Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

RE: "har tenkt å skulke skolen imorra"

Anbefalte innlegg

Hei, vi har Engelsk Farmføring på ETT minutt. Vurderer å snakke om favoritt laget mitt Barcelona, Men etter å ha skrevet teksten å PRØVD å pugge teksten . Gidder jeg ikke mer, dette er fordi at uansett vis jeg går i timen Vil jeg bli erta for Engelsken min. Har dårlig Engelsk. Og Problemet er at jeg ikke har klisterhjerne, enten må jeg sitte i timevis å øve..

Derfor skal jeg skulke skolen Ca KLOKKA 12 imorra. Grunnen skal være At jeg skal til tannlegen, Burde jeg eller ikke?

Hei igjen, siden den forrige tråden ble stengt, må jeg lage en ny tråd der jeg er anonym. SJeg beklager veldig mye til alle admins/moderatorer..Jeg vil bare gi en liten tilbake melding til de som leste min forrige tråd sist gang, denne tilbakemeldingen skal handle om hva jeg gjorde. Skulle ønske dere hadde et kategori der alle kunne poste anonymt om nesten alle temaer. Vær så snill å ikke slett denne tråden innen 12 timer, jeg vil virkelig informere hva jg gjorde og vil høre noen tilbakemeldinger fra dere. Tuusen Takk

Vel, gjennom hele skoledagen, satt jeg å pugga. Jeg var nervøs, om hva jeg skulle velge. Skulle jeg skulke for første gang? Aller først tenkte jeg at jeg burde, men da kom jeg på at jeg kunne prøve å fremføre, uansett hva som gikk galt(Jeg tenkte på hva dere her på forumet hadde sagt). Da timen endelig startet, fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen, veeeldig mye.

Jeg tenkte at jeg kunne si at jeg skulle til tannlegen, men da tenkte jeg at jeg aldri ville ha blitt ferdig med det , hva om han sier at jeg skal gjøre det neste dag? Så så jeg at mange fikk 5ere, jeg tenkte at jeg også kan få en 5er vis jeg bare vil, problemet var forsatt der, det var vannskelig å pugge som stoppa meg hele tida, jeg kunne ikke alt jeg måtte ofte se på stikkordene/manuset når jeg øvde. Hadde jeg kunnet alt perfekt helt utenatt var jeg helt sikker på at jeg ville ha gjort det.

Jeg og 6 andre sa at vi ikke hadde gjort leksa. Lærer'n ble forbanna fordi kun 8(av 30 elever) personer av klassen hadde fremført. De andre hadde selfølgelig skulka. Jeg tok sjangsen på å so at jegi kke hadde gjort leksa. Da sa læreren at vi 6 skulle få sitte igjen etter skole tid(det var de som aldri gjorde lekser som måtte sitteigjen etter skolen, men denne gangen var jeg også med, noe jeg følte var ubehagelig, jeg gjør lekser men denne gangen ville jeg bare ikke si at jeg ville fremføre). Jeg ble driit redd, lurte hardt på hva som skulle skje med oss, skulle vi snakke med rektor? Da skolen endelig var ferdig fikk jeg meg en overraskelse. Det eneste vi trengte å gjøre var å sitte i 20 min å gjøre fremføringa på pc. Jeg hadde jo allerede gjort den så jg sa at jeg hadde gjort den, da sa han(lærern) øv på den. Også gikk han, han sa han skulle komme tilbake om 15-20 min. Selfølgelig gjorde ingen av oss det, vi bare satt og spilte på pcen( Jeg hadde uansett skrevet framføringa). De to andre vennene mine bare gikk, men jeg ble igjen for å unngå at noe skjedde md meg.

Da læreren kom fikk jeg helt sjookkk.Han sa vi skulle fremføre på mandag. Nå må jeg pugge, jeg vil helst ha en 5er, men vis jeg skal ha en 5er må jeg snakke ikke lese. Jeg klarer ikke "å kunne stoffet", hvilke teknikker bruker dere? Vær så snill kom med teknikker på å kunne stoffet. sånn at jeg lett kan snakke om det på mandag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å les igjennom det et par ganger skikkelig sakte, deretter prøver du å snakke til noen om det du har hatt. Pleier å gi lappen til noen skolekamerater når vi øver på skolen, så skal jeg gjenfortelle det som står der samtidig som de har lappen. Da gir de deg respons om hvor mye du kan, og (mest sansynlig) må du vel lese igjennom på nytt, så gjør du dette om og om igjen til du føler at du kan det nogenlunde utenatt. De første gangene bruker man litt tid, men når man har gjort dette et mange ganger lærer man det på 20min, lett! Funker fett for meg ass.

Lenke til kommentar

Hvis det er favorittlaget ditt, burde du jo kunne prate om det i timesvis, uten å følge et spesielt manus. Jeg kan f.eks snakke om server- og nettverk rimelig lenge uten å pugge noe manus på forhånd, nettopp fordi at det er jobben min og ikke minst stoff som interesserer meg.

Lenke til kommentar

Prøv å les igjennom det et par ganger skikkelig sakte,

ALDRI finn på å pugge via lesing vis det ikke fungerte etter andre forsøk.

SPESIELT IKKE når det ikke fungerte første gangen.

deretter prøver du å snakke til noen om det du har hatt.

Anbefaler heller denne.

For meg fungerer det å øve på fremføringen(dårlig, men bedre en pugging via å lese).

Dog, det som fungerer best for meg er å skrive ned på papir med penn.

Vil anbefake å prøve det, det du skal skrive er hvordan du skal lese foredraget, i nøyaktig samme toneart. Problemet er å finne greit papir, grei penn og grei underlag(anbefaler store tynne barnebøker), så finner du deg en sofa, god sittestilling og skriver.

Godt mulig det ikke fungere for deg :(

Tonefallet derimot vil du slite på. Har ingen tips der annet enn å se noen episoder Monthy Python mens du gjentar akksangen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...