Atmosphere Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Kan jeg reise fra Texas over grensen til Mexico på dagstur bare for kødd, med ESTA-"visum"?Det burde gå greit, men de sjekker om det er "visa run" for å få en ekstra periode i landet. Supert! Takk for svar. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Jeg skal til Ecuador og Peru i august. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg få 90 dagers turistvisum i begge disse landene. Kan jeg da reise til Ecuador først, være der i oppimot 90 dager, for så å reise til Peru og være der i 90 dager? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Ser at India har et konsulat i Trondheim og Bergen, er det mulig å levere visasøknader til de eller kun til ambassaden i Oslo? Og gjelder det samme med at søknaden må sendes maks tre måneder før returdato? Står at det er mulig å sende med post, men er det mulig å møte opp der for å levere, men få det sendt per post tilbake? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Jeg skal til Ecuador og Peru i august. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg få 90 dagers turistvisum i begge disse landene. Kan jeg da reise til Ecuador først, være der i oppimot 90 dager, for så å reise til Peru og være der i 90 dager?Det er to separate land så det burde gå greit, men pass deg for å reise frem og tilbake da det kan sees som et "visa run", altså en snartur i utlandet for å få 90 dager til. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Hei Jeg skal til Ecuador og Peru i august. Dersom jeg har forstått det riktig kan jeg få 90 dagers turistvisum i begge disse landene. Kan jeg da reise til Ecuador først, være der i oppimot 90 dager, for så å reise til Peru og være der i 90 dager? I Peru får du turist VISA opptil 180dager i året, de stempler passet og VISAet på flyplassen med 30/60/90 eller 180dager, de er ikke så nye med antall dager på stemplet, i fjor fikk jeg 90dagers VISA 7 ganger, så totalt 630dagers VISA totalt De gir 90dagers automatisk, så skal du være der i over 90dager, så spør om 180dagers så ordner det seg lett :-) Endret 23. januar 2012 av Salior Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Håper noen kan hjelpe meg med visum til Russland På ambassadens sine hjemmesider står det at søknad om turistvisum skal inneholde # Standard bekreftelse (underlagsdokumenter) fra et hvilket som helst autorisert russisk reisebyrå registrert i Russlands utenriksministerium. Bekreftelsen må inneholde søkerens fulle navn, fødselsdato, passnummer, inn- og utreisedato, reiserute, reisebyråets registrerings- og referansenummer, offisielt stempel og underskrift av en autorisert person. Kun hotellreservasjon er ikke nok for å få turistvisum. Hele hotelloppholdet må være forhåndsbetalt før man søker om visum. Regner med at jeg tar kontakt med hotellet også ordner de det, de er vel vant med prosedyren. Ulempen er at jeg må betale før jeg har visumet i boks, men det er vel bare sånn det er. Får jeg originalen i posten, eller på epost som jeg må skrive ut ? Og i tilleg # Turistvoucher utstedt av et autorisert reisebyrå som inneholder søkerens fulle navn, fødselsdato, passnummer, inn- og utreisedato, navn på russisk turistselskap som tar imot søkeren og bekreftelse på at hele oppholdet i Russland er betalt. Hva i alle dager er dette, syns det er akkurat det samme som forrige papir ? Er det hotellet i Russland som ordner med dette også ? Siste spørsmål, noen med erfaring fra Visumservice/Visumexpert og lignende? Fristende å slippe alt maset, men samtidig er det dyrt. Også vet jeg ikke helt om jeg kan stole på slike nettsider Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det er 2-3 år siden jeg gikk gjennom styret med visum til Russland. Kommunikasjon til og fra hotellet gjøres vanligvis på fax. Kun dyrere hoteller tar på seg jobben med visum og det er derfor Moskva regnes som verdens dyreste by for reisende. De har selvsagt opplevd at mange som får hjelp med visumet og så ikke dukker opp så derfor vil de gjerne sikre seg med ved å få tilsendt så mye info og fotokopier av forskjellige dokumenter at de fleste bør reagere og lure på om de holder på med identitetstyveri. Det er gode grunner til at folk er villige til å betale godt for å få ordnet visum til Russland. 1 Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Takk for svar Men jeg skjønner ikke, hotellet må vel sende deg de nødvendige papirene for at du i det hele tatt kan kunne søke. F eks tenker jeg de hotellene du finner på Norwegian, Expedia og slikt (skal ikke til Moskva btw). Det må man jo neste vite før man betaler oppholdet Husker du ca hvor lang tid det tok fra du leverte papirbunken i Oslo til du kunne hente de ? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hvor lang tid burde man regne med at det tar å få visum til Kina? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bor du i Oslo? Eller må du bruke visumservice eller lignende? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Bor ikke i Oslo, men ikke mer enn en times tid unna. Tenkte jeg skulle ta en tur en dag på ambassaden. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Tror de har sluttet med ekspressvisum, så du må nok beregne 4 arbeisdager ihvertfall. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Åja, ikke mer. Da burde det jo holde i massevis å ordne det en måned før. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det bør nok gå helt fint ja. Brukte 10 arbeidsdager fra jeg sendte det inn til jeg fikk det tilbake i posten med visumservice. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 På skjema "V.2011A" ber den kinesiske ambassaden under punkt 4.2 om "Have you ever visited other countries or territories in the last 12 months? If ‘yes’, please specify date, name of countries or territories and purpose of the visits." Det vil bli en svært lang liste, som i alle fall ikke får plass på skjemaet. Noen forslag til hvordan man skal forholde seg til dette punktet? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) På skjema "V.2011A" ber den kinesiske ambassaden under punkt 4.2 om "Have you ever visited other countries or territories in the last 12 months? If ‘yes’, please specify date, name of countries or territories and purpose of the visits." Det vil bli en svært lang liste, som i alle fall ikke får plass på skjemaet. Noen forslag til hvordan man skal forholde seg til dette punktet? Jeg skrev veldig lite og hadde akkurat plass (skrev for hånd). Men enten kan du gamble på at de ikke sjekker å bare skrive opp ett par land, eller så skriver du bare "Se vedlegg", også legg ved et A4 ark der du skriver opp alle landene med datoer du har vært i. Står helt øverst: "t. If there is more information to declare, please type on a separate sheet." Endret 7. april 2012 av -Sindre Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Driver på å fylle ut visumsøknad til India nå og står fyll inn "countries you have visited in last 10 year" og det er vel rundt 40 stykker, men etter å ha fylt ut 11, kommer det opp maks antall land oppnådd, hva skal man gjøre da? EDIT: Og angående bilde, holder det å printe ut ett (som oppfyller kravene) på vanlig ark eller må du bruke fotopapir? Endret 10. april 2012 av -Sindre Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Driver og fyller ut visumsøknaden til Kina nå. Spurte hotellet om de sendte ut invitasjoner, og fikke et dokument med en bekreftelse på oppholdet. Gjelder det som invitasjon, eller må jeg skrive hva jeg har tenkt til å gjøre der osv. fortsatt? Og hvor mange familiemedlemmer må jeg føre opp på major family members? Foreldre og søsken? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 noen som har erfaring med dobbelt visum til russland? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Driver og fyller ut visumsøknaden til Kina nå. Spurte hotellet om de sendte ut invitasjoner, og fikke et dokument med en bekreftelse på oppholdet. Gjelder det som invitasjon, eller må jeg skrive hva jeg har tenkt til å gjøre der osv. fortsatt? Og hvor mange familiemedlemmer må jeg føre opp på major family members? Foreldre og søsken? Tipper det holder, men er ikke sikker. Tror jeg førte opp foreldre og søsken ja. Var vel ikke så altfor mange plasser så vidt jeg husker, så kan jo ikke være noe mer ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå