nebbdyr Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 En fyr påstår at det er like mye koffein i 1 redbull-boks (0,33cl) som i 13 kopper kaffe. -Da kan ikke den ene kaffekoppen om morgenen hjelpe like mye som folk sier den gjør.. -Selv om du drikker 3-4 bokser redbull (som visstnok tilsvarer 30-40 kopper kaffe) vil du ikke oppleve noen merkbar effekt. Spørsmålet er da; Siden koffeinet i kaffen åpenbart ikke gjør noe spesielt, hvilke andre ingredienser i kaffe er det som gjør deg mer våken og opplagt? Enten er påstanden om koffeininnholdet i én kopp kaffe i forhold til én 0,33cl boks redbull feil, eller så hjelper ikke koffeinet i kaffen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Fra Red Bulls nettsider: «En boks Red Bull® Energy Drink inneholder omtrent samme mengde koffein som en kopp kaffe.» Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Påstanden er feil: http://www.energyfiend.com/caffeine-content-uk-europe-drinks Redbull inneholder ca. like mye eller litt mindre koffein enn vanlig kaffe. Den inneholder dog en del andre ting som skal hjelpe til å holde en våken, så som div. typer sukker. Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 næi dæven hainn, da rotet han andre kisen. Men usansett så er kaffekoppen på morgenskvisten oppskrytt. Takker for alle svar:D Lenke til kommentar
MittParadoX Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 det tar en time før koffeinen virker. kaffe på mårran er ikke oppskrytt, det er en nødvendighet Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Men usansett så er kaffekoppen på morgenskvisten oppskrytt. Det har nok litt med avhengighet å gjøre, både fysisk og psykisk. Jeg MÅ ha en dusj, kaffe og snus før jeg blir menneskelig om morgenen. Får jeg ikke det vil jeg beskrive tilstanden min som grumpy reptil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå