Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvordan får jeg tak i Isabella? Er 10 timer inn i spillet, og har ennå ikke sett henne. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvordan får jeg tak i Isabella? Er 10 timer inn i spillet, og har ennå ikke sett henne. Etter hva jeg leste så må du gå til The Hanged Man i act 1 når du ikke har noen quests der. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 wtf er det med item restrictions? Er det sååå vanskelig å balansere itemisation? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 wtf er det med item restrictions? Er det sååå vanskelig å balansere itemisation? http://www.dragonagenexus.com/downloads/file.php?id=2143 Vær så god. Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 wtf er det med item restrictions? Er det sååå vanskelig å balansere itemisation? Det er en forenkling av spillet, hvor du kan oppgradere armor på dine companions ved å finne unike biter rundt omkring. Gjør det lettere, uten at du trenger å sette deg noe særlig inn i utstyret til dine følgesvenner. Er vel noe av det BioWare har fått kritikk for. Forenkling av spillet for å nå en større målgruppe 1 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Pokker, er vel for sent å hente Isabella når man er ferdig med act 2.. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 wtf er det med item restrictions? Er det sååå vanskelig å balansere itemisation? Det er en forenkling av spillet, hvor du kan oppgradere armor på dine companions ved å finne unike biter rundt omkring. Gjør det lettere, uten at du trenger å sette deg noe særlig inn i utstyret til dine følgesvenner. Er vel noe av det BioWare har fått kritikk for. Forenkling av spillet for å nå en større målgruppe Jeg får litt følelsen av at trenden med forenkling ofte egentlig er en konsekvens av at utvikleren vil forenkle sitt eget arbeid. En annen ting som jeg synes er litt iffy med DA2 er at EA vil selge DLC fra slippdato. Dette tar jeg ærlig talt som en fornærmelse. Hadde DLC'en vært f.eks. en ekspansjon med nye områder, eventyr og mye nytt innhold, så hadde jeg hatt større forståelse. Men, såvidt jeg kan se, så dreier det seg om å laste ned companions og og annet småtteri, som burde ha vært en del av spillet i utgangspunktet. For å sitere Rock Paper Shotgun: "that entire chunks of plot, quests, characters and abilities are being deliberately designed in order to not include them in the game just seems like a “fuck you” to the customer. Before DLC was an option, such content would either be artificially held back until it was really too late for people to have it for their first play of the game, or more likely just be contained in the game. Now it’s dangled in front of us, with no other message than, “Sure, you can spend only the £35/$50 on this game, but look what you won’t have.”" For å ikke klage for mye, så synes jeg selve motoren i spillet virker veldig solid. Kjappe lastetider og grafikken er ikke så verst. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Pokker, er vel for sent å hente Isabella når man er ferdig med act 2.. Er nok smart å gjøre alle secondart/companions/rumor/side quests før du gjør alle main quests. Og, ikke drep fyren med havna (lederen til noen) før du gjør et quest med han! Jeg drepte han i "Finders Keepers" med ett uhell da spillet pekte at objective var der.. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg er omtrent 20 timer inni spillet og må si jeg har litt blandede følelser. På den ene siden digger jeg det nye kampsystemet, slåssinga har blitt mye mer engasjerende og spennende, uten at det har gått utover den taktiske dybden i det hele tatt. Jeg bruker fortsatt masse tid på å skreddersy tactics, forskjellen er at det faktisk er gøyalt å faktisk spille spillet denne gang. Folk som kritiserer denne delen av spillet er etter min mening bare sta, og opphengt i fortida. Det som derimot skuffer litt mer er oppbygningen til spillet. For det første er det rett og slett alt for mange, og ensformige sideoppdrag. Det er helt håpløst for meg å huske hvorfor jeg dreper akkurat denne banditten, eller hvorfor jeg løper gjennom denne grotta, takket være en helt ubrukelig quest log som er så kryptisk at ingen av oppdragene klarer å gjøre et inntrykk på meg. Det er som de bare har stappet inn haugevis av oppdrag bare for å ha de der. Etter min mening tar også hovedhistorien alt for lang tid å komme i gang. Jeg er omtrent midtveis i akt 2, og til nå har jeg ikke opplevd noe mer spennende enn Deep Roads-ekpedisjonen, og jeg hata disse gruvene i det første spillet. Resultatet er et spill som har svært sterke enkeltelementer, og som er bra på det tekniske nivået. Men til tider føler jeg at jeg spillet et grinde-MMO-spill, og ikke et opprivende og involverende rollespill av vanlige Bioware-kaliber. Håper og tror at The Witcher 2 vil bli det største rollespillet i år. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Nei, Skyrim blir det største rollespillet i år. Ellers må jeg si at jeg virkelig likte historien og måten den ble fortalt på. De fleste RPG-historier er av episk karakter, det var litt befriende og interessant å få servert noe litt annet også. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg vil faktisk si at det er litt morsomt med den glitchen selv. Mye mer variasjon i hvordan jeg tar ned en fiende nå, enn den vanlige "poke`inga". Elsker denne armor-ability`ene mage`ne har. Anders ser helt rå ut med denne sammen med Justice i fullt sving i seg. Lurer forsatt litt på den bug`en når det kommer til Deep Road. Fikk ikke starta Deep Roads forrige gang med Mage. Nå har jeg gjort akkuratt de samme questene, og fikk starta Deep Roade med warrior. Hvilken armor-ability snakker du om? