Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørst, slapp, sliten, klam, varm.

jklv

Anbefalte innlegg

Hei,

I det siste så har jeg vært så veldig slapp og sliten, og er tørst veldig veldig mye. Det kommer også perioder hvor jeg blir sikkelig varm, og klam. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Burde jeg oppsøke lege, eller bare overreagerer jeg?

Takk for svar! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lege!

Ja, du mener det? Da bestiller jeg nok en time hos legen. Men det tar vanligvis mist 3 uker før han har ledig time, så kanskje jeg burde gå innom helsesøster først?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spiser du nok variert mat?

Mesteparten av væsken vi får i oss i løpet av dagen kommer fra maten vi spiser. Jeg har en venn som bare spiste brokkoli og kylling en stund, og hun drakk minst 3 liter vann hver dag. Alt kom ut i samme form som det kom inn etterhvert, og hun endte opp på legevakten på grunn av dehydrering.

Salt er viktig å få i seg, i og med at vannet trenger noe å binde seg sammen med så du kan få utbytte av det.

Lenke til kommentar

Lege!

Ja, du mener det? Da bestiller jeg nok en time hos legen. Men det tar vanligvis mist 3 uker før han har ledig time, så kanskje jeg burde gå innom helsesøster først?

Bare å skaffe hastetime det..

Lenke til kommentar

Spiser du nok variert mat?

Mesteparten av væsken vi får i oss i løpet av dagen kommer fra maten vi spiser. Jeg har en venn som bare spiste brokkoli og kylling en stund, og hun drakk minst 3 liter vann hver dag. Alt kom ut i samme form som det kom inn etterhvert, og hun endte opp på legevakten på grunn av dehydrering.

Salt er viktig å få i seg, i og med at vannet trenger noe å binde seg sammen med så du kan få utbytte av det.

Joda, har et aktivt liv med et variert kosthold, så tror nok ikke det er problemet. Men jeg skal tenke på det du sa ang. salt. Det er noe det går veldig lite av i huset. :)

Lenke til kommentar

Det høres mistenkelig ut som diabetessymptomer.

Få legen til å måle blodsukkeret ditt. Hvis du vil få resultatet raskere så kan du kjøpe en rimelig blodsukkermåler på apoteket og teste selv. Er du usikker på hvordan du skal bruke den er det bare å spørre betjeningen, så viser de deg hvordan.

Du bør unngå å spise raske karbohydrater som mel, sukker, pasta og heller få i deg protein og fett, så vil nok blodsukkeret ditt stabilisere seg inntil du får legetime. Det er ikke noe lurt å gå med høyt blodsukker, da det er en stor belastning for kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...