Gå til innhold

Dragon Age 2 - Generelt snikksnakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har som regel meg selv som tank/berserker (weapon and shield) og enten Fenris eller Avaline som tank/dps nr. to. Deretter har jeg Varric som rogue og Anders som healer/mage dps. Hans elemental offfensive magic er jo sinnsyk, og fiendene med kort HP-bar faller som fluer før jeg når bort til dem.

Lenke til kommentar

Paserte der 20 timer in-game :p

Btw Ai'en er helt ubrukelig ><

Har ikke hatt en eneste fight hvor tanken min ikke har gått mot taktikken min og bare løpt inn og drept seg selv

OG vist noen av dem bruker en slags AOE så må jeg jo manuelt ta dem alle ut av den... noe som ALTID gjør at noen av mine dør

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt gjennom DA2. Et spill hvor jeg forstår, og for det meste er enig, i en god del av kritikken som spillet har fått, men som jeg likevel storkoste meg med. Jeg likte svært godt historien og måten den ble fortalt på, jeg likte også flere av karakterene, og måten dine valg fikk konsekvenser i spillet. Kampene var intense, underholdende og svært enkle. Sluttkampene synes jeg var litt skuffende (og en av dem forsto jeg ikke helt vitsen med). Spillet var definitivt forenklet kraftig fra Origins, og kan som RPG ikke måle seg med det. Men likevel et spill som jeg fant underholdende og interessant. Blir spennende og se hva BioWare kommer med neste gang.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på om du foretrekker "Redd verden" scenarioet eller "personlig suksess" scenarioet.

DA:O er Redd Verden, mens DA2 er Personlig suksess.

Synes den klarte det passe greit jeg, selv om jeg nesten må si at personlig syntes jeg Bioshock 2 hadde en mye mer gripende historie.

Hvilket viser at smaken er som baken, nok en gang. De fleste mener jo at Bioshock 2 var mye mindre engasjerende enn Bioshock 1.

Eneste måten du kan finne ut om historien er god eller dårlig er å spille det selv.

Lenke til kommentar

Tja, vil jo ikke si at DA2 er mye "personlig suksess". Act 1 er sant og visst nok om deg selv og familien din, for å etablere deg i byen og få plass til å bo der. Men Act 2 og utover er din kamp for å rette opp ting i Kirkwall, og finne ut hva det er som foregår bak kulissene.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt historien i DA2. Den var annerledes og mindre episk, som andre også har nevnt. Det var mindre "redd verden", og mer "ordne opp i lokalpolitiske forhold". Siden de aller fleste RPGs handler om å redde verden i episk skala, så synes jeg dette var et friskt pust som jeg satte stor pris på.

Lenke til kommentar

Ang søster eller bror i Deep Roads:

Du mister personen i act 2. Under Deep Roads-turen, blir personen infisert av "corruption", og du har to valg. Om Anders er med, kan du ta med søstra/broren til noen Wardens som er i nærheten, slik h*n blir medlem av the Gray Wardens. Hvis du ikke har med Anders, må du drepe h*n. Som Gray Warden møter du h*n igjen på slutten av Act 2 når mange ting går til... helvete... :p

Ikke at det hjelper å la h*n være igjen hjemme. Søstra blir tatt for å være magiker og blir innestengt i magi-tårnet (møtes igjen i act 3 når alt går til h...), og broren blir frivillig Templar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...