jke Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Har nettopp satt sammen den nye pcen min. Jeg tenkte jeg skulle få oppdatert BIOS'en til seneste versjon nå. Har prøvd to forskjelle versjoner som man laster ned fra Asus' hjemmeside. Extracter zip-filen og man får en ROM fil. Jeg restarter så maskinen og starter EZ flash utility fra BIOS. Når jeg deretter navigerer meg til hvor jeg lagret ROM filene og klikker på dem så får jeg meldingen "the selected file is not a EFI file". Jeg har prøvd flere forskjellige plasseringer på hdd i tilfelle den skulle slite med dette. Kan noen være så snill og hjelpe meg med dette? Edit: Jeg mener det er en annen mulighet for å gjøre dette med en bios utility man laster ned fra asus. Står at den skal startes fra DOS, men aner ikke hvordan dette gjøres... Endret 8. mars 2011 av jke Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Legg filen på en CD, DVD eller minnepenn, ikke på en NTFS formattert harddisk. Lenke til kommentar
jke Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Legg filen på en CD, DVD eller minnepenn, ikke på en NTFS formattert harddisk. Takk for svar. Vet du om den må være bootable? Mener å ha lest det et sted. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Den trenger ikke være bootbar om du flasher med EZ flash. Den må bare kunne ses av BIOS så det enkleste er bare å kopiere den til en minnepinne med FAT filsystem. EZ flash har ikke virket fra NTFS volumer før, og jeg tror ikke Asus har forandret det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du må ha den på en USB minnepenn eller plate. FAT er det eneste den kan lese, NTFS gjør den bare forvirret Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Endre navn til 1305.rom (eller noe tilsvarende enkelt) og legge den direkte under c: funket for meg når jeg hadde problemer i alle fall.. Lenke til kommentar
jke Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Det med å legge den på en FAT32 minnepinne virket. Jeg forandret ikke filnavn. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå