Gå til innhold

Den store visumtråden

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke relevant for denne tråden, beklager hvis jeg tråkker noen på tærne her.

Leste for en tid tilbake om en som hadde besøkt Tajikistan, tror det sto at han fikk visum ved ankomst.

Finner ikke igjen tråden, men vet noen hvem som flyr til Dushanbe? å om de fortsatt praktiserer Visa on arrival?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var jeg som var i Tajiksitan, fikk visum ved annkomst, tar litt tid, en del papir arbeid. jeg fløy ditt med AirBaltic via Riga.

vet ikke om man får visa on arrival mere, jeg var der i 2010

fantastisk land, helt nydelig natur(norsk natur er ingen ting i forhold) men veldig mye korupsjon med politi og militær. skal du inn i Pamir området trenger en ekstra tillatelse som tok litt tid og få tak i, i Dushanbe.

Lenke til kommentar

det var jeg som var i Tajiksitan, fikk visum ved annkomst, tar litt tid, en del papir arbeid. jeg fløy ditt med AirBaltic via Riga.

vet ikke om man får visa on arrival mere, jeg var der i 2010

fantastisk land, helt nydelig natur(norsk natur er ingen ting i forhold) men veldig mye korupsjon med politi og militær. skal du inn i Pamir området trenger en ekstra tillatelse som tok litt tid og få tak i, i Dushanbe.

Heisann, takker for svar.

Fant ikke noe med AirBalitc til Dushanbe, får vel ta en telefon til reisebyrået, de har vel noe bedre søkemotorer?

Visum burde være en smal sak, Visumservice.no burde vel ordne den saken, så sant det ikke er visa on arrival?

Lenke til kommentar

ser at air baltic ikke flyr ditt lenger. hvis du søker om visum husk og be om og få GAB0 permit også. det sparer deg mye tid om du skal opp i fjellene.

hvordan har du tenkt og reise rundt? er ikke veldig mye lokal trannsport. jeg sykkla rundt i landet puss kyrgystan (fikk visumet på 1 dag i Dushanbe) absolutt alle andre turister jeg møtte hadde også sinn egen trannsport i form av sykkel eller motorsykkel

Lenke til kommentar

ser at air baltic ikke flyr ditt lenger. hvis du søker om visum husk og be om og få GAB0 permit også. det sparer deg mye tid om du skal opp i fjellene.

hvordan har du tenkt og reise rundt? er ikke veldig mye lokal trannsport. jeg sykkla rundt i landet puss kyrgystan (fikk visumet på 1 dag i Dushanbe) absolutt alle andre turister jeg møtte hadde også sinn egen trannsport i form av sykkel eller motorsykkel

Jeg reiser som regel på lykke å fromme, men når det er snakk om litt spesielle destinasjoner pleier jeg som regel å gjøre litt research med tanke på severdigheter å transport.

Hva er GAB0 Permit? Kunne jo Googla det men :)

Lenke til kommentar

serverdighetene i Tajikistan er naturen.

GABO permit er en tillatelse man må ha får å reise inn i fjell områdene, det vil si hele øst delen av landet.

når man nærmer seg grensen med afghanistan (men er mindre enn 10m fra afghanistan, i mange hundre KM) er det checkpoints og en del militær som skjekker passet, visum og GABO permit. Militæret er ekstremt kurrupte, de rev i stykker passet mitt, pga jeg ikke ville betalte 200dollar får å passere et checkpoint, enedte med jeg satt 5 timer i avhør når skulle inn i kyrgysztan, fikk et maskin gevær mot hodet flere ganger.....

det er INGEN vitsi og dra til tajiksitan uten og dra opp i fjellene.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

noen som har erfaring med dobbelt visum til russland?

Multi-entry? Om du bare reiser nok gir de deg multi-entry når de begynner å bli lei av å behandle visumsøknadene dine ...

det er INGEN vitsi og dra til tajiksitan uten og dra opp i fjellene.....

Enig. Plagsomt enig. Har hatt en del turer der det eneste jeg har gjort er å ankomme midt på natten, ende opp på hotellet 6 om morgenen, rett i møter kl 9, rett fra middag til flyplass og ny avgang midt på natten. Teori: alle land som slutter på «-stan» har hovedsteder det er greiest å stå over, enten fordi de er voldelige eller fordi de er heslige.

Noen som har erfaring med å skaffe seg visum til Aserbajdsjan? Ser ut til å ha omtrent samme opplegg som Russland, men ambassaden ligger jo i Stockholm. Hvor lang tid tok det?

Ganske lignende prosedyre, men litt lavere Ordnung muß Sein-faktor etter mitt (begrensede) inntrykk. Tipper det tok 10 dager for min del.

In other news: ganske happy med å knapt ha vært innom en flyplass siste tre-fire månedene, og å kun ha kommet over kyrillisk i skjønnlitteratur ...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ser at mange av websidene til den konsulære seksjonen til den kinesiske ambassaden nå bare viser "Sorry, the page you requested cannot be found." Det ikke er så enkelt å finne ut av søkeprosessen lengere.

Er det noen som husker hvor mye man betaler for et singel entry visum, i hvilken valuta og hvordan skal de ha betalt?

Lenke til kommentar

Har bare et dumt spørsmål som jeg kunne ønske bekrefta:

Når jeg har gått igjennom ESTA søknaden for å dra til USA og fått authorizaton approved, og pengene har blitt trukket fra konto. Er da alt i orden, er det noe mer som må gjøres før avreise?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor stor er sjansen for å ikke få tillatelse til å komme inn i USA med godkjent ESTA?

Vil det pirkes på om man kun har fartsbot med forenklet-forelegg?

Skal søke om ESTA nå, med planlagt innereise en gang i høst. Er litt bekymret for å sløse bort dyre flybilletter og plutselig bli nektet inngang.

Lenke til kommentar

Hvor stor er sjansen for å ikke få tillatelse til å komme inn i USA med godkjent ESTA?

Vil det pirkes på om man kun har fartsbot med forenklet-forelegg?

Skal søke om ESTA nå, med planlagt innereise en gang i høst. Er litt bekymret for å sløse bort dyre flybilletter og plutselig bli nektet inngang.

Grensen går visst mellom bot og forenklet forelegg, men du kan jo kontakte ambassaden for å sjekke det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1461882

Lenke til kommentar

noen har erfaring med turist visum til Pakistan? vurderer strekt en tur ditt i oktober, og reise Karakoram Highway og i områdene rundt,, når jeg var i Iran for noen månder siden nå møtte jeg en del vestelige som kom fra pakistan og alle skrøtt av gjestfriheten og naturen der

ser på visumservice at de krever:

Bookingbekreftelse for fly

Brev fra arbeidsgiver eller skole som bekrefter at vedkommende er ansatt/student

Letter of Introduction som beskriver hva man skal gjøre i Pakistan

En av alternativene under:

Invitasjon fra privatperson (må inneholde kontaktinformasjon, må være signert og kopi av gyldig legitimasjon for inviterende part).

Hotellbooking

mens på Pakistans amassade hjemmeside er ingen av tingene over nevnt som nødvendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...