LoKe2k Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hei folkens. Jeg har følgende oppsett: GPU: Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive CPU: Intel C2D E7400 CPU-kjøler: Scythe Ninja II MB: Gigabyte GA-EP45-DS3L RAM: 4X GEIL 2GB PC2 6400 800MHz HD: 2.5" FlashDisc/SSD 30GB SATA2 Vertex PSU: Nexus Value 430 OS: Windows 7 premium Jeg er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men HDen har begynt å krangle i det siste. Er usikker på hvorfor, men den har en tendens til å småfryse en del. Uansett, jeg har akkurat fått tak i Dragon Age 2, men grafikken er skuffende dårlig fordi skjermkortet mitt ikke støtter DirectX 11. Siden jeg er en idiot på pengebruk ser jeg derfor dette som en helt naturlig grunn til å svi av 1500 kroner på nytt skjermkort. Det må være stille, og helst ikke for strømkrevende da jeg har en forholdsvis gjerrig strømforsyner. Jeg har hatt et passivt kjølt GPU som dere ser, men jeg tror jeg nå vil ha en som er aktiv kjølt siden jeg nå må ha såpass mange andre vifter i kabinettet for å kjøle ned det passive GPUet. Men igjen: det må være stillegående. Tusen takk for all hjelp. Endret 8. mars 2011 av LoKe2k Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 1700,- så får du GTX560 Ti. Det er heftig mtp prisen. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 GTX 460 er ikke dumt det heller. Gode priser på det om dagen så vil påstå du får mer ytelse for pengene der. Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ligger tusen varianter av gtx460. Hvilket bør jeg velge? Hvilket er mest stillegående? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg er veldig fornøyd med mitt fra Gigabyte Den har en veldig god kjøler, så viftene lager ikke mye bråk. Endret 8. mars 2011 av Dassen Lenke til kommentar
Slash575 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei folkens. Jeg har følgende oppsett: GPU: Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive CPU: Intel C2D E7400 CPU-kjøler: Scythe Ninja II MB: Gigabyte GA-EP45-DS3L RAM: 4X GEIL 2GB PC2 6400 800MHz HD: 2.5" FlashDisc/SSD 30GB SATA2 Vertex PSU: Nexus Value 430 OS: Windows 7 premium Jeg er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men HDen har begynt å krangle i det siste. Er usikker på hvorfor, men den har en tendens til å småfryse en del. Uansett, jeg har akkurat fått tak i Dragon Age 2, men grafikken er skuffende dårlig fordi skjermkortet mitt ikke støtter DirectX 11. Siden jeg er en idiot på pengebruk ser jeg derfor dette som en helt naturlig grunn til å svi av 1500 kroner på nytt skjermkort. Det må være stille, og helst ikke for strømkrevende da jeg har en forholdsvis gjerrig strømforsyner. Jeg har hatt et passivt kjølt GPU som dere ser, men jeg tror jeg nå vil ha en som er aktiv kjølt siden jeg nå må ha såpass mange andre vifter i kabinettet for å kjøle ned det passive GPUet. Men igjen: det må være stillegående. Tusen takk for all hjelp. HD6850 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå