Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med 2 antivirusprogs på 1 OS

Anbefalte innlegg

Halla,

Fått æren av å fikse en kompis' pc. Det kan virke som om han har installert 2stk antivirusprogs på sin maskin, noe som har gjort at den har blitt veldig treg(Spyware doctor and antivirus 8 samt enten Norman eller Norton. Klarer ikke se hva pga jeg ikke finner verken Norman eller Norton. Finner gjør jeg derimot liveupdate, og så vidt jeg husker har liveupdate med norton å gjøre?...).

Har prøvd å gå inn på legg til/fjern progs for å fjerne "SpyWare Doc..." men får feilmeldingen "runtime error, could not call proc".

Prøver jeg avinstallere liveupdate, så får jeg meldingen om at windows installer ikke er installert på rett måte etc etc....

Uansett, ved den minste anstrengelse så henger den seg og jeg får ikke gjort særlig. Har prøvd gå inn via sikkerhetsmodus også, men får beskjed om at jeg må logge inn normalt for å gå videre i prosessen(problemet er jo at den er sinnsykt treg da).

Mottar gjerne råd! Format c: ? hehe

PS: har bruker vista, har 1GB RAM og HDD er litt over halvfull.

Endret av mustang74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det, LiveUpdate er et program til Norton.

Når du skal fjerne SpyWare Doctor, gå til "Programs-> Spyware Doctor-> Uninstall Spyware Doctor". Naviger så til C:\Program Files\Spyware Doctor og fjern den mappen hvis den forsatt eksisterer.

For å fjerne Liveupdate, gå til Start -> Kjør -> skriv inn "regedit" -> naviger til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall så velger du og fjerner LiveUpdate nøkkelen.

NB: Pass på at du sletter riktig nøkkel og ikke NOE annet. Hvis du sletter andre ting eller gjør noe galt kan det føre til tap av data.

Så må du fjerne LiveUpdate fra harddisken. Gå til C:\Program Files\Symantec og fjern mappen LiveUpdate.

Så går du til application data -> Symantec og sletter LiveUpdate mappen her også.

Du finner application data på denne plassen (eller der en plass):

C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Symantec\

Det kan være derfor maskinen henger seg opp, men i hvertfall prøv det jeg skrev over først og så får du se.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hei,

Har også prøvd avinstallere SWD ved å gå inn på program menyen som du nevner. Er håpløst og får uansett feilmld som nevnt ("runtime error, could not call proc"). Har også prøvd å starte SWD men det går ikke det heller, venter og venter men intet skjer.

Tror det er format c: neste.....

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Du bør i tillegg starte opp i sikkermodus :)

Ja ok skal gjøre det. Tror jeg bruker denna pc til å laste ned prog som ble anbefalt her og brenne det på dvd-rw, for så å føre over til laptop. Fant no trojaner der nemlig..... :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...