FBI21 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Historien er altfor svær/liten til at jeg har oppdaget den. Hjemmet ditt ble ødelagt og du reiser til ett annet sted og blir helten der tror jeg. Dialogen er tullete, samme er AI'en. Var i ett quest med en dame fra 'den hengte mannen' elns. Kom der hun var, så kom det 10+ idioter og ville drepe meg. Hun bare stod der. Da jeg hadde drept dem, prata hun som om de aldri hadde vært der.... Godt jobba EA! Tullinger...... Combat er grei etter at du har spilt litt. Ræva tutorial imo. Men fant da ut av det etter 3-4 timer.. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg har altså kommet omtrent halvveis i spillet, og mitt inntrykk, Aurvan, er som følger: Historie: Veldig annerledes enn i Origins. I stedet for å "redde verden" er denne historien mer mundan, og handler mye om din karakters utvikling fra en nobody til en innflytelsesrik person i byen Kirkwall. Mange reagerte på dette, noe jeg kan forstå, men for min del er det bare en frisk pust. Alle andre RPGs handler om å redde verden, det er oppfriskende og interessant å ha noe annet å forholde seg til. Dialog: Interessante dialogmuligheter, synes jeg. Det er lagt opp til et dialoghjul temmelig likt det i ME-serien. Her kan du nå også komme med vittige bemerkninger i tillegg til å være god eller slem. Combat gameplay: Kampene er veldig kjappe og actionpreget. Det er lite tid til å tenke taktisk, og på Normal er det heller ikke nødvendig. Spillet er mye enklere enn Origins etter min mening, og på 15 timer har jeg bare dødd i to kamper. Balanse: Noe ubalansert. Min mage er helt så overpowered at det nesten er latterlig. Jeg som warrior kan hakke løs på en motstander uten at det viser på hans HP, mens min mage kan kaste en spell som fjerner en tredjedel på et blunk. Jeg har flere ganger forsøkt å angripe fiender som faller som fluer for min mage og hans angrep. Setting/map design: Settingen er vakker,, men det er tydelig at map design er gjenbrukt svært mye. Flere steder ser helt like ut. Får litt hastverksfølelse av det hele. Jevnt over er spillet forenkelt på mange plan i forhold til Origins, med en helt annen type historie. Når det er sagt så synes jeg selv likevel spillet er svært underholdende. Det minner til syvende og sist mer om ME2 enn det gjør om Origins. Og er det noe klassisk Bioware-style sengeaktivitet? Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Lite tid? Er da bare å stoppe tiden, så kan du tenke i ett år om du vil. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Med "lite tid" mener jeg at fiendene ofte kan være døde eller nesten døde før du har startet din strategi. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg kunne tenkt meg et Dragon Age spill der man bare komtrollerer 1 person. Så klart med MYE dypere skill/stat system. Og så klart en åpen verden. Egentlig bare en verden som Elder Scrolls/Oblivion, bare med gameplayen fra Dragon Age. Så klart med kampsystem tilpasset en enkelt karakter, men gjerne i 3-person. Jeg bare stopper nå, ellers fortsetter jeg så lenge at det blir TL;DR. Håper dere forstår hva jeg prøver å si Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Noen andre enn meg som mener Bioware ikke tenkte helt klart når de kun lagde Humans som spillbar karakter? De baserte jo hele Dragon Age for å bli bedre enn Baldurs gate med dverger, alver, mennesker og alt annet rollespill handler om, og nå dette. Nei fytti helvete, jeg ble irritert når jeg hørte det, og tenke seg til at de kaller det et rollespill. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg synes også det var et steg tilbake at de fjernet muligheten til å velge rase. Spesielt siden vi her snakker om BioWare, som står bak bautaer som Baldur's Gate og Neverwinter Nights. Dragon Age skal jo også være en spirituell oppfølger til BG. At de da fjerner dette synes jeg er trist, det virker som om de går mer i samme retning som ME gjør. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Noen andre enn meg som mener Bioware ikke tenkte helt klart når de kun lagde Humans som spillbar karakter? De baserte jo hele Dragon Age for å bli bedre enn Baldurs gate med dverger, alver, mennesker og alt annet rollespill handler om, og nå dette. Nei fytti helvete, jeg ble irritert når jeg hørte det, og tenke seg til at de kaller det et rollespill. Var "litt" merkelig ja. Jeg lukta noe som var galt allerede i demoen, men siden det skal handle om en viss familie, en viss person, og historien til denne personen, så får vel den heller gå. De har jo allerede sluppet 2 (!) DLCer til en 7-8 dollar hver... Må si jeg ble ganske kvalm på vegne av utviklerne.. De må nå se at de aller fleste vil se på dem som griske. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Skjønner jo hvorfor de gjorde det, jo mer mainstream, jo flere mennesker appelerer det til, og jo flere kjøper. Som igjen leder til mer penger. Det var akkurat det samme som The Big Bang Theory gjorde, det var nerdehumor fram til sesong 2, så oppdaget de at de ble mer og mer populære, og gikk rett over til mainstreamhumor med en gang, så nå ser alle de 15 årige jentene på det fordi det er morsomt, mens vi som var de alle første som så på sitter igjen med en dritt i fanget, det samme gjør Bioware med Dragon Age nå. Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Skjønner jo hvorfor de gjorde det, jo mer mainstream, jo flere mennesker appelerer det til, og jo flere kjøper. Som igjen leder til mer penger. Det var akkurat det samme som The Big Bang Theory gjorde, det var nerdehumor fram til sesong 2, så oppdaget de at de ble mer og mer populære, og gikk rett over til mainstreamhumor med en gang, så nå ser alle de 15 årige jentene på det fordi det er morsomt, mens vi som var de alle første som så på sitter igjen med en dritt i fanget, det samme gjør Bioware med Dragon Age nå. Heh.. Blizzard burde lage sitt eget single player RPG. Hvem vet? Kanskje StarCraft: Phoenix er et slikt prosjekt Tviler sterkt på at de bryr seg om mainstream. Tror nesten de bestemmer hva som er mainstream om de lager et nytt spill i hvilken som helst sjanger! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Men jeg må si at selv om jeg er enig i en del av kritikken som DA2 får, så storkoser jeg meg skikkelig med spillet. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Skulle jeg spilt et singleplayer rollespill akkurat nå hadde det i hvertfall ikke vært av Starcraft. Nei takk, her er det kun alver, dverger, mennesker og monstre for min del. Men jeg må si at selv om jeg er enig i en del av kritikken som DA2 får, så storkoser jeg meg skikkelig med spillet. Spillkompanier har gjort en bra jobb på å legge baren så lavt på rollespill i den siste tiden, ikke rart du koser deg når du aldri har opplevd et bedre rollespill. Noen som husker Icewind Dale klokke 3 om natta med venner på LAN. Eller Champions of Norrath til PS2? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hva vet du om hvilke rollespill jeg har opplevd? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Vet ingenting om det, men tok utgangspunket i de rollespillene som har kommet de siste 5 årene. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Du bør ikke anta slikt, det er mulig å kose seg med DA2 selv om man har spilt bedre rollespill. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Selfølgelig, men hvis du har spilt Icewind Dale, Sacred 2, Baldurs Gate eller andre rollespill, så er det stor forskjell på følelsen du har når du spiller. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Ja, det er det absolutt. Det er også stor forskjell på stemningen i spill som Daggerfall, Morrowind og Oblivion selv om de hører til samme serie og samme verden, men jeg liker dem alle tre veldig godt - fordi jeg tar dem for det de er. Slik er det også med DA2. Jeg storkoser meg med NWN og jeg storkoser meg med DA2, men på to forskjellige måter. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Dragon Age 2 va konge helt til du ble ferdig med expedition. Etter det ble det bare en helt ræva historie. Likte kampstilen og dialogene ganske godt. MEN WTF!? Kvinnelig TANK? Sku heller hatt en dude på 120kg som tank, istede ei boring bitch på 60kg Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg har kjøpt det meste Bioware har gitt ut siden Baldur's Gate. På papiret burde jeg ikke like spill som Mass Effect på grunn av at det avviker så mye fra klassiske RPGs, men jeg storkoste meg både med ME og ME2. Så jeg kan godt leve med at du blir låst fast til en bestemt protagonist (Gothic-serien er jo slik), og at du har et konversasjonshjul etc. Jeg tror jeg har landet på et syn om at så lenge det er gjort på en god måte, så kan jeg leve med et forenklet spillsystem (så kenge det ikke er alt for konsollifisert). Men da må det til gjengjeld utnyttes ved at historien blir desto mer fokusert og levert på en mer personlig måte (slik som f.eks. "The Name of the Wind" er forskjellig fra "Malazan Book of the Fallen" hvis vi ser på bøker). Historien i Baldur's Gate måtte ta hensyn til at du kunne være mann eller kvinne, mange forskjellige raser, en drøss med klasser, og ond, god eller et sted midt i mellom, og mer til. Den var derfor ikke så veldig personlig (ikke før på slutten i alle fall) siden du aldri fikk møte dine foreldre og slike ting, men handlet mest om å avdekke en konspirasjon - både mot deg selv og mot hele regionen. Historien var knallgod likevel, men at spill som DA2 virker begrenset på grunn av den forhåndsbestemte karakteren du spiller, gjør også at historien kan være mer personlig - noe det virker som DA2 er ut i fra det dere sier. Jeg blir borte fra PCen min i en ukes tid, så jeg gidder ikke kjøpe det før jeg kommer tilbake. Men kommer nok til å kjøpe det ganske snart Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Tror jeg dropper det jeg. Føkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå