Nilsen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Cooler Master har planene klare for året som kommer, vi har sett på de nye kjølerne. Les mer Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Arbeiderne i Kina her hadde kanskje ikke noen arbeidskontrakt, eller noe fast arbeid overhodet. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Den vannkjøleren kan ikke være et endelig produkt enda 0_o Slangeklemmer? Tenk om en er litt uheldig og får et lite røsk i slangen da? Litt av poenget med disse kompakte kjølerene er jo at de er helt forseglet og "plug and play".. Men ellers så kan det virke lovende. :]] Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) slangeklemmer av metall holder mer enn bra nok. Du skal røske ganske kraftig for at det glir av, spesielt om nippelen har sånne ringer. Endret 8. mars 2011 av Dammed Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 En ting jeg ikke forstod... Tok kineserne fri for å feire nyttår og har enda ikke kommet tilbake? De vil komme tilbake i september? Er mulig det er jeg som har misforstått fullstendig her... Den vannkjøleren hadde vært snedig å hatt, men jeg er skeptisk til å installere sånt selv... Ikke SÅ datakyndig, grensen er nådd når jeg skal skifte ut CPU, grafikkort, RAM el. Får vel se om det trengs når det kommer til stykket. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Prisene gikk opp fordi folk ikke kom tilbake etter å ha feiret nyttår (stor greie i Kina). Prisene vil normalisere seg utover mot september. Alt dette gjelder ikke Cooler Master spesifikt, men fabrikkene de og andre produsenter benytter. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Klarer du å bytte CPU klarer du fint å montere vannkjøling. Er ikke noe verre enn at man monterer en blokk på cpu i stedet for en kjøleribbe. Skaper nyttårsfeiringen så stort leveranseunderskudd at prisene blir påvirket i et halvt år? Høres ekstremt ut. Endret 8. mars 2011 av KjellV Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 ser ikke helt greia med den sinsvake utviklingen av kjøling til cpu fremfor gpu. vil gjerne ha flere ferdigvannkjølte gpuer og velge mellom jeg da:) er jo først og fremst der en merker ytelsesløftet i spill ved overklokking? og er det ikke også som regel gpuen som når de svimlende temperaturende oftest? til tunge 3d programmer er det jo greit med en fet cpu kjøler da, så jeg sier ikke at utviklingen bør stagnere helt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg har faktisk høyere temperatur på prosessoren min enn skjermkortene. 480 GTX i SLi havner mellom 50-60 grader full load, mens prosessoren går over dette (har en veldig dårlig klokker, så må peise på med masse spenning for å nå 4GHz+). En annen grunn er nok at det er betydelig lettere å vannkjøle en prosessor, enn det er å kjøle et skjermkort på denne måten (for en tredjeparti produsent som skal lage en lukket og "idiotsikker" løsning). Går man full custom så er alt mulig (og egentlig ikke vanskelig), men jeg har stor forståelse for at produsentene ønsker å se på cpu i første omgang. En felles kjøler for bortimot alle prosessorer er jo et enkelt produkt å selge. En slik løsning for ett bestemt skjermkort vil være mye vanskeligere. Da må dem ha forskjellige versjoner for hvert eneste kort. Samt at det er mye enklere for Ola Dunk å bytte prosessorkjøler, enn det er å demontere et 4000-5000,- skjermkort for å montere vannkjøling på det. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Vi har jo svindyre Coolit Omni, om du er intr etter noe lignende for skjermkort: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå