Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har politiet lov til å følge meg i stor fart når jeg ikke har hjelm?

Anbefalte innlegg

Hei, i fjor på den her tia av året hva jeg ute og kjørte snøscooter, da var jeg 17 år og hadde ikke lov og kjøre med en 600 kubikker. Jeg også kjørte uten hjelm og med for stor snøscooter da jeg møtte politie som kom i møte med meg. han blinka med lysan og ga klar tegn til at jeg skulle stoppe, men jeg fikk panikk og ga fullgass og ga faen i alt om det skjedde nåt ulykke.. jeg fikk en helvettes adrenalinakick, og politiet sparte heller ikke på krutte, han følgte etter meg i 2 km i en gjennomsnitt fart på 150-160 km/t og han hva likebak meg hele tiden, helt til jeg klarte og riste han av ved å kjøre opp en helvettes brattbakke hvor det hva enda tettskog, måtte kjøre slalom opp bakken, jeg hva helt i hundre! Er det sånn at politiet kan følge etter meg i så stor fart når jeg ikke har hjelm på meg? Det hva han som hissa meg opp til å kjøre så brutalt og fort! hvis han ikke hadde kommet så hadde jeg bare kjørt litt og snudd å kjørt hjem igjen...

jeg ble tatt i etter tid da.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, i fjor på den her tia av året hva jeg ute og kjørte snøscooter, da var jeg 17 år og hadde ikke lov og kjøre med en 600 kubikker. Jeg også kjørte uten hjelm og med for stor snøscooter da jeg møtte politie som kom i møte med meg. han blinka med lysan og ga klar tegn til at jeg skulle stoppe, men jeg fikk panikk og ga fullgass og ga faen i alt om det skjedde nåt ulykke.. jeg fikk en helvettes adrenalinakick, og politiet sparte heller ikke på krutte, han følgte etter meg i 2 km i en gjennomsnitt fart på 150-160 km/t og han hva likebak meg hele tiden, helt til jeg klarte og riste han av ved å kjøre opp en helvettes brattbakke hvor det hva enda tettskog, måtte kjøre slalom opp bakken, jeg hva helt i hundre! Er det sånn at politiet kan følge etter meg i så stor fart når jeg ikke har hjelm på meg? Det hva han som hissa meg opp til å kjøre så brutalt og fort! hvis han ikke hadde kommet så hadde jeg bare kjørt litt og snudd å kjørt hjem igjen...

jeg ble tatt i etter tid da.....

Som blåbær sier her, dette er din feil ene og alene, nytter ikke komme med at det var politiet som hisset deg opp, det klarte du fint selv.

Som regel stopper politiet om det er fare for folk rundt, men siden dette var i skogen så var dem vel ikke så nøye på de tenker jeg.

Lover og regler er der for en grunn, respekter det!

• Liker 2
Lenke til kommentar

jaa jeg vet det var min skyld men jeg bare lurte det. jeg har tatt dommen jeg fortjente og klager ikke over det.. klarte ikke helt og tenke så klart da og fikk fullstendig panikk... jeg vet jeg skulle ha stoppa meen sånn ble det ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...