AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei! Jeg begynte på P-pillen for to dager siden. Altså har jeg bare tatt to piller til nå. Det er 21 tabletter i pakken, som må taes hver dag til samme tid, så 7 dager pause, så begynner man på en ny pakning. Men jeg vil reise til kjæresten om to uker for å være der i to uker, og det viser seg at pausen setter inn mens jeg er der. Altså vil jeg blø i en uke mens jeg er hos han, og det vil jeg jo helst ikke. Går det an å slutte å ta dem foreløpig, så begynne igjen på et senere tidspunkt, slik at jeg kan ha pausen senere? Takker så mye for svar. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du blør litt under en uke etter at du tar siste pille. Det er også mulig å skippe en menstrasjon, ved å begyne rett på neste pillebrett, du kan få mindre mellomblødninger. Jeg er dog litt usikker på om det er greit å gjøre dette når du nettop har begynt. Husker ikke dette helt 100% men mener også at den første måneden eller så du går på P-piller bør du også bruke kondom e.l Disse tingene står det helt sikkert noe om i pakkningsvedlegget, du kan evt. spørre legen din. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Altså, pausen er jo på 7 dager, så regner med jeg kommer til å blø i 7 dager i strekk... er ikke det tilfelle altså? Ja, jeg har hørt man kan skippe, men vet ikke om det gjelder for de med 21 piller per brett. Og nei, kondom må man bare bruke de 7 første dagene. Står det på pakken ihvertfall. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Altså, pausen er jo på 7 dager, så regner med jeg kommer til å blø i 7 dager i strekk... er ikke det tilfelle altså? Ja, jeg har hørt man kan skippe, men vet ikke om det gjelder for de med 21 piller per brett. Og nei, kondom må man bare bruke de 7 første dagene. Står det på pakken ihvertfall. Pakningsvedlegget* Ikke pakken Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Tror ikke du blør 7 dager i strekk, tror det er 5-6, og begynner 3-4 dager etter at du tok siste pille. akkurat antall piller på brettet og sånn er jeg ikke helt sikker på men vil vel tro at de fleste minipiller (som er det vanligste) fungerer likt, og at forskjellen i antall piller går på om det er sukkerpiller også på brettet eller ei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Er ikke minipiller jeg tar. Er 21 piller per brett. De med 28 piller er med sukkerpiller for pausen. Valette (som er det jeg bruker) kommer ikke med dem. Det er også en med 24 piller per brett, men det er et helt annet system igjen. Er ihvertfall den "vanlige" pillen jeg går på. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Bare å hoppe på ett nytt brett når du er ferdig med 21-dagers brettet ditt for å hoppe over mensen. Dette går helt bra, jeg hadde ikke mensen omtrent på to år siden jeg bare hoppet over pausen. Jeg tror ikke at du burde holde opp med pillen etter bare to dagers bruk, selv om den skal være sikker fra dag en hvis du tok den dagen du fikk mensen. Ville heller anbefalt deg om da å hoppe over en pause for å være sikker på at det er ''sikkert''. Det verste som kan skje er at du får små mellomblødninger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Er du SIKKER på at det er trygt å hoppe over pausen etter den første måneden? Det kan ikke være helseskadelig eller noe å begynne rett på neste brett? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Er du SIKKER på at det er trygt å hoppe over pausen etter den første måneden? Det kan ikke være helseskadelig eller noe å begynne rett på neste brett? Helseskadelig er det i hvert fall ikke. Egentlig så burde man ha pause de tre første månedene man går på pillen, men det er for at det skal kunne stabilisere seg selv. Forøvrig så vil jeg heller råde deg til å hoppe over en pause istedet for å ta pause nå når du bare har tatt pillen i ett par dager. Du kan jo gjøre det hvis du virkelig vil, men om du får mensen tviler jeg, hvis du da har fulgt instruksjonene og begynte på p-pillen de første dagene du hadde mensen. Som jeg sa i tidligere innlegget mitt så hadde jeg nesten ikke mensen på to år, og alle leger og sykepleiere sa at det gikk greit så lenge jeg tok en pause i ny og ne, noe som ble hver tredje måned eller to ganger i året. Endret 8. mars 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Er du SIKKER på at det er trygt å hoppe over pausen etter den første måneden? Det kan ikke være helseskadelig eller noe å begynne rett på neste brett? Helseskadelig er det nok ikke, men det kan være at du blør litt likevel, enten da eller en annen "tilfeldig" gang det egentlig ikke var ventet. Ellers ville jeg rett og slett sjekket med en helsesøster eller lege for å få 100% pålitelig svar. Det kan nemlig ikke jeg (og svært få andre her) gi deg (flyttes forresten til helse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå