InToRv Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Mandag (Ben/skuldre) Knebøy 3x5 Overheadpress 3x8 Stiffed deadlifts 3x8 Overheadpress hantler 3x 6-8 Tirsdag: Innebandy/cardio Onsdag (bryst/triceps) Benkpress 3x8 Skråbenk hantler 3x8 Dips 3x8 Arnoldpress 3x8 Pushups 2xfailiure Torsdag: Innebandy/cardio Fredag (Rygg/Biceps)) Markløft 1x5 Hantle curls 3 x 6-8 Stang roing 3x8 Chinups 3x10 (med vekt) Pullups 3x10 (med vekt) Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg ser flere potensielle kræsjer. Hvis du er lei 5x5, prøv ut helkropp 2 (3 om du føler at du klarer på mengden) ganger i uka, eller en 2-splitt 3 ganger i uka. Innebandy/kardio kommer til å gå hardt utover nervesystemet ditt. Samme som om du skal trene styrke 5 ganger i uka det du har satt opp nå. Da kan det være bedre med 2 innebandy-økter toppet med en skikkelig styrkeøkt 1 gang i uka. Hvorfor er du lei 5x5? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Lei av å starte hver økt med knebøy, syntes det er litt for få øvelser, så det blir veldig linæret, osv. Har du noen forslag til programmer? Ser problemet med å trene så mye, ettersom jeg har stallet på det meste i 5x5 etter jeg begynte på innebandy igjen, men jeg må nesten ha en trening om dagen, ellers blir jeg sittende og trampe i gulvet resten av dagen Forresten, tirsdag og torsdag er kun innebandy, ikke cardio og innebandy. Endret 8. mars 2011 av PaperWalls Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) prøv denne du, står mer info på linken. http://www.iform.no/forum/index.php/topic,62143.0.html Endret 8. mars 2011 av joakimz Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det ser bra ut. Man MÅ ikke følge et fast program hvis man føler for å snekkre noe selv. Det er helt greit å gjøre det. Du kommer nå til å trene mer muskelvekst og mindre styrke. MEN, det er et greit antall sett og repetisjoner syns jeg. En ting jeg vil pirke på, er at du kunne hatt skråbenk og benkpress annenhver gang istedenfor å ha de på samme dag, da det blir litt mye bryst mtp at du har flere øvelser også. Jeg liker også at du har bygget programmet ditt på baseøvelser som fokus istedenfor tusenvis at isolasjonsøvelser. Jeg sier gå for it. Blir det for mye belastning for kroppen din, så vil du merke det etter få uker. Og ta det heller derfor. Husk at hvis du skal trene 3 ganger i uken, må du sørge for å få i deg nok næring og søvn hver dag. Klarer du ikke det, så kutt ned til 2 ganger. Men som sagt. Det er lov å bygge sine egne program. Liker man ikke 5x5, så liker man det ikke.. Føler det er litt for mye folk her som snakker utfra det de har lest og hørt istedenfor å komme med tips etter erfaring.. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Sier bare; 11 arbeidssett på bryst på onsdag, totalt oppunder 100 reps - avhengig av hvor mange pushups han klarer til failure. Enhver med 2 måneder med noe seriøs styrketrening vet at det bare er latterlig for mye på en slik muskelgruppe. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 DEt er derfor jeg nevnte at det er greit å kutte ut enten benk eller skråbenk, eller variere på dem. Sånn ellers syns jeg at det ser veldig bra ut. Det er faktisk helt normalt å trene med mange reps, og det der er ikke mange reps engang. 3x8 må være en av de vanligeste oppsettene til muskelvekst samtidig som man øker litt i styrke også. Du kan også fint legge til knebøy på en av de andre dagene hvis/når du føler for det. Ikke fast, men etter hvor mye du gidder. Chins og pull ups er vel så og si samme øvelse btw. Trenger de tikke to gnager på en økt Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Om du skal følge det du selv har satt opp her, så ville jeg kanskje inkludert mer bein..? To øvelser er ikke sånn supermye når du tenker over hvor stor muskelgruppe beina er. De tåler en del juling Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Om du skal følge det du selv har satt opp her, så ville jeg kanskje inkludert mer bein..? To øvelser er ikke sånn supermye når du tenker over hvor stor muskelgruppe beina er. De tåler en del juling Vel, 2-3 dager med innebandy er meget hardt på beina, har allerede stagnert på 5x5 i kneybøy flere ganger etter jeg begynte med innebandyen. Takk for gode svar Storken og Babushka! Blir til å gjøre et par endringer. Endret 26. mars 2011 av InToRv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå