Gå til innhold

Dragon Age 2 - Generelt snikksnakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du redd for edderkopper? Kan sikkert ordne med en reskinning til deg. Hvordan stiller du deg til små pusekatter?

Blir litt vanskelig på PS3-versjonen, ikke sant?

Men har nettopp googlet problemstillingen litt og har funnet ut at Bioware ikke har redusert på edderkopp-problemet, snarere tvert imot.

De siste årene har jeg spilt mange spill med edderkopper, de verste eksemplene Dragon Age: Origins, Castlevania: LoS og Darksiders. De to sistnevnte ga jeg bort etter en gjennomspilling, selv om jeg syns begge var veldig gode spill.

Edderkopper går greit(egentlig ikke) så lenge de er små, men når de blir store som hester eller enda større som i Darksiders, da syns jeg ikke det er morsomt lengre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arachnophobia

Dette syns jeg utviklerne burde ta hensyn til, men man kan jo ikke forlange all verden heller.

Er alltid noen som er redde for ett eller annet, kan ikke ta hensyn til alt, sikkert noen som ikke takler spill med levende døde, sikkert religiøse som ikke takler spill med magi i osv osv osv. Skjønner at det er kjipt for dem det gjelder men det er nå engang sånn det må være.
Lenke til kommentar

Er du redd for edderkopper? Kan sikkert ordne med en reskinning til deg. Hvordan stiller du deg til små pusekatter?

Blir litt vanskelig på PS3-versjonen, ikke sant?

Men har nettopp googlet problemstillingen litt og har funnet ut at Bioware ikke har redusert på edderkopp-problemet, snarere tvert imot.

De siste årene har jeg spilt mange spill med edderkopper, de verste eksemplene Dragon Age: Origins, Castlevania: LoS og Darksiders. De to sistnevnte ga jeg bort etter en gjennomspilling, selv om jeg syns begge var veldig gode spill.

Edderkopper går greit(egentlig ikke) så lenge de er små, men når de blir store som hester eller enda større som i Darksiders, da syns jeg ikke det er morsomt lengre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arachnophobia

Dette syns jeg utviklerne burde ta hensyn til, men man kan jo ikke forlange all verden heller.

Er alltid noen som er redde for ett eller annet, kan ikke ta hensyn til alt, sikkert noen som ikke takler spill med levende døde, sikkert religiøse som ikke takler spill med magi i osv osv osv. Skjønner at det er kjipt for dem det gjelder men det er nå engang sånn det må være.

Det er jeg enig i. Men det hadde ikke skadet med en måte å forandre edderkopp-modellen til noe annet, feks i DAO fantes det vel en mod laget av Bioware der man kunne forandre alle edderkoppene til noe annet, husker ikke hva det var, øgler eller noe sånt. Men dette var kun til PC, naturligvis.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man skal le av dette, jeg har selv edderkoppforbi og kan slite med edderkopper i spill. For meg går det som regel greit i DA2 fordi jeg synes edderkoppene ser ganske urealistisk ut. Men jeg skvetter og synes det er ubehagelig om jeg sloss midt i en edderkopp pit, snur og vender på kamera og plutselig ser masse vinklede ben komme inn i bildet.

Lenke til kommentar

Hvis du pauser spillet (eller finner et bilde av en edderkopp), vet at den er på skjermen, snur deg vekk eller lukker øynene. Klarer du å ta på skjermen?

Har ikke lyst å prøve egentlig. Men hjernen/underbevisstheten min er klar på at edderkoppene kan komme ut av skjermen når som helst for å angripe meg.

Edit: Heh, er det bare meg eller har du skiftet avatar? Kan si så mye at den ikke er særlig skremmende, med tanke på hvor lite bildet er og at den aktuelle edderkoppen er i ro, i motsetning til de i DA2.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Ler på ingen måte av det. Syns bare irrasjonalitet er litt fasinerende.

Men det virker jo absolutt som om løsningen på problemet er å skifte til PC. Blir litt mange fobier for spillutviklere å ta hensyn til. Arachnofobi, klaustrofobi, agorafobi, chromatofobi, nyctofobi osv.

Edit: Okei :) avataren var bare et eksperiment.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Ler på ingen måte av det. Syns bare irrasjonalitet er litt fasinerende.

Men det virker jo absolutt som om løsningen på problemet er å skifte til PC. Blir litt mange fobier for spillutviklere å ta hensyn til. Arachnofobi, klaustrofobi, agorafobi, chromatofobi, nyctofobi osv.

Nåja, vil si at araknofobi skiller seg ganske mye ut der. Og jeg skjønner ikke hvorfor i all verden man skal ha de enorme edderkoppene over alt for? Det er jo ikke sånn at man ser enorme fluer eller øyenstikkere i så mange spill, hvis noen i det hele tatt.

Er det for å hedre LotR eller? Ikke vet jeg, men syns ærlig talt det er utbrukt klisjé. Så er jeg naturligvis farget av min "irrasjonalitet".

Og å skaffe seg en spillerig bare for DA2 er uaktuelt. Da dropper jeg like godt hele ruklet.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Nesj, svære edderkopper er kanskje en litt søkt fiende, det kan jeg være enig i.

Poenget mitt er uansett at man kan være redd for stort sett alt i spillet. Ulver, demoner, bjørner, zombier, drager, krokodiller, fugler, hester.

Lenke til kommentar

Nesj, svære edderkopper er kanskje en litt søkt fiende, det kan jeg være enig i.

Poenget mitt er uansett at man kan være redd for stort sett alt i spillet. Ulver, demoner, bjørner, zombier, drager, krokodiller, fugler, hester.

Tror alt dette er forsvinnende små mengder av befolkningen som er redde for. Dessuten er ikke en fobi det samme som å "være redd for noe".

Lenke til kommentar

Jeg forstår Only Chaos godt. Klarte ikke å spille Fallout 3 pga de gigantiske, ekle skorpionene. Husker jeg kom inn i en hule full av skorpioner. Løp og løp og ante ikke hvor jeg skulle. Verste øyeblikket mitt i spillhistorien. Var på gråten etterpå. Hadde jeg vært smart hadde jeg skrudd av spillet med en gang :(

Lenke til kommentar

Kjører mye den samme sammensetningen som Slimda. Meg selv med 2hander, Anders som healer. Han gjør seg godt når du speccer i Anders sine unike skills som gjør at han har en healingaura og gruppehealing. 2 Effektive heals, med andre ord, og en substained mode som øker regen:D Nærmest et must. Etter det så har jeg tung DPS som sistevalg. Går mellom Merrill, Varric og sjørøverdama xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...