Gå til innhold

i7 med sokkel 1155 eller 1366

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yep 1155 er 2. genrasjon Core iX, som kalles sandy bridge, og yter en god del bedre enn forrige generasjon.

Hovedforskjellen på i5 og i7 på sandy bridge er støtte for HyperThreading på i7, det gir den muligheten til å yte bedre på oppgaver som kjører i mange tråder. som f.eks hvis du holder på med videoredigering o.l

Hvis du primært skal spille gir i5 mye mere bang for the buck

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Bra kombo det der :)

Nei, du trenger bare vanlig SATA HDDer og PCI-e skjermkort.

Om det er spillmaskin du bygger bør du vurdere i5 2500K, en del lavere pris og yter ikke langt unna 2600K.

Kan også overklokkes en hel del, du kan jo vurdere en skikkelig kjøler om du vil overklokke.

Lenke til kommentar

Yep det hovedkortet er fint. men støtter ikke den integrerte GPU på prosessor, denne er dog ganske interessent hvis du skal bruke maskinen til spilling.

Nei, du trenger ikke noe spessielt, men vil anbefale en SSD til OS

Fikk du forresten med deg endringene i min førstepost (2. i tråden) ang. forskjellene mellom i5 og i7?

Lenke til kommentar

Forresten! mens vi snakker om prosessorer. På den jeg da har valgt så står det under spesifikasjoner at vifte er inkludert. Det er vel dette venner av meg har omtalt som: en stock kjøler. men er denne bra nok?

http://www.dustinhome.no/pd_5010544373.aspx?

tenker ellers på Cooler Master V8 som jeg ser er anbefalt andre steder her på forumet.

http://www.dustinhome.no/pd_5010200017.aspx?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal overklokke er stock kjøler mer enn god nok, du kan dog få mindre støy ved å bruke en tredjepartskjøler. som f.eks den du linker til. kjenner ikke til den spesifikt, men vær obs på at med store tredjepartskjølere, må man ofte være litt obs på at kjøleren passer på hovedkortet (kondensatorer osv nær sokkelen). og at de kan bygge ut over minnesporene, og komme i konflikt med minnemoduler med store kjøleløsninger. og at du er sikker på at den passer inn i kabinettet du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...