Gå til innhold

Sykle til Sverige

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt til og sykle til sverige for så og slå meg ned på en campingplass et par dager til sommeren.

Lurer først og fremst på om det er lovlig og sykle over grensa evt hva vil tollen si?

Og noen som har peiling på hvor lang tid det vil ta fra Oslo? Vi er 5 spreke 16-åringer som nødvendigvis ikke har noe problem med å sykle lange strekninger.

Takk for svar på forhånd. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Hvilken vei skal du sykle?

Langs med E6 (ikke på selve E6, men på gamle veien/mindre veier inntil), eller E18?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

E18 gir best opplevelse, best natur og har mindre trafikk.

Har du med telt så er jo det bare å slå opp et stykke fre veien, trenger jo ikke noen campingplass i utgangspunktet.

Skal du bare krysse grensa og snu igjen eller skal du litt inn i landet? I såfall hadde jeg vurdert å sykle helt til Karlstad og tatt toget tilbake til Oslo.

Lenke til kommentar

det er ca. 15 mil til Strømstad fra Oslo. Sykla den turen når jeg var 12, så dere burde komme dere til Sverige på en dag. Sykle over grensa går helt fint :) men dere kan jo selvsagt bli stoppa og sjekket om dere har for mange pakker med bacon i sekken

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis dere sykler "indre vei" ned til grensa så bør det gå på en dag, som Doffeo sier. Toppen to. Pass bare på at dere sjekker ut veien på forhånd. Har bekjente som skulle sykle samme strekningen og kom seg mildt sagt bort.

Tollen trenger dere ikke å bekymre dere for. Uansett om dere sykler over gamlebroa eller oppe i skogen. Dere får sikkert en fin tur :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...