/fyrstikkeske/snusboks ved siden av de igjen? Hadde vært helt konge :)

Lenke til kommentar

Du skal være glad for at du har fått en real strømforsyning, og ikke en puslete liten sak som villle fått åndenød når den skal forsøke å levere kraft til maskineriet :thumbup:.

Nei, jeg plages ikke av at den er stor og tung, men det er noe noen som kanskje kjøper en P150 for å drasse den med seg. Men med den kladden er den ikke lenger så bærbar.

Lenke til kommentar

Kan du ta bilde av pcen med strømforsyningen ved siden av? kanskje en linjal/fyrstikkeske/snusboks ved siden av de igjen? Hadde vært helt konge :)

Skal se om jeg ikke får knipset et bilde av den sammen med den "lille" kladden til W760 CU, ja den som føltes så stor første gang jeg så den. Har dessverre ikke noen vekter her. Er så mager at det ikke er vits å veie seg :)

Lenke til kommentar

Multicom hadde også installert brannmur/antivirus program av typen Bullguard. Noen som kjenner til det programmet?

Nei faan ... har Multicom begynt med bloatware også nå? Det var dårlige nyheter.

Men Bullguard har jeg aldri hørt om. Lemp det ut.

Det med bloatwaren forklarer hvorfor maskinen kun ble kr 87,- billigere uten HDD installert, men bloatwaren følger nok ikke med over på SSD :)

Syns det for kr 87,- var helt greit å få med en HDD på 250/5400 GB.

Lenke til kommentar

Tok bilder med mobilen, men fikk ikke blåtann forbindelsen til å fungere med reservemaskin, og det er noe galt med USB ledningen. Dermed blir det ikke bilder at strømforsyningen nå.

Den gummierte overflaten er på lokket. Faktisk meget flott matt sak, som virker å være rimelig motstandsdyktig mot flettflekker. Heller ikke rundt tastaturet blir det fettflekker, eller fingeravtrykk.

Fant forøvrig lisensen, der den pleier å være under maskinen. Skriften er dog så liten at man må ha forstørrelsesglass. Syns det er merkelig at Multicom ikke har lagt ved DVD av OS. Man må jo ty til The Pirate Bay for å få tak i en lovlig kopi av av OS.

Lenke til kommentar

Grattis protest! du har amd 6970? når bestilte du i såfall? jeg bestillte 23 mars, og det hadde vert fint å vite hvor langt etter jeg ligger:P

hadde vert fint å sett overklokking på 6970 også, for å veie det opp mot gtx 485 OC

Lenke til kommentar
' timestamp='1301698272' post='17165750']

Hei

Jeg har nettopp mottatt min Kunshan P150, sitter og installerer osv nå.

Har så langt testet DIRT 2 i FullHD med alt på maks uten AA - og det fikk gjennomsnittlig 43FPS - veldig fornøyd med det!

Jeg valgte GeForce GTX 460, altså det svakeste av alternativene. Angrer ikke :) Har også den "tregeste" av i7 prosessorene på denne PCn (2720QM), 8GB ram, 500GB hybriddisk.

Har tenkt å komme med en litt mer utfyllende "forum test/omtale" etter hvert.. noen som er interessert i å lese det?

Jeg er veldig interessert! Sliter nemlig med sjkermkort valg, så omtale av gtx460 er på sin plass! Når Protest får sin med AMD, kan vi jo vite de virkelige forskjellene :)

Venter på BF3 og tror muligens gtx460m blir for svak...

Now live:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1316566

Tror vel at GTX460M blir litt for lite for BF3 hvis du skal maxe det i 1920x1080 ja. Kan du redusere litt på detaljer og oppløsning så klarer du deg nok :=)

EDIT: Jeg har tatt bilde av strømforsyningen ved siden av min iPhone 3GS. it's huge!

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Grattis protest! du har amd 6970? når bestilte du i såfall? jeg bestillte 23 mars, og det hadde vert fint å vite hvor langt etter jeg ligger:P

hadde vert fint å sett overklokking på 6970 også, for å veie det opp mot gtx 485 OC

Første ordren kansellerte jeg, så min ordre er fra 11.3. OS er installert den 5.4 og sendt avgårde. Ja, det er AMD Mobility Radeon HD 6970M og INTEL Core i7 i7-2720QM med 2 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz. Også WiDi var bestilt, men det bortfalt jo som kjent. Har nå INTEL Centrino Advanced-N 6230 trådløst kort. Alt kjøres med Win 7 Pro 64 bit.

Har også BluRay spiller fra den min gamle W760 CU. Spilleren er helt ny, da den var inne til Multicom for feil. Så den gamle maskinen overtar DVD spilleren fra P150.

Maskinen er installert med bare 250/5400 disk, men det kommer av at jeg skal dytte inn Intel X-25 160 GB SSD.

Har aldri overklokket, men prøver vel på det også. Jeg er ikke så dreven på det. Er en "mann med hatt" så jeg er ikke så flink med slikt. Har heller ikke noen spill pr. øyeblikket som krever så himla mye. Hadde nok klart meg fint med GTX 460M kortet, men kr 1.400,- ekstra var såpass lite ekstra for å komme i første divisjon at jeg slo til. :)

Regner med at BF3 vil kreve endel når den kommer, da den skal jeg ha.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
' timestamp='1302634760' post='17210968']

EDIT: Jeg har tatt bilde av strømforsyningen ved siden av min iPhone 3GS. it's huge!

Flotters :)

Kommer tydelig frem at den er stor, for det er den. Noen som har en vekt, og som kan veie maskinen og strømforsyningen. Er jo greit å vite hva moroa veier før man vurderer det her som bærbart, eller som slepbart.

Lenke til kommentar

Første ordren kansellerte jeg, så min ordre er fra 11.3. OS er installert den 5.4 og sendt avgårde. Ja, det er AMD Mobility Radeon HD 6970M og INTEL Core i7 i7-2720QM med 2 X SAMSUNG 4GB DDR3 PC1060 1333MHz. Også WiDi var bestilt, men det bortfalt jo som kjent. Har nå INTEL Centrino Advanced-N 6230 trådløst kort. Alt kjøres med Win 7 Pro 64 bit.

Har også BluRay spiller fra den min gamle W760 CU. Spilleren er helt ny, da den var inne til Multicom for feil. Så den gamle maskinen overtar DVD spilleren fra P150.

Maskinen er installert med bare 250/5400 disk, men det kommer av at jeg skal dytte inn Intel X-25 160 GB SSD.

Har aldri overklokket, men prøver vel på det også. Jeg er ikke så dreven på det. Er en "mann med hatt" så jeg er ikke så flink med slikt. Har heller ikke noen spill pr. øyeblikket som krever så himla mye. Hadde nok klart meg fint med GTX 460M kortet, men kr 1.400,- ekstra var såpass lite ekstra for å komme i første divisjon at jeg slo til. :)

Regner med at BF3 vil kreve endel når den kommer, da den skal jeg ha.

da er det jo greit at overklokking av skjermkort er såpass enkelt som det er. bare å laste ned et program for det. jeg pleier å bruke MSI afterburner. bare å dra i sliders, og trykke apply, så er overklokkinga i boks som regel:) msi afterburner har fps teller og temperaturmåler en kan kjøre i hjørnet i spill også. noe av grunden til at jeg liker det så godt. om du vil prøve ut noe overklokking får du nesten bestemme selv, men jeg kommer nok til å presse grensene så godt det går når jeg får mitt system:P

Lenke til kommentar

da er det jo greit at overklokking av skjermkort er såpass enkelt som det er. bare å laste ned et program for det. jeg pleier å bruke MSI afterburner. bare å dra i sliders, og trykke apply, så er overklokkinga i boks som regel:) msi afterburner har fps teller og temperaturmåler en kan kjøre i hjørnet i spill også. noe av grunden til at jeg liker det så godt. om du vil prøve ut noe overklokking får du nesten bestemme selv, men jeg kommer nok til å presse grensene så godt det går når jeg får mitt system:P

Hørtes greit ut, skal prøve det ut. Har som sagt aldri hatt noe det var særskilt mye å hente ut ved overklokking. Når har man jo akkurat det, og det er alltid spennende å utforske noe nytt og spennende. Takker veldig for oppskriften.

Lenke til kommentar

"Maskinene idag leveres dessverre ikke med Windows 7 på DVD, DVD-platen er installert på HDD.

Produktnøkkelen skal stå under maskinen.

Du burde da ha bestilt maskinen uten Windows, og heller lagt ved Windows som en vare i handlekurven.

Men vi kan sende en kopi for Windows 7 OPK Recovery. (Recovery er 5-10GB)

Med denne DVD-platen vil du kunne installere Windows samt sette opp recovery som allerede er installert på HDD-en som fulgte med maskinen.

En slik DVD koster 150,- inkl.mva og frakt."

Melding fra Multicom. Men, om man bestiller maskinen uten OS, men legger den til handlekurven så koster det kr 200,- ekstra. Løsningen er The Pirate Bay, der man får en lovlig kopi helt gratis + kostnaden for en DVD plate.

Endret av Protest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...