Stigma Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 hei, Jeg vet fra research at alle SB dualcorene idler på det samme uansett modell. samme med quadcorene - men jeg har enda ikke kommet over en direkte sammenligning av idle power mellom en quad og en dualcore. Er det noen forskjell der, og i så fall hvor mye? Ja, jeg er fullt klar over at det er bare snakk om relativt få watt - men jeg er interesser i å vite liekvel siden jeg skal planlegge en 24/7 server som jeg vil skal være litt strømbevisst. -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Har ikke sett noen sammenligning, men tror en eventuell forskjell må være så liten, at jeg ville i alle fall prioritert den ekstra ytelsen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Vell, som ett lite ekstra faktum så allerede med i7 920 så ville en slik CPU under strømsparing skru av kjerner som ikke var i bruk, ergo 0 forbruk akkurat der. Mulig dette skjedde også med Core 2, men ikke siter meg på akkurat det. Om dette ikke var i Sandy Bridge hadde det vært ekstra merkelig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Vell, som ett lite ekstra faktum så allerede med i7 920 så ville en slik CPU under strømsparing skru av kjerner som ikke var i bruk, ergo 0 forbruk akkurat der. Mulig dette skjedde også med Core 2, men ikke siter meg på akkurat det. Om dette ikke var i Sandy Bridge hadde det vært ekstra merkelig. Jeg vet powergatingen er veldig bra, men når du sier strømforbruket ble null på de corene som ikke var i bruk så stiller jeg meg litt tvilsom til det. Noe lekasje osv. er det vel alltid. -Stigma Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ser ut som 6-7w forskjell i idle (mot bunnen av siden) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Ser ut som 6-7w forskjell i idle (mot bunnen av siden) er ikke det feil cpu du sammenligner med? den gamle core i serien? på sandy bridge ser det ut til å være 1W forskjell mellom i7 2600K og i3 2100 ref: http://www.anandtech...duct/287?vs=289 igjen mot bunnen av siden Endret 8. mars 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Ah ja, var litt for kjapp der. Endret 8. mars 2011 av Philophobe Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ser ut som 6-7w forskjell i idle (mot bunnen av siden) er ikke det feil cpu du sammenligner med? den gamle core i serien? på sandy bridge ser det ut til å være 1W forskjell mellom i7 2600K og i3 2100 ref: http://www.anandtech...duct/287?vs=289 igjen mot bunnen av siden Nice link. Jeg fannt et annet review nettop også som tilfeldigvis hadde en 2600K mot en 2100 i direkte sammenligning, og den sier det samme (faktisk identisk idle der, dog det har nok bare med målenøyaktighet å gjøre). Kort sagt - ingen idle penalty for quadcore vs dualcore alså. Det er veldig nyttig å vite. Da er det bare prisen som er konsiderasjonen jeg må ta i forhold til valget. Takker for hjelp. -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 linken var fra Philophbe, jeg bare valgte SB i3 istedet for Clarkdale i3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå