Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo Ideapad S10 starter ikke.

Anbefalte innlegg

Lenovo Ideapad S10

Maskinen er ca 1,5 år gammel.

Brukte den her om kvelden og logget da av som vanlig men lot den stå med laderen tilkoblet over natten.

Da jeg skulle starte den neste dag skjedde det ingen ting. Ved nærmere ettersyn så ser jeg at alle lampene i front av maskina lyser når jeg har slått den på og jeg kan høre HD eller noe går for det kommer litt sus innefra maskinen. Men ellers ser det helt døtt.

Har prøvd å koble til en ekstern skjerm men det kommer ikke noe der heller og har også prøvd å starte den med en bootable USB stick i maskinen uten resultat.

Når jeg holder inne av/på knappen en ca 10 sekunder så stopper den. Hører den blir helt stille og lampene slukner.

Er det noen her inne som kan ha noen erfaringer med slikt eller tips så er jeg veldig glad for tilbakemeldinger.

mvh

Svein Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for glimrende tipps. Nå starter maskinen men den greier ikke å laste Windows.

Den kjører Windows XP Home Edition.

Får opp følgende feilmelding under oppstart:

Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

<Windows root>\system32\ntoskrnl.exe.

Installer en kopi av filen og prøv på nytt

Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det?

Eventuelt hvordan jeg kan få installert Windovs på ny? Har ikke disk da det kom ferdig installert på maskinen. Men har registreringsnøkkel på klistermerke under maskinen. Har en del bilde på maskinen som jeg gjerne skulle ha kopiert ut på ett eller annet vis også.

Lenke til kommentar

Om du kan låne en windows-cd av samme type som det som står på lissens-klistermerket, så tror jeg du kan installere det på lovlig vis om du aktiverer med din lissens. For å hente ut bildene må du enten skru ut harddisken og sette i en annen PC med en ekstern HDD-kontroller.

Eller du kan laste ned en linux live-CD (f.eks. Ubuntu) og starte PC-en med CD-en i. Da kan du kopiere bildene over til f.eks. en minnepenn. For at det skal fungere må du brenne CD-en som bildefil, og ikke bare dra over ISO-filen til CD-en.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Maskinen greier å starte det linux programmet som er ferdiginstallert fra leverandøren, men ikke Windows.

Har prøvd den Recovery knappen, men da kjører den en slags lasting av Windows og så stopper allt opp med en svart skjerm med pilen på. Har stått i flere timer nå men ingen fremdrift.

Lenke til kommentar

Ring IBM pc-support på 66 99 84 50.

Morsomt å kunne gjøre jobben sin på Diskusjon egentlig.

Jeg ringte det nummeret men de kunne ikke hjelpe, da måtte jeg ringe et annet nummer og det enerste de kunne si var at jeg kunne sende inn maskinen til reparasjon hos dem. Så det var rett og slett til lite hjelp.

Lenke til kommentar

Ring IBM pc-support på 66 99 84 50.

Morsomt å kunne gjøre jobben sin på Diskusjon egentlig.

Jeg ringte det nummeret men de kunne ikke hjelpe, da måtte jeg ringe et annet nummer og det enerste de kunne si var at jeg kunne sende inn maskinen til reparasjon hos dem. Så det var rett og slett til lite hjelp.

Da har du pratet med noen veldig lite hjelpsomme mennesker, siden det er dem som skal ha support paa Lenovo ThinkPads, ThinkCentre, ThinkVision etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...