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hver mage, kanskje dog ikke Bethany har en ability i earth-treet som er slik. Det er Rock Armor som tåler mer selvfølgelig enn vanlig armoren/klærne for mage`s i partyet. Så egentlig kult ut de første gangene. Men nå virker det litt lame. Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Da har jeg et spørsmål, som gjelder friendship og rivalry. Ifølge nettsiden http://dragonage.wikia.com/ så gjelder dette: Developing the relationship gauge to +100 in either direction will lock it in at that point, preventing you from decreasing the gauge. At this stage, further relationship alterations are disabled and that companion will be completely dedicated to working with Hawke as either a friend or rival. It will also unlock a special ability on a talent tree unique to the relevant companion (except for Bethany or Carver, who do not have specializations). "Problemet" mitt er at dette låses opp lenge for meg lenge før "telleren" når frem til den ene siden? Så jeg har vennskap med en karakter, ikke 100%, men får effekten av det allikevel? Det er jo også en achievement som går på å få 4 medlemmer over til enten venn eller rival, hvor mye over på forholds-baren må telleren være for å få den? Og blir Bethanys vennskap tatt med i betraktningen når hun ikke er med i følget ditt lenger? Endret 11. april 2011 av PolarCow Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Du må gjennom visse "checkpoints" for å låse det videre opp. Deres personlige oppdrag er med på dette, om jeg husker korrekt. Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Har runda spillet nå , bruke ca 120 timer på det sammenlagt. Digga det Hva jeg synes var litt MEH var at alt foregikk i kirkwall , nesten , og questne ble ganske like etterhvert. Elsket varjasjonen i 1ern. Og derfor har jeg kjøpt den med alt av expansions od dlc og skal runde den igjen Så ja, likte historien i 1ern mer igrunn. Var mye mer "drevet" etter sviket til forbanna arl howe. Pluss at jeg ikke helt likte at historien ble fortalt av varric. Synes "her og nå" -type historie er best. Må også nevne at spillet var noe av det mest utfordrende jeg har vært borti av spill. Jeg spilte på nightmare , og i starten dvs act 1 og 2 , slet jeg hardt med random bander. Satte opp vanguard oppsett på min warrior som ble til slutt ganske overlegent.Brukte sånn ca EN TIME real time , sammenhengede , på å ta Stone Wrath eller hva bossen i deep roads het. Det var rett og slett en sinnsyk kamp. Vanskeligste bossen i spillet , lett. Gjorde sånn ca alt det gikk an å gjøre av quests. Utenom det å ødelegge alle bøkene. Jeg leste den første og fant ut i etterkant at jeg da ikke kan spawne demonet. Hvis jeg runder det en gang til blir det som en blood mage. Lurer på åssen historien forandrer seg da. Endret 14. april 2011 av asad Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Den forandrer seg egentlig ikke så veldig mye, iallefall ikke i forhold til om du spiller en hvilken som helst mage. Og selv når du spiller vanlig mage er det bare et fåtall templars som i det hele tatt reagerer på at du springer rundt i badekåpe, med stav på ryggen. Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Den forandrer seg egentlig ikke så veldig mye, iallefall ikke i forhold til om du spiller en hvilken som helst mage. Og selv når du spiller vanlig mage er det bare et fåtall templars som i det hele tatt reagerer på at du springer rundt i badekåpe, med stav på ryggen. Tenkte i forhold til non-mage karakter. Blir nok en stund til jeg orker å traske meg gjennom kirkwall igjen tror jeg. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 120 timer ....?! Og jeg som var dritlei når jeg runda det etter å ha spilt 40 timer. Godt vi er forskjellige Ble egentlig nokså skuffa av hele greiene. Som jeg har skrevet tidligere, behold det nye kampsystemet og den fine grafikken. Men vi trenger en mer fengende historie, større spillområder og fremfor alt: Færre, men bedre sideoppdrag, med mye mer variasjon. Blir nok Witcher 2 som blir årets rollespill for min del. Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) 120 timer ....?! Og jeg som var dritlei når jeg runda det etter å ha spilt 40 timer. Godt vi er forskjellige Ble egentlig nokså skuffa av hele greiene. Som jeg har skrevet tidligere, behold det nye kampsystemet og den fine grafikken. Men vi trenger en mer fengende historie, større spillområder og fremfor alt: Færre, men bedre sideoppdrag, med mye mer variasjon. Blir nok Witcher 2 som blir årets rollespill for min del. Må si meg helt enig i alt du skrev. Sånn i etterkant av å ha spilt det. Var jo enfantastisk reise der og da , men må inrømme jeg er glad vi har Origins tigjengelig. Jeg har bare runda det en gang , uten noen expansions , så jeg ser veldig fram til å runde det igjen! Flere områder er absoultt et must. Elsket å besøke dvergene , elfene og alle de andre stedene i ferelden. Og bedre sideoppdrag. Jeg ser aller mest fram til Skyrim , men jeg vet jeg kommer til å elske the witcher 2. Endret 17. april 2011 av asad Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Har spilt i alt 9 timer ca. Er ikke akuratt gøy, men har ingenting imot spillet enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